EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
EGR out - wrazenia
http://autokult.pl/2011/02/26/budowa-dz ... ndy-lambda" onclick="window.open(this.href);return false;
Podaje link Bo pisze z tel i mnie zaraz trafi ...
Dzialanie sondy okresla sie na podstawie emisji spalin, waga i napiecia na czujniku. Uszkodzenie sondy wiaze sie z zlopaniem paliwa i kopceniem co jest powodem zlej mieszanki
Podaje link Bo pisze z tel i mnie zaraz trafi ...
Dzialanie sondy okresla sie na podstawie emisji spalin, waga i napiecia na czujniku. Uszkodzenie sondy wiaze sie z zlopaniem paliwa i kopceniem co jest powodem zlej mieszanki
EGR out - wrazenia
Nie ma tam nic o dieslu, wiec artykuł odnosi sie do "benzyny", z tego co na forum juz gdzies czytałem, ci którzy wycinaja "katy" tweirdza ze w Tdi nie ma sondy. Niech znawcy sie wypowiedzą
EGR out - wrazenia
Jest sonda, przynajmniej w silniku 1.9 TDI o oznaczeniu BLS - posiada i filtr cząstek stałych (DPF) i sondę temperatury spalin ale to wszystko da się "wyciąć" więc nie ma "paniki".
EGR out - wrazenia
Wystarczy spojrzeć w etkę, tylko niektóre nowsze silniki mają sondę lambda (od ok 2005 r, np popularne 2.0 PD 140 i 170KM - BMM i BMN), a niektóre tylko czujnik temperatury spalin (jak wspomniany 1.9 105KM - BLS) i ma to związek właśnie z DPF-em. W mk4 jeszcze tego nie było.
Re: EGR out - wrazenia
i chwała wszystkim za to!piori pisze:Wystarczy spojrzeć w etkę, tylko niektóre nowsze silniki mają sondę lambda (od ok 2005 r, np popularne 2.0 PD 140 i 170KM - BMM i BMN), a niektóre tylko czujnik temperatury spalin (jak wspomniany 1.9 105KM - BLS) i ma to związek właśnie z DPF-em. W mk4 jeszcze tego nie było.
oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
Re: EGR out - wrazenia
Sztomel pisze:Jest sonda, przynajmniej w silniku 1.9 TDI o oznaczeniu BLS - posiada i filtr cząstek stałych (DPF) i sondę temperatury spalin ale to wszystko da się "wyciąć" więc nie ma "paniki".
mam caddy bls z 2006 i nie mam dpf sprawdzilem po kodach
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
EGR out - wrazenia
Właśnie wstawiłem u siebie zaślepkę z kwasówki 2mm pomiędzy kolektor wydechowy a egr dodatkowo uszczelniłem dwustronnie blachę pastą do uszczelniania złączy wydechu.Efekt jak narazie jest dla mnie zaskoczeniem.Auto trochę lepiej się zbiera i na 4i 5 biegu lepiej ciągnie .Teraz jeszcze na dniach będę pucował kolektor ssący zobaczymy co jeszcze da się zrobić i jaki będzie efekt końcowy.Obecnie na +.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
EGR out - wrazenia
wielblad2, zauważ że oryginalnie w tym miejscu uszczelka jest metalowa, taki uszczelniacz "cement" do wydechów po wyschnięciu jest bardzo twardy i bardzo się kruszy, co będzie jak się dostanie do turbo??
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Re: EGR out - wrazenia
manior15 pisze:wielblad2, zauważ że oryginalnie w tym miejscu uszczelka jest metalowa, taki uszczelniacz "cement" do wydechów po wyschnięciu jest bardzo twardy i bardzo się kruszy, co będzie jak się dostanie do turbo??
Racja, w ogóle po co to uszczelniać, dobrze skręcić i wystarczy, ewentualnie z zewnątrz silikonem czerwonym ALE Z ZEWNĄTRZ i będzie dobrze.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
EGR out - wrazenia
manior15, pozwolę sobie zauważyć że SDI nie posiada turbo -a pasta to nie kit do łatania dziur we wydechu tylko do uszczelniania złączy przy montażu elementów wydechu.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
EGR out - wrazenia
wielblad2, jak tam uważasz, ale dla świętego spokoju wolał bym kupić ori uszczelke metalową(7zł?) i mieć pewniaka że mi turbo nie odfrunie
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
EGR out - wrazenia
manior15, pożywiom uwidim, póki co kolo z tak zaślepionym egr-em lata już 4 latka i nic mu nie odfrunęło w taki sam sposób zaślepiał u siebie w mk3.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
Re:
Udało mi się przebrnąć przez wszystkie 69 stron wątku (parę miesięcy temu przy pierwszym podejściu poległem po kilkunastu stronach) i wyrobić "pewne" poglądy.
Myślę, że dla tych, którzy mają wątpliwości czy zaślepiać czy nie najlepszym sposobem jest po prostu zdjęcie wężyka z EGRa i przejechanie paru tysięcy km. W ten sposób, każdy będzie mógł ocenić i wydać werdykt czy mu odpowiada czy nie. Dla tych co nie zaślepiają EGR z powodu wolniejszego nagrzewania silnika to też może być rozwiązanie - w zimie wężyk wraca na swoje miejsce i jest "po fabrycznemu". Na wiosnę można znowu odpiąć. Takie rozwiązanie pozwoli przede wszystkim na bardzo łatwy powrót silnika do stanu "fabrycznego". Problem pojawi się tylko gdy mamy nieszczelny EGR i wtedy zostanie nam zamontowanie blaszki.
Myślę, że dla tych, którzy mają wątpliwości czy zaślepiać czy nie najlepszym sposobem jest po prostu zdjęcie wężyka z EGRa i przejechanie paru tysięcy km. W ten sposób, każdy będzie mógł ocenić i wydać werdykt czy mu odpowiada czy nie. Dla tych co nie zaślepiają EGR z powodu wolniejszego nagrzewania silnika to też może być rozwiązanie - w zimie wężyk wraca na swoje miejsce i jest "po fabrycznemu". Na wiosnę można znowu odpiąć. Takie rozwiązanie pozwoli przede wszystkim na bardzo łatwy powrót silnika do stanu "fabrycznego". Problem pojawi się tylko gdy mamy nieszczelny EGR i wtedy zostanie nam zamontowanie blaszki.
Sztomel - na 52 stronie tego wątku piszesz, że w AXR nie jest się łatwo pozbyć EGR - odłączanie i zaślepianie spowoduje pojawienie się błędu Ponieważ posiadam taki silnik w swoim gofrze a EGR mi przepuszcza olej dziurkami to myślałem nad jego odłączeniem i zaślepieniem. Możesz coś więcej napisać na temat programowego wyłączenia EGR? Od 2 miesięcy pojawia mi się błąd 19586 - myślałem, że pewnie N18 jest uszkodzony ale teraz widzę, że w moim silniku problem może tkwić również w brudnym/niesprawnym EGR. Domyślam się, że nawet gdyby był uszkodzony N18 i zastąpiłbym go rezystorem to błąd nadal będzie występował - zgadza się? Dodam tylko, że pomimo występowania tego błędu nie zauważyłem zmian w zachowaniu się samochodu (przejechałem tak dotychczas ok 3 tysięcy). EGR wymontuję oraz wyczyszczę - jeśli to nie pomoże to muszę mieć N18 na podmianę? Czy macie jakieś inne pomysły na tą dolegliwość?Sztomel pisze:z pewnością tak, sterownik tego silnika od razu będzie monitował o nieaktywnym EGR ale sprawdź to odłączając wężyk od siłownika zaworu EGR i zaślepiając koniec tego wężyka i przejedź się a zobaczysz jak wtedy sterownik zareaguje : czy tylko samym błędem i kontrolką silnika czy również trybem awaryjnym.Rafica pisze:Witam ! Czy po wywaleniu EGR z silnika AXR z 2003r. mogą wyskoczyć jakieś błędy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości