Problem z temperaturą jak i olejem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dziabong
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 20, 2005 16:50
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Problem z temperaturą jak i olejem

Post autor: dziabong » pn cze 19, 2006 15:15

Witajcie!
Witam tu niezbyt często, jednak liczę na waszą pomoc.
Mam następujący problem.
Otóż niedawno miałem stłuczkę moim MKII 1.6 td, fakt że stało się nie wiele, ale miałem-możliwe że to będzie miało znaczenie.
W każdym razie skleiłem chłodnicę itd, wszystko grało.
Wymieniłem olej na nowy, filtr itd.
No i od tego czasu na trasie gdy mu cisnę tak około 120, przez dłuższy odcinek i gdy zwolnię-spada ciśnienie oleju, mruga konrolka od oleju i piszczy-niektórzy pewnie znają ten dzwięk... Temperatura też idzie dość mocno w górę... Wymieniłem chłodnicę na nową, myślałem że stara za słabo odprowadza ciepło, ale to nie to. Do tego płyn mi ucieka, a właściwie kipi z pod korka zbiorniczka wyrównawczego... W mieście gdzie są duże korki itd grzeje się bardzo szybko i mi kipi...No i do tego ta konrolka od oleju która piszczy i mruga.
Oczywiście teraz gdy te upały nastały widzę to, możliwe że już były objawy takie wcześniej.
Mam do was pytania następujące:
1) może ktoś miał identyczny przypadek, tak mi pomoże i reszta pytań jets zbędna
2) czy kontrolka od oleju piszczy tylko wtedy gdy jest mało oleju czy również gdy jego temperatura jest za wysoka?
3) podejrzewam że może być to wina oleju, wlałem inny niż wcześniej-zmieniłem na angielski Coma czy jakoś tak, wcześniej jeździłem na mineralnym Valvoline
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn cze 19, 2006 15:31

Po pierwsze zobacz czy ci się włancza wentylator po drugie znam przypadki jak gów... olej się naleje to przy wysokich temper. powietrza też sie nagrzewa ale ja bym zaczoł od zlokalizowania przyczyny dlaczego woda się grzeje. Może przy stłuczce padł czujnik od wiatraka albo uszkodzileś silnik wiatraka, więc sprawdz wiatrak na krótko czy działa. Przyczyn może być kilka więc pomału musisz szukać. Tu masz link może pomożę Problem z chłodzeniem


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

dziabong
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 20, 2005 16:50
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Zapomniałem dodać że wentylator jest ok

Post autor: dziabong » pn cze 19, 2006 15:33

Załącza się, jeśli chodzi o chłodzenie- to wydaje się że wszystko jets tak jak powinno.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn cze 19, 2006 15:53

Może do kitu jest olej i nie radzi sobie z gorączką na zewnątrz albo co gorsza padła uszczelka pod głowicą to też będzie się objawiało waleniem ciśnienia w wodę. Na twoim miejscu nie jeżdził bym tak tylko odwiedził mechanika i niech sprawdzi czy to uszczelka. Uszczelka pod głowicą kosztuje 60.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

dziabong
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 20, 2005 16:50
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

sam jestem mechanikiem ;-)

Post autor: dziabong » pn cze 19, 2006 15:59

Na uszczelkę mi to nie wygląda, choćby dlatego że musi dostać po dupie, inaczej nic się nie dzieje-czyli na trasie muszę lecieć około 120km/h bo jak jadę 90-100 to jest lajt i nic się nie dzieje. Poza tym nie ma oleju w płynie i płynu w oleju. Ale chyba zacznę od zmiany oleju, trochę szkoda bo zrobiłem 1,5 tysiaka, ale co zrobić. A znasz jakąś metodę na sprawdzenie czy to uszczelka na bank? Bo o ile jest mechnikiem, to w zawodzie nie pracuję, ale autko sam sobie serwisuję. No i co do uszczelki-ja wiem że kosztuje nie wiele, ale na niej się nie kończy impreza i wimy o tym oboje, chyba że chciałbym go sprzedać dalej.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn cze 19, 2006 16:11

Kiedyś miałem podobnie w 1.8 GT przy 120 wywalało wodę mój tato mówił że uszczelka ja się spierałem że nie bo przy 100 nie wywala, a staruszek to przywal mu 170 i zobaczysz i tak zrobiłem. Głowice musiałem kupić nową :P Zmień olej (proponuje Castrol Magnatec)i wtedy zobaczysz. Jak uszczelka siedzi z czasem ją całkiem wywali :bajer:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » pn cze 19, 2006 22:40

vw_vandal pisze:Jak uszczelka siedzi z czasem ją całkiem wywali
Pewnie jezdzij i czekaj a potem kupisz nowy silnik bo sie zatrze :bajer:
Jakby to była uszczelka to gotowało by ci wode na postoju i wywalało przez zbiorniczek.Sprawdz czy wszystkie weze od układu chłodzenia sa gorace


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt cze 20, 2006 15:16

anton:-), mi właśnie o to chodziło !!!! (taka ironia) Objawy są takie właśnie jakby uszczelka pod głowicą siadała. Podałem link co i jak sprawdzić jak się woda grzeje i niby wszystko gra !!! Może głowica gdzieś jest pęknięta????


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » wt cze 20, 2006 18:13

vw_vandal pisze:anton:-), mi właśnie o to chodziło !!!! (taka ironia)
no to bardzo cie przepraszam WYBACZ MI :prayer: :-) :pub:


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
McMann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 15, 2006 12:44
Lokalizacja: Sulejów / Łódź

Post autor: McMann » wt cze 20, 2006 18:22

Sprawdzałeś pasek napędzający pompę wodną ?? Może pompa siadła i nie pompuje wody wystarczająco szybko (jak jedziesz 100 to wyrabia a jak pogonisz szybciej to nie jest w stanie szybciej pąpować wody ). I koniecznie sprawdź sobie czujnik wentylatora w chłodnicy może padł i w mieście wywala wodę. Jeśli wywala wodę baaardzo szybko a patrząc na wskaźnik temperatury widzisz że jeszcze nie jest bardzo wysoka to uszczelka siadła i już porząnie gwizda. Pozdro


There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....

lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » wt cze 20, 2006 18:24

mozliwe ze olej po na nagrzaniu robi sie sporo zadszy od tego co był wczesniej i kontrolka sygnalizuje słabe ciśnienie oleju.... jednak było by tak samo w przypadku gdyby woda dostawała sie do oleju tez robił by sie zadszy.... jezeli samochod sie nie grzeje i "kipi" woda w zbiorniczku tzn ze cisnienie z cylindrow przedostaje sie przez uszczelke pod głowicado układu chłodzenia i ucieka przez korek zbiorniczka... sprawdz w jakim stanie jest olej, czy nie jest biały... zajrzyj tez do układy chłodzenia i zobaczy czy w płynie nie ma oleju


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt cze 20, 2006 18:27

dokladnie uszczelka pod głowica ci poszla,jak odpala czy dlugo??

jezeli cisnienie oleju ci sie pali trzeba sprawdzic czujniki oraz cisnienie oleju mozesz miec pompe olejowa slaba
panewki dorżniete,slabe pierscienie duzo jest mozliwosci

na wstepie sprawdzilbym cisnienie w cylindrach



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt cze 20, 2006 18:31

Krzylu, a co to zmiana image?


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt cze 20, 2006 18:37

vw_vandal, to moj Golf



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości