MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dr Koncpom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
Lokalizacja: Łódź

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: Dr Koncpom » śr sie 31, 2011 05:29

Witam

Dawno mnie tu nie było bo golf jeździł i nic mu nie było. Dobił do 230tyś i wypadł silnik....

Z mięskiem sie urwała łapa i nie ma już w co wkręcać śrub. A to było tak

Do pierwszego urwania silnika doprowadziłem sam, cofając na zasypanym śniegiem podwórku. Koła wpadły w poślzg potem w betonowy kanał i pstryk! Ułańska fantazja... :los2: Mało tego niewiedząc co się stało przejechałem nim na wycieczke 1000km od domu! Urwał się dopiero po powrocie. Obudowa wkręciła się w rozrząd ale nic sie takiego nie stało. Mega serwis z Piotrkowa za maleńką kasę wkręcili jedną śrubkę i powiedzieli że długo nie wytrzyma. Drugiej się wkręcić nie da bo nie ma w co... Przejechałem 50 tyś na jednej śrubie. Własnie znów urwał się pod domkiem :crazy:

Dosyć pisania o tym jak to się stało, ale co z tym zrobić? Da sie wstawić bez zmiany elektroniki silnik AXR? Ładniejsze są dostępne, a gdzieś na niemieckim ebay widziałem w treści aukcji że są to silniki bardzo podobnej konstrukcji "baugleich"

Aha, mój golf to Variant z 2004 roku

Pozdrawiam i czekam na jakieś koncepcje



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: Adamm » śr sie 31, 2011 14:59

ATD AXR AJM ARL to sa te same konstrukcje rozniace sie osprzetem i pompkami

wsadzaj co znajdziesz ladnego, osprzet swoj ewentualnie pompki ogarnij softem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Dr Koncpom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
Lokalizacja: Łódź

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: Dr Koncpom » pn wrz 05, 2011 10:12

Dzięki za pomoc, zabieram się za szukanie :-)



Dr Koncpom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
Lokalizacja: Łódź

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: Dr Koncpom » pn wrz 05, 2011 10:17

Haaa, no dobrze brzmi, że ARL ma 150KM, ale czy do tego nie jest potrzebny jednak inny komputer w samochodzie?

Jak to sie ma do skrzyni biegów? 6-biegów chyba ma. Co się wiąże z takim swapem dziwnym?

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam Forumowiczów



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: doggie » pn wrz 05, 2011 10:53

Dr Koncpom pisze: ale czy do tego nie jest potrzebny jednak inny komputer w samochodzie?

przecież kolega wyżej napisał:
ewentualnie pompki ogarnij softem
Dr Koncpom pisze: 6-biegów chyba ma.
jeśli ty masz 5-cio biegową to moim zdaniem nawet lepiej bo jest wytrzymalsza



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: Adamm » pn wrz 05, 2011 11:33

Dr Koncpom, ale kolega pytal o slupek, konkstrukcje sa blizniacze a roznia sie glownie osprzetem (w tym tez ECU) stad rozne moce


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: guziolek » wt wrz 06, 2011 20:27

Jak wsadzi słupek inny niż miał to korekcja softu, albo wymiana ecu potrzebna na pewno. Nie wiem jak to wszystko zagra po takim niepełnym przeszczepie z osprzętem od ATD, bo nikt tego raczej w ten sposób nie robił, chyba że kupi kompletny inny silnik, a swój sprzeda gdzieś :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: Adamm » wt wrz 06, 2011 22:24

guziolek, chyba nie bardzo wiesz o czym mowisz

nawet jak wsadzi ARLa to moze przelozyc swoje pompki i reszte osprzetu i ECU nawet nie zauwazy roznicy

jesli zostawi pompki od ARLa to odpali i w miare bedzie jezdzil ale wymagana by byla korekta softu
ot cala filozofia


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: guziolek » śr wrz 07, 2011 08:14

guziolek pisze:Jak wsadzi słupek inny niż miał to korekcja softu, albo wymiana ecu potrzebna na pewno. Nie wiem jak to wszystko zagra po takim niepełnym przeszczepie z osprzętem od ATD,
Adamm pisze:guziolek, chyba nie bardzo wiesz o czym mowisz

nawet jak wsadzi ARLa to moze przelozyc swoje pompki i reszte osprzetu i ECU nawet nie zauwazy roznicy

jesli zostawi pompki od ARLa to odpali i w miare bedzie jezdzil ale wymagana by byla korekta softu
ot cala filozofia
W sumie kupując do golfa "goły słupek" otrzymuje się go z pompkami i jakoś tak się nad tym skupiłem, że się ich nie da wyjąć, że napisałem o tym strojeniu :banghead:
Tak czy owak albo identyczny z oryginalnym, albo inny goły słupek, albo korekcja, czyli jak dla mnie wychodzi na to samo co ja napisałem :chytry:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: Adamm » śr wrz 07, 2011 09:12

guziolek, nadal nie rozumiesz, slupek to glowica i blok, pompki sa juz osprzetem, kupujac slupek ARLa i wkladajac pompki od ATD nic wiecej nie trzeba robic zeby chodzilo jak oryginal,

jesli bedzie chcial zostawic ewentualne pompki od ARLa to musi zrobic korekte, ale to tak samo jakby mial ATD i wsadzil mocniejsze pompki


sam slupek nie wymaga korekty softu i zagra (jak to ujales) bez problemu z osprzetem od ATD
guziolek pisze:bo nikt tego raczej w ten sposób nie robił
tu sie mylsz :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?

Post autor: guziolek » śr wrz 07, 2011 17:27

Adamm pisze:guziolek, nadal nie rozumiesz,
Rozumiem, rozumiem, tylko my się jakoś porozumieć nie możemy :grin: :los2:
Technicznie już chyba wsio wyjaśnione i wiadomo kiedy i jak i co należy zrobić więc ja już milczę jak grób :jezor:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 231 gości