Po wymianie rozrządu auto stało sie bez mocy jak zwykły diesel . Dopiero powyzej 2100 zaczyna nieco ciagnac. Mysle ze rozrzad jest poprawnie załozony (wykonywalem to z ojcem - kiedys byl mechanikiem
 ) bo silnik pracuje bez zarzutu. Ale podczas sprawdzania czy wał sie nie klinuje (obrcalismy kluczami rowcznoczenie za sruby mocujace  kole wałka i pompy cos tam kilka razy lekko zgrzytnelo, bo nie wykrecalismy swiec i szlo dosyc ciezko). Poczytalem nieco to forum i wedlug wszystkich znaków na niebie padło na to że mógł sie zmienic kąt wtrysku (może przez te zgrzyty ???). Dlatego tez zakupilem kabelek do podlaczenia pod VAG i sprawdzilem ten kąt wtrysku ( czyli Engine->Basic settings->Group 000-> Kolumna 2 w wersji 3.11 VAG COM'a).
) bo silnik pracuje bez zarzutu. Ale podczas sprawdzania czy wał sie nie klinuje (obrcalismy kluczami rowcznoczenie za sruby mocujace  kole wałka i pompy cos tam kilka razy lekko zgrzytnelo, bo nie wykrecalismy swiec i szlo dosyc ciezko). Poczytalem nieco to forum i wedlug wszystkich znaków na niebie padło na to że mógł sie zmienic kąt wtrysku (może przez te zgrzyty ???). Dlatego tez zakupilem kabelek do podlaczenia pod VAG i sprawdzilem ten kąt wtrysku ( czyli Engine->Basic settings->Group 000-> Kolumna 2 w wersji 3.11 VAG COM'a).  Wynik wahania od 29 - 32, czyli wychodzi na to ze wartosc za niska, wedle tabel wartość ta powinna być w przedziale 48-52.
Teraz meritum, czy to może być własnie to ??? W sumie strasznie dużej róznicy nie ma w tych wartościach za to w zachowaniu dynamik auta to jest bardzo duża (teraz to muł niesamowity). Drugie pytanie to czy jest możliwy odczyt prawdziwej wartości przebiegu auta ? (wyczytałem na forum że nie - ale prawde mówiąc jakos nie chce mi sie w to wierzyć :>)
Moje auto to MK3 TDI 1Z 90KM rocznik 94.
pozdrawiam Rafał








 przepływke wymień ,jak radzi evolution, bo albo zdechła albo tak jak pisze masz nieszczelność przepływka -dolot ...Z takimi wskazaniami przepływomierza to auto jedzie gorzej niż wolnossący 1,5 D
 przepływke wymień ,jak radzi evolution, bo albo zdechła albo tak jak pisze masz nieszczelność przepływka -dolot ...Z takimi wskazaniami przepływomierza to auto jedzie gorzej niż wolnossący 1,5 D   i zostaw w spokoju te pechezyki w  przewodach bo to nie one są przyczyną  zamuła w twoim przypadku
 i zostaw w spokoju te pechezyki w  przewodach bo to nie one są przyczyną  zamuła w twoim przypadku  :D:D
:D:D