EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

EGR out - wrazenia

Post autor: JacekB » pn wrz 12, 2011 12:21

http://autokult.pl/2011/02/26/budowa-dz ... ndy-lambda" onclick="window.open(this.href);return false;

Podaje link Bo pisze z tel i mnie zaraz trafi ...

Dzialanie sondy okresla sie na podstawie emisji spalin, waga i napiecia na czujniku. Uszkodzenie sondy wiaze sie z zlopaniem paliwa i kopceniem co jest powodem zlej mieszanki


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

cornyvlad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt cze 05, 2007 16:16
Lokalizacja: Mazowsze

EGR out - wrazenia

Post autor: cornyvlad » wt wrz 13, 2011 00:11

Nie ma tam nic o dieslu, wiec artykuł odnosi sie do "benzyny", z tego co na forum juz gdzies czytałem, ci którzy wycinaja "katy" tweirdza ze w Tdi nie ma sondy. Niech znawcy sie wypowiedzą



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

EGR out - wrazenia

Post autor: Sztomel » wt wrz 13, 2011 01:07

Jest sonda, przynajmniej w silniku 1.9 TDI o oznaczeniu BLS - posiada i filtr cząstek stałych (DPF) i sondę temperatury spalin ale to wszystko da się "wyciąć" więc nie ma "paniki".


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

EGR out - wrazenia

Post autor: piori » wt wrz 13, 2011 07:57

Wystarczy spojrzeć w etkę, tylko niektóre nowsze silniki mają sondę lambda (od ok 2005 r, np popularne 2.0 PD 140 i 170KM - BMM i BMN), a niektóre tylko czujnik temperatury spalin (jak wspomniany 1.9 105KM - BLS) i ma to związek właśnie z DPF-em. W mk4 jeszcze tego nie było.



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: Lampart » wt wrz 13, 2011 13:09

piori pisze:Wystarczy spojrzeć w etkę, tylko niektóre nowsze silniki mają sondę lambda (od ok 2005 r, np popularne 2.0 PD 140 i 170KM - BMM i BMN), a niektóre tylko czujnik temperatury spalin (jak wspomniany 1.9 105KM - BLS) i ma to związek właśnie z DPF-em. W mk4 jeszcze tego nie było.
i chwała wszystkim za to!


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
zimnylech
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob sie 21, 2010 14:40
Lokalizacja: EL/D.

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: zimnylech » wt wrz 13, 2011 15:04

Sztomel pisze:Jest sonda, przynajmniej w silniku 1.9 TDI o oznaczeniu BLS - posiada i filtr cząstek stałych (DPF) i sondę temperatury spalin ale to wszystko da się "wyciąć" więc nie ma "paniki".

mam caddy bls z 2006 i nie mam dpf :bigok: sprawdzilem po kodach :grin:


ROBIĘ TO CO LUBIĘ, LUBIĘ TO CO ROBIĘ
Obrazek
Obrazek

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: wielblad2 » śr wrz 14, 2011 11:12

Właśnie wstawiłem u siebie zaślepkę z kwasówki 2mm pomiędzy kolektor wydechowy a egr dodatkowo uszczelniłem dwustronnie blachę pastą do uszczelniania złączy wydechu.Efekt jak narazie jest dla mnie zaskoczeniem.Auto trochę lepiej się zbiera i na 4i 5 biegu lepiej ciągnie .Teraz jeszcze na dniach będę pucował kolektor ssący zobaczymy co jeszcze da się zrobić i jaki będzie efekt końcowy.Obecnie na +.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
zimnylech
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob sie 21, 2010 14:40
Lokalizacja: EL/D.

EGR out - wrazenia

Post autor: zimnylech » śr wrz 14, 2011 11:59

efekt po czyszczeniu to raczej placebo ale niech wam bedzie


ROBIĘ TO CO LUBIĘ, LUBIĘ TO CO ROBIĘ
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

EGR out - wrazenia

Post autor: manior15 » śr wrz 14, 2011 20:06

wielblad2, zauważ że oryginalnie w tym miejscu uszczelka jest metalowa, taki uszczelniacz "cement" do wydechów po wyschnięciu jest bardzo twardy i bardzo się kruszy, co będzie jak się dostanie do turbo??


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: JacekB » czw wrz 15, 2011 11:45

manior15 pisze:wielblad2, zauważ że oryginalnie w tym miejscu uszczelka jest metalowa, taki uszczelniacz "cement" do wydechów po wyschnięciu jest bardzo twardy i bardzo się kruszy, co będzie jak się dostanie do turbo??

Racja, w ogóle po co to uszczelniać, dobrze skręcić i wystarczy, ewentualnie z zewnątrz silikonem czerwonym ALE Z ZEWNĄTRZ i będzie dobrze.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: wielblad2 » pt wrz 16, 2011 09:48

manior15, pozwolę sobie zauważyć że SDI nie posiada turbo -a pasta to nie kit do łatania dziur we wydechu tylko do uszczelniania złączy przy montażu elementów wydechu.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

EGR out - wrazenia

Post autor: manior15 » pt wrz 16, 2011 11:33

wielblad2, jak tam uważasz, ale dla świętego spokoju wolał bym kupić ori uszczelke metalową(7zł?) i mieć pewniaka że mi turbo nie odfrunie :cool:


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: wielblad2 » sob wrz 17, 2011 11:38

manior15, pożywiom uwidim, póki co kolo z tak zaślepionym egr-em lata już 4 latka i nic mu nie odfrunęło w taki sam sposób zaślepiał u siebie w mk3.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

colby
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 22:25
Lokalizacja: Tychy

Re:

Post autor: colby » pn wrz 19, 2011 23:59

Udało mi się przebrnąć przez wszystkie 69 stron wątku (parę miesięcy temu przy pierwszym podejściu poległem po kilkunastu stronach) i wyrobić "pewne" poglądy.

Myślę, że dla tych, którzy mają wątpliwości czy zaślepiać czy nie najlepszym sposobem jest po prostu zdjęcie wężyka z EGRa i przejechanie paru tysięcy km. W ten sposób, każdy będzie mógł ocenić i wydać werdykt czy mu odpowiada czy nie. Dla tych co nie zaślepiają EGR z powodu wolniejszego nagrzewania silnika to też może być rozwiązanie - w zimie wężyk wraca na swoje miejsce i jest "po fabrycznemu". Na wiosnę można znowu odpiąć. Takie rozwiązanie pozwoli przede wszystkim na bardzo łatwy powrót silnika do stanu "fabrycznego". Problem pojawi się tylko gdy mamy nieszczelny EGR i wtedy zostanie nam zamontowanie blaszki.
Sztomel pisze:
Rafica pisze:Witam ! Czy po wywaleniu EGR z silnika AXR z 2003r. mogą wyskoczyć jakieś błędy?
z pewnością tak, sterownik tego silnika od razu będzie monitował o nieaktywnym EGR ale sprawdź to odłączając wężyk od siłownika zaworu EGR i zaślepiając koniec tego wężyka i przejedź się a zobaczysz jak wtedy sterownik zareaguje : czy tylko samym błędem i kontrolką silnika czy również trybem awaryjnym.
Sztomel - na 52 stronie tego wątku piszesz, że w AXR nie jest się łatwo pozbyć EGR - odłączanie i zaślepianie spowoduje pojawienie się błędu :( Ponieważ posiadam taki silnik w swoim gofrze a EGR mi przepuszcza olej dziurkami to myślałem nad jego odłączeniem i zaślepieniem. Możesz coś więcej napisać na temat programowego wyłączenia EGR? Od 2 miesięcy pojawia mi się błąd 19586 - myślałem, że pewnie N18 jest uszkodzony ale teraz widzę, że w moim silniku problem może tkwić również w brudnym/niesprawnym EGR. Domyślam się, że nawet gdyby był uszkodzony N18 i zastąpiłbym go rezystorem to błąd nadal będzie występował - zgadza się? Dodam tylko, że pomimo występowania tego błędu nie zauważyłem zmian w zachowaniu się samochodu (przejechałem tak dotychczas ok 3 tysięcy). EGR wymontuję oraz wyczyszczę - jeśli to nie pomoże to muszę mieć N18 na podmianę? Czy macie jakieś inne pomysły na tą dolegliwość?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości