Pompa wtryskowa 1.6D
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa wtryskowa 1.6D
Witam.
Na wstępie powiem, że jestem tu nowy i temat może był już poruszany ale się nie dokopałem. Natomiast sporo znalazłem na temat tuningu pomp wtryskowych i wiem że są tu osoby które mogą mi pomóc.
Przechodzę do sedna sprawy. Kupiłem pompę wtryskową do 1.6D (symbol podam jutro) Prawdopodobnie z Audi B80. Pompa nie posiada cięgna przy przyśpieszaczu do zwiększenia dawki paliwa podczas rozruchu. Efekt jest taki że pompa nie ciągnie paliwa. Po zalaniu jej ręcznie, silnik odpala i na wolnych obrotach chodzi równo. Po dodaniu gazu, wchodzi nieznacznie na obroty (około 1500) zaczyna kopcić (niebiesko), przerywać. Filtr nowy, próby odbywały się na butelce, ale nie zasysa paliwa. Dodam że przy zakupie z pompy kapał olej prawdopodobnie rzepak (zapach). Pompa była już robiona - świeże znaki na śrubach czerwoną farbą.
Nie wiem jak do końca działa pompa wtryskowa (jak krąży paliwo, którędy przepływa, gdzie następuje zmiana z pompy ssącej w ciśnieniową. interesuje mnie tylko część ssąca, bo tak jw pisałem reszta wygląda na sprawną.
Czy jestem w stanie tą usterkę naprawić ? Czy powodem może być nieszczelność pompy ? Któryś z oringów albo na łączeniu się rozszczelniła? A może coś się przestawiło, lub się zblokowało i da się to jakoś sprawdzić ? Z góry mówię że króćce (IN i OUT) zostały sprawdzone czy ktoś ich nie zamienił. Jest ok.
Jeśli chodzi o moje doświadczenie to rozdzielacz zdejmowałem. Pompa jest aktualnie zamontowana w Golfie 2 1.6D>
Pozdrawiam.
Na wstępie powiem, że jestem tu nowy i temat może był już poruszany ale się nie dokopałem. Natomiast sporo znalazłem na temat tuningu pomp wtryskowych i wiem że są tu osoby które mogą mi pomóc.
Przechodzę do sedna sprawy. Kupiłem pompę wtryskową do 1.6D (symbol podam jutro) Prawdopodobnie z Audi B80. Pompa nie posiada cięgna przy przyśpieszaczu do zwiększenia dawki paliwa podczas rozruchu. Efekt jest taki że pompa nie ciągnie paliwa. Po zalaniu jej ręcznie, silnik odpala i na wolnych obrotach chodzi równo. Po dodaniu gazu, wchodzi nieznacznie na obroty (około 1500) zaczyna kopcić (niebiesko), przerywać. Filtr nowy, próby odbywały się na butelce, ale nie zasysa paliwa. Dodam że przy zakupie z pompy kapał olej prawdopodobnie rzepak (zapach). Pompa była już robiona - świeże znaki na śrubach czerwoną farbą.
Nie wiem jak do końca działa pompa wtryskowa (jak krąży paliwo, którędy przepływa, gdzie następuje zmiana z pompy ssącej w ciśnieniową. interesuje mnie tylko część ssąca, bo tak jw pisałem reszta wygląda na sprawną.
Czy jestem w stanie tą usterkę naprawić ? Czy powodem może być nieszczelność pompy ? Któryś z oringów albo na łączeniu się rozszczelniła? A może coś się przestawiło, lub się zblokowało i da się to jakoś sprawdzić ? Z góry mówię że króćce (IN i OUT) zostały sprawdzone czy ktoś ich nie zamienił. Jest ok.
Jeśli chodzi o moje doświadczenie to rozdzielacz zdejmowałem. Pompa jest aktualnie zamontowana w Golfie 2 1.6D>
Pozdrawiam.
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Re: Pompa wtryskowa 1.6D
Cześć.
Wyglądam mi na to że układ paliwa jest zapowietrzony. A próbowałeś popuszczać wtryski przy pracy silnika ? jeżeli nie to weź klucz i zluzuj po kolei rurki idące do wtrysków oczekać kilka sekund na każdym cylindrze, pozwoli to na wypchnięcie powietrza z układu, patrz też żeby z butelki nie zasysało bąbli powietrza, powodzenia
Wyglądam mi na to że układ paliwa jest zapowietrzony. A próbowałeś popuszczać wtryski przy pracy silnika ? jeżeli nie to weź klucz i zluzuj po kolei rurki idące do wtrysków oczekać kilka sekund na każdym cylindrze, pozwoli to na wypchnięcie powietrza z układu, patrz też żeby z butelki nie zasysało bąbli powietrza, powodzenia
Sebastian
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pompa wtryskowa 1.6D
Prawdopodobnie odpowiedzialność za to ponosi pompa wstępna (łopatkowa)
Jeżeli pompa stoi,to owe łopatki potrafią się zapiec i amen,pompa nie pociągnie paliwa.
Tutaj masz ściągawkę: http://gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotki 8-12 przedstawiają pompę wstępną.Łopatki powinno się włożyć tak samo jak były wcześniej zamontowane
Jeżeli pompa stoi,to owe łopatki potrafią się zapiec i amen,pompa nie pociągnie paliwa.
Pompę trzeba wypatroszyć do zera.Comeon pisze:Czy jestem w stanie tą usterkę naprawić ?
Tutaj masz ściągawkę: http://gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotki 8-12 przedstawiają pompę wstępną.Łopatki powinno się włożyć tak samo jak były wcześniej zamontowane

Re: Pompa wtryskowa 1.6D
Witam.
Dziękuje za szybkie odpowiedzi. Podejrzewałem że to coś na początku pompy, ale nie wiedziałem jak jest rozwiązana część wstępna. Dzięki tej instrukcji myślę że dotrę do wstępnej by ją obejrzeć a co wyjdzie to zobaczę.
Mam jeszcze jedno pytanie. Rozebranie i poskładanie tej pompy tak żeby działała, trochę czasu zajmie. Mam na stanie pompę wtryskową 1.4D z VW Polo 93r. Pompę sprawdzałem i zasysa paliwo, podaje przez rozdzielać ale kręci się w przeciwną stronę. Polo miało pompę montowaną od strony sprzęgła i była napędzana z rozrządu, dlatego ma lewe obroty. Czy jest jakiś sposób aby przerobić ją na prawe obroty tak żeby spasowała do 1.6D ? Może wystarczy coś podmienić, mam dwie pompy jako dawcę 1.6D i 1.6TD
Pozdrawiam.
Dziękuje za szybkie odpowiedzi. Podejrzewałem że to coś na początku pompy, ale nie wiedziałem jak jest rozwiązana część wstępna. Dzięki tej instrukcji myślę że dotrę do wstępnej by ją obejrzeć a co wyjdzie to zobaczę.
Mam jeszcze jedno pytanie. Rozebranie i poskładanie tej pompy tak żeby działała, trochę czasu zajmie. Mam na stanie pompę wtryskową 1.4D z VW Polo 93r. Pompę sprawdzałem i zasysa paliwo, podaje przez rozdzielać ale kręci się w przeciwną stronę. Polo miało pompę montowaną od strony sprzęgła i była napędzana z rozrządu, dlatego ma lewe obroty. Czy jest jakiś sposób aby przerobić ją na prawe obroty tak żeby spasowała do 1.6D ? Może wystarczy coś podmienić, mam dwie pompy jako dawcę 1.6D i 1.6TD
Pozdrawiam.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pompa wtryskowa 1.6D
Nie.Kolejność wtrysku jest inna.W ogóle szkoda sobieComeon pisze:Czy jest jakiś sposób aby przerobić ją na prawe obroty tak żeby spasowała do 1.6D ?


-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Pompa wtryskowa 1.6D
Chesz przerabiac jakoś pompe, czy tylko mieć sprawną w aucie? Jak druga opcja poszukaj używki, można dostac za pare zł 

Re: Pompa wtryskowa 1.6D
Witam.
Dzięki za odpowiedź.
Oto dane pomp które mam na stanie:
1.6D - kupiona o której pisałem że nie działa. Jestem pewien w 99% że jeździła na oleju z frytek bez filtra. Zdjęcia poniżej.
NR0460494131
VE R 138
068 130 108N
0 11 451 195 46
1.6TD - pompa gdzieś straciła ciśnienie jednak wstępna ładnie pracuje.
0 460 xxx 221
293 BT 4001
0 83 130 109N nie zbyt czytelny numer więc zamiast 8 może być 6 a zamiast 3 może być 8 (tyczy się drugiej i trzeciej cyfry).
Ostatniego numeru nie jestem w stanie odczytać ze względu na blaszkę zasłaniającą, xxx to numery których nie byłem w stanie rozczytać. Pompa pochodzi z Audi B80 1.6TD intercooler.
1.6D Jest to pompa z mojego silnika, zerwało w niej klin od tłoka i ukręciło tłok. Tłok chwyciło w rozdzielaczu. Nie wiem jak na dzień dzisiejszy pompa wstępna działa w niej.
0460494179
r221 BS 4008
0 68 130 081C
85082677
Czy mogę przełożyć bebechy z pompy 1.6D którą kupiłem do 1.6TD w której działa pompa wstępna ? Bebechy -mam na myśli to co z pompy wypadnie po odkręceniu rozdzielacza. Czy te 4 kółka (zdjęcie nr2) z podkładkami przez który wchodzi wałek i są osadzone na ruchomej części pompy do zmiany kąta wtrysku mogę zostawić z TD ? W tej pompie co kupiłem, mają spory luz na wałkach.
Pytam dlatego, bo utknąłem z rozbieraniem pompy na dwóch śrubach o łbie trójkątnym. Muszę znaleźć kogoś kto taki klucz posiada, w tedy dostanę się do pompy wstępnej.

Co do kupna pompy, to już kupiłem, a na zdjęciach widać jaką. Fundusze się skończyły, a chce zrobić auto tak zęby było mnie w stanie zawieź do roboty i do domu. Za dwa miesiące, prawdopodobnie dostanie inny silnik, ale do tego czasu misi przebiedować.
Pozdrawiam.
Dzięki za odpowiedź.
Oto dane pomp które mam na stanie:
1.6D - kupiona o której pisałem że nie działa. Jestem pewien w 99% że jeździła na oleju z frytek bez filtra. Zdjęcia poniżej.
NR0460494131
VE R 138
068 130 108N
0 11 451 195 46
1.6TD - pompa gdzieś straciła ciśnienie jednak wstępna ładnie pracuje.
0 460 xxx 221
293 BT 4001
0 83 130 109N nie zbyt czytelny numer więc zamiast 8 może być 6 a zamiast 3 może być 8 (tyczy się drugiej i trzeciej cyfry).
Ostatniego numeru nie jestem w stanie odczytać ze względu na blaszkę zasłaniającą, xxx to numery których nie byłem w stanie rozczytać. Pompa pochodzi z Audi B80 1.6TD intercooler.
1.6D Jest to pompa z mojego silnika, zerwało w niej klin od tłoka i ukręciło tłok. Tłok chwyciło w rozdzielaczu. Nie wiem jak na dzień dzisiejszy pompa wstępna działa w niej.
0460494179
r221 BS 4008
0 68 130 081C
85082677
Czy mogę przełożyć bebechy z pompy 1.6D którą kupiłem do 1.6TD w której działa pompa wstępna ? Bebechy -mam na myśli to co z pompy wypadnie po odkręceniu rozdzielacza. Czy te 4 kółka (zdjęcie nr2) z podkładkami przez który wchodzi wałek i są osadzone na ruchomej części pompy do zmiany kąta wtrysku mogę zostawić z TD ? W tej pompie co kupiłem, mają spory luz na wałkach.
Pytam dlatego, bo utknąłem z rozbieraniem pompy na dwóch śrubach o łbie trójkątnym. Muszę znaleźć kogoś kto taki klucz posiada, w tedy dostanę się do pompy wstępnej.









Co do kupna pompy, to już kupiłem, a na zdjęciach widać jaką. Fundusze się skończyły, a chce zrobić auto tak zęby było mnie w stanie zawieź do roboty i do domu. Za dwa miesiące, prawdopodobnie dostanie inny silnik, ale do tego czasu misi przebiedować.
Pozdrawiam.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pompa wtryskowa 1.6D
O kurde...syf,kiła i mogiła...
Te śruby możesz odkręcić poprzez puknięcie młotkiem przez ostre dłutko,a przed skręcaniem,możesz je oszlifować pod nasadowy klucz (chyba 12mm).
Nie ma sensu mieszać dwóch pomp.Rozbierz,umyj złóż.Wszystko musi być idealnie czyste,niczym na chirurgi.Myj benz.ekstrakcyjną i dmuchaj sprężonym powietrzem.Nie poodwracaj niektórych rzeczy i tak np.pierścień dozujący fot.nr.7 musi być założony tak jak był.Podkładka pomiędzy falą,a tłoczkiem,też.
Przed włożeniem tłoczka do głowiczki,kapnij na niego czystym ON.
Te śruby możesz odkręcić poprzez puknięcie młotkiem przez ostre dłutko,a przed skręcaniem,możesz je oszlifować pod nasadowy klucz (chyba 12mm).
Nie ma sensu mieszać dwóch pomp.Rozbierz,umyj złóż.Wszystko musi być idealnie czyste,niczym na chirurgi.Myj benz.ekstrakcyjną i dmuchaj sprężonym powietrzem.Nie poodwracaj niektórych rzeczy i tak np.pierścień dozujący fot.nr.7 musi być założony tak jak był.Podkładka pomiędzy falą,a tłoczkiem,też.
Przed włożeniem tłoczka do głowiczki,kapnij na niego czystym ON.
Re: Pompa wtryskowa 1.6D
Pompa poskładana. Wstępna działa
Zrobił się jeszcze mały problem. Otóż, odpala i jest zakres obrotów około 1100 w dół. Nie mam jeszcze założonej dźwigni gazu, ale ustawiłem ją w pozycji na maxa (tą ośkę od gazu) i zamiast wejść na obroty chodzi około 1100obr. Reaguje na tą dźwignie bo jak się odejmie gazu o 1/4 to gaśnie. Dawka paliwa nie była ruszana. Jedynie gdzie mogłem popełnić błąd podczas składania to podkładkę odwrócić pod tłoczkiem (widoczna na zdjęciu z tłoczkiem - ta mała).
Silnik chodzi równo, nie przerywa, nie kopci, jednak ma ciut za wczesny zapłon (czuć zapach ropy w powietrzu)

Silnik chodzi równo, nie przerywa, nie kopci, jednak ma ciut za wczesny zapłon (czuć zapach ropy w powietrzu)

- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pompa wtryskowa 1.6D
Comeon, dźwignię gazu założyłeś dokładnie tak jak była na wieloklinie?
Regulacji obrotów dokonywałeś?
Jak czuć niespaloną ropę,to kąt wtrysku trzeba przyspieszyć.
Regulacji obrotów dokonywałeś?
Zapłon,to w benzyniaku...Comeon pisze: ciut za wczesny zapłon (czuć zapach ropy w powietrzu)
Jak czuć niespaloną ropę,to kąt wtrysku trzeba przyspieszyć.
Pompa wtryskowa 1.6D
Witam.
Przepraszam że nie napisałem jak to się zakończyło, ale długo decyzja była podejmowana co dalej robić, po odkryciu spękanej głowicy. Szokiem było że wtrysków nie wyrwało i wciąż jakoś odpalał. Czy dźwignia była źle założona tego na razie się nie dowiemy, gdyż pompa leży w takim stanie jakim ostatni raz opisałem. Golf był spisany na złom, jednak sytuacja się zmieniła i dostał nowy silnik niedawno. Tematu nie zamykam jeszcze. Robi się ciepło, a gdy będę miał chwile wolnego to może wsadzę tą pompę do tego aby ją ustawić i mieć w zapasie, więc napiszę czy się udało.
Pomimo iż na dzień dzisiejszy nie udało się tej pompy sprawdzić i wyregulować tak aby działała, wszystkim bardzo dziękuję za zaangażowanie w pomoc. Wasze wysiłki nie poszły na marne.
Ciekawostka: Dzięki temu tematowi i waszej pomocy, udało mi się szybko zdiagnozować podczas przeszczepu silnika w polo 1.4D dlaczego nie chciał odpalać. Pompa była zastana i skrzydełka (łopatki - nie znam fachowo nazwy tego elementu) w pompie wstępnej się zblokowały. Na szczęście miałem jeszcze rozebraną, niegdyś sprawną pompę z 1.4D na której uczyłem się rozbierania, zanim przystąpiłem do rozbiórki swojej w golfie. Oczywiście, pompa z 1.4D nie była mi potrzebna więc jej nie składałem tylko rzuciłem pod ścianę (pechowo bo pod szlifierkę) bez przykrycia. Pomimo tego że była zasypana opiłkami, została wymyta, poskładana i polo odpaliło ślicznie, na wszystkie cylindry, równo. Jeździ już na niej 2 tydzień. Nie zrobiłem tamtej pompy która miała łopatki zastane w pompie wstępnej, tylko dlatego że tuleja przyspieszacza (ta która wchodzi do pompy w poprzek i z jednej strony jest zaślepka a pod nią sprężynka wypychająca tą tuleję a z drugiej strony dźwignia przyspieszacza która ma pchnąć ją aby przyspieszyć) była spuchnięta. Wybijana była młotkiem. Próba czyszczenia, oraz lekki szlif papierem ściernym nie przyniosła zamierzonego efektu więc została odłożona. Nie dochodziłem czy to tuleja spuchła czy ścianki wewnętrzne pompy. Pewnie też ją zrobię jak będzie czas, a tuleja może podejdzie z którejś pompy od golfa.
Pozdrawiam.
Przepraszam że nie napisałem jak to się zakończyło, ale długo decyzja była podejmowana co dalej robić, po odkryciu spękanej głowicy. Szokiem było że wtrysków nie wyrwało i wciąż jakoś odpalał. Czy dźwignia była źle założona tego na razie się nie dowiemy, gdyż pompa leży w takim stanie jakim ostatni raz opisałem. Golf był spisany na złom, jednak sytuacja się zmieniła i dostał nowy silnik niedawno. Tematu nie zamykam jeszcze. Robi się ciepło, a gdy będę miał chwile wolnego to może wsadzę tą pompę do tego aby ją ustawić i mieć w zapasie, więc napiszę czy się udało.
Pomimo iż na dzień dzisiejszy nie udało się tej pompy sprawdzić i wyregulować tak aby działała, wszystkim bardzo dziękuję za zaangażowanie w pomoc. Wasze wysiłki nie poszły na marne.
Ciekawostka: Dzięki temu tematowi i waszej pomocy, udało mi się szybko zdiagnozować podczas przeszczepu silnika w polo 1.4D dlaczego nie chciał odpalać. Pompa była zastana i skrzydełka (łopatki - nie znam fachowo nazwy tego elementu) w pompie wstępnej się zblokowały. Na szczęście miałem jeszcze rozebraną, niegdyś sprawną pompę z 1.4D na której uczyłem się rozbierania, zanim przystąpiłem do rozbiórki swojej w golfie. Oczywiście, pompa z 1.4D nie była mi potrzebna więc jej nie składałem tylko rzuciłem pod ścianę (pechowo bo pod szlifierkę) bez przykrycia. Pomimo tego że była zasypana opiłkami, została wymyta, poskładana i polo odpaliło ślicznie, na wszystkie cylindry, równo. Jeździ już na niej 2 tydzień. Nie zrobiłem tamtej pompy która miała łopatki zastane w pompie wstępnej, tylko dlatego że tuleja przyspieszacza (ta która wchodzi do pompy w poprzek i z jednej strony jest zaślepka a pod nią sprężynka wypychająca tą tuleję a z drugiej strony dźwignia przyspieszacza która ma pchnąć ją aby przyspieszyć) była spuchnięta. Wybijana była młotkiem. Próba czyszczenia, oraz lekki szlif papierem ściernym nie przyniosła zamierzonego efektu więc została odłożona. Nie dochodziłem czy to tuleja spuchła czy ścianki wewnętrzne pompy. Pewnie też ją zrobię jak będzie czas, a tuleja może podejdzie z którejś pompy od golfa.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości