Zawieszający się popychacz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Zawieszający się popychacz

Post autor: daniel23584 » sob sie 06, 2011 12:11

Witam
Problem wygląda następująco: Wcześniej popychacze mi cykały przez kilka sekund tylko w zimę, a teraz cykają przy każdym porannym odpalaniu (jest lato więc nie wiem czy tak powinno być). Dodam jeszcze że podczas cykania popychacza z rury wydechowej wydobywa się szary dym który ustaje jak przestaje cykac popychacz. Ten dym pojawia się przeważnie jak temp spada poniżej 10-12 st i śmierdzi ropą. Autko było na diagnostyce VAG statycznej i dynamicznej i wszystko jest ok. Jak odpalam autko po nocy to czasami odpala od "strzała" a czasami musi dłużej zakręcić. Mechanik powiedział że to może być przyczyna zawieszającego się popychacza. Czy zawieszający się popychacz może mieć wpływ na odpalanie zimnego silnika?
Ostatnio zmieniony sob sie 20, 2011 21:13 przez daniel23584, łącznie zmieniany 1 raz.


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zawieszający się popychacz

Post autor: italiano_83 » sob sie 06, 2011 16:06

daniel23584 pisze:Problem wygląda następująco: Wcześniej popychacze mi cykały przez kilka sekund tylko w zimę, a teraz cykają przy każdym porannym odpalaniu (jest lato więc nie wiem czy tak powinno być)
Popychacze nie powinny cykać bez względu na to czy to zima czy to lato, chwilowe "stukanie" po rozruchu jest dopuszczalne, ale nie ciągłe czy też długo trwające.
Lepiej zainwestuj w nowy zestaw popychaczy i uszczelniaczy zaworowych bo jak popychacz się rozleci/popęka szklanka to wałek rozrządu też dostanie po :ass: i wtedy może być niezła lipa.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Zawieszający się popychacz

Post autor: daniel23584 » sob sie 06, 2011 19:19

Teraz jak jest ciepło to po rozruchu cicho cyka jakieś 2 sek, w zimę trwało to trochę dłużej. A czy zawieszający popychacz może powodować takie objawy jak wyżej napisałem?
I mam jeszcze pytanie z innej beczki... dziś wymieniłem sworznie wahaczy... i czy po takiej wymianie trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Bo ściągać niby nie ściąga, ale po zmianie coś kierownica jest hmm... krzywo... nie wiem jak to inaczej określić... ale na pewno będziecie wiedzieli o co chodzi


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zawieszający się popychacz

Post autor: italiano_83 » sob sie 06, 2011 19:48

daniel23584 pisze:I mam jeszcze pytanie z innej beczki... dziś wymieniłem sworznie wahaczy... i czy po takiej wymianie trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Bo ściągać niby nie ściąga, ale po zmianie coś kierownica jest hmm... krzywo... nie wiem jak to inaczej określić... ale na pewno będziecie wiedzieli o co chodzi
Trzeba, nigdy nie ustawisz idealnie sworznia tak samo jak był wcześniej zamontowany.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Zawieszający się popychacz

Post autor: daniel23584 » sob sie 20, 2011 21:11

Zbieżność ustawiona, teraz trzeba się zając popychaczami.. I pojawia się kolejne pytanie... byłem w sklepie dowiedzieć się o cenę popychaczy i sprzedawca powiedział mi, że jak się wymienia popychacze to trzeba też wymienić wałek rozrządu :shock: Czy to prawda?


ALH -> 205 -> soft

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Zawieszający się popychacz

Post autor: apln » sob sie 20, 2011 22:27

Nie, jeżeli wałek nie jest zużyty to nie ma potrzeby go wymieniać.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zawieszający się popychacz

Post autor: italiano_83 » sob sie 20, 2011 23:03

daniel23584 pisze:sprzedawca powiedział mi, że jak się wymienia popychacze to trzeba też wymienić wałek rozrządu :shock: Czy to prawda?
:panna:
Szkoda, że o :jaja: zaworach nie wspomniał :los2:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Zawieszający się popychacz

Post autor: daniel.wwe » ndz sie 21, 2011 00:18

Nie no sprzedawca niezły :rotfl: dobrze kolego daniel23584 że zapytałeś na forum, bo tak koleś by Cię jeszcze na wałek naciągnął


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Zawieszający się popychacz

Post autor: daniel23584 » wt sie 30, 2011 21:39

kupiłem wreszcie nowe popychacze, w sobotę będę wymieniał... Powiedzcie mi ile czasu po zmianie popychaczy mam nie odpalać autka? Bo w necie znalazłem różne informacje... czy 30 min wystarczy? i czy przed montażem trzeba je zamoczyć w oleju?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Zawieszający się popychacz

Post autor: Skulek » czw wrz 01, 2011 22:39

Ja słyszałem o 2h .... A Koszt wałka to około 250-300zł ... Warto sprawdzić krzywki na wałku ...W jakim są stanie ...


...

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Zawieszający się popychacz

Post autor: daniel23584 » ndz wrz 11, 2011 19:02

Popychacze wymienione :-) Po ponad tygodniu jazdy stwierdzam że warto było w nie zainwestować, autko na biegu jałowym ładniej "klekocze" i nie wiem czy popychacze mają coś wspólnego z mocą, ale po ich wymianie autko jakoś żwawsze się zrobiło. Dziękuję koledzy za porady :pub:


ALH -> 205 -> soft

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości