[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Downloadpro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:41
Lokalizacja: 3 Miasto

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Downloadpro » ndz sie 14, 2011 16:08

Witam, niestety zauważyłem niepokojące zjawisko - czarne plamy w zbiorniku wyrównawczym... po sprawdzeniu co mówi forum - padło na uszczelkę .. lub pęknięcie głowicy...
ale chciałem zapytać przy wymianie uszczelki co jeszcze zrobić / wymienić ? tak żebym 2x za mechanika nie płacił ?



Awatar użytkownika
mocart1989
Wodzu
Wodzu
Posty: 278
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:06
Lokalizacja: Gleba

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: mocart1989 » ndz sie 14, 2011 19:23

kolego ja przed zdjęciem głowicy sprawdził bym cisnienie w cylindrach jesli bedzie za małe to trzeba wymienić pierscienie no i wtryskiwacze pasowało by sprawdzic czy dobrze działaja


dawniej viewtopic.php?f=88&t=417771" onclick="window.open(this.href);return false;
teraz MKII BOSTON viewtopic.php?f=87&t=560199" onclick="window.open(this.href);return false;

Downloadpro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:41
Lokalizacja: 3 Miasto

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Downloadpro » pn sie 15, 2011 14:00

dobra myśl, wtryski mam zamiar i tak wymienić ale ciśnienie warto sprawdzić



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Michał_1977 » wt sie 16, 2011 06:55

Downloadpro, a jeśli to nie uszczelka,tylko chłodnica oleju? :bajer:
Trzeba to dobrze sprawdzić.
Downloadpro pisze:chciałem zapytać przy wymianie uszczelki co jeszcze zrobić
Oddaj głowicę do sprawdzenia i niech lizną na obrabiarce powierzchnię przylegania do uszczelki.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Downloadpro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:41
Lokalizacja: 3 Miasto

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Downloadpro » wt sie 16, 2011 12:07

no wolałbym uniknąć wymiany uszczelki pod głowicą (koszta)..
tym bardziej że jedynymi objawami jest znikający olej.. i olej w płynie chłodzącym..
brak dymienia, brak spadku mocy, problemów z odpalaniem..
jak sprawdzić czy to chłodnica oleju? to jest mała puszka w która wkręca się filtr oleju tak?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Michał_1977 » wt sie 16, 2011 12:35

Downloadpro pisze:to jest mała puszka w która wkręca się filtr oleju tak?
Tak.
Downloadpro pisze:jak sprawdzić czy to chłodnica oleju?
Zdejmij z niej węże wodne i zmostkuj,żeby ciecz omijała chłodniczkę,wymień płyn lub zalej wodą na próbę i pojeździj trochę.Jeżeli oleju już w wodzie nie będzie,to znaczy,że chłodniczka siadła,jeśli będzie,to uszczelka pod głowicą.
Warto też ze 2 razy przepłukać układ zanim zaczniesz próbę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Downloadpro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:41
Lokalizacja: 3 Miasto

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Downloadpro » wt sie 16, 2011 17:27

właśnie płukałem wczoraj bo chłodnice zmieniłem na używaną i myślałem że to może z niej się dostał ten olej..ale niestety oleju ubywa w silniku..
odepnę tą chłodnice oleju i zobaczymy co się będzie działo..
pozdr



Downloadpro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:41
Lokalizacja: 3 Miasto

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Downloadpro » śr sie 17, 2011 19:42

dziś oglądałem jak wygląda dojście do tej chłodnicy oleju.. niestety musze pozyczyc od kogos kombinerki do ściągnięcia węży, natomiast obejrzałem sobie silnik.. to chyba jednak uszczelka głowicy.. z tylu silnika od strony kolektorów, poniżej właśnie uszczelki wielka plama.. poza tym wydaje mi się ze uszczelka wystaje poza głowice tak ma być?



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: J.B.S. » śr sie 17, 2011 22:10

Uszczelka może wystawać poza głowicę.To że z tyłu masz plamę jeszcze o niczym nie świadczy.Olej może ciec z uszczelki pokrywy zaworów.Sprawdź najpierw chłodnice oleju bo wyjecie jej to moment i w razie czego koszty są znacznie mniejsze od naprawy uszczelki głowicy.Pomyśl jak bys sie zdenerwował jak by się okazało że wywaliłeś 500zł na naprawę uszczelki ,a winna była chłodniczka za 50 zł.



Awatar użytkownika
ozyrysh
kieroVWca boroVWca
kieroVWca boroVWca
Posty: 689
Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
Lokalizacja: Niedźwiedź
Kontakt:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: ozyrysh » śr sie 17, 2011 22:52

kolego jak masz cieply silnik to odkrec korek od wyrownawczego, jak bedzie syczeć to napewno uszczelka jeszcze węże od wody powinny puchnąć tzn będą twarde jak je ściśniesz, no i jeszcze powinno ci wode wywalac po dluzszej jezdzie ale to przy pociskaniu, przechodzilem nie tak dawno przez to wiec wiem :pub:



Downloadpro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:41
Lokalizacja: 3 Miasto

Re: [AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Downloadpro » śr sie 17, 2011 23:39

jbs-78 pisze:Uszczelka może wystawać poza głowicę.To że z tyłu masz plamę jeszcze o niczym nie świadczy.Olej może ciec z uszczelki pokrywy zaworów.Sprawdź najpierw chłodnice oleju bo wyjecie jej to moment i w razie czego koszty są znacznie mniejsze od naprawy uszczelki głowicy.Pomyśl jak bys sie zdenerwował jak by się okazało że wywaliłeś 500zł na naprawę uszczelki ,a winna była chłodniczka za 50 zł.
Tak wiem dlatego też muszę się zaopatrzyć w kombinerki lub jakiś ściągacz do tych obejm na węże .. bo mało miejsca (klima) .
ozyrysh pisze: kolego jak masz cieply silnik to odkrec korek od wyrownawczego, jak bedzie syczeć to napewno uszczelka jeszcze węże od wody powinny puchnąć tzn będą twarde jak je ściśniesz, no i jeszcze powinno ci wode wywalac po dluzszej jezdzie ale to przy pociskaniu, przechodzilem nie tak dawno przez to wiec wiem
odkręcałem, syczy tylko przy otwarciu - czyli norma, ale do zbiorniczka nie lecą bąble powietrza, nie sprawdzałem twardości węży jutro sprawdze

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Michał_1977 » czw sie 18, 2011 06:33

ozyrysh pisze:jak masz cieply silnik to odkrec korek od wyrownawczego, jak bedzie syczeć to napewno uszczelka
A to ciekawe co piszesz,bo zdrowy silnik wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia rzędu 1,6 bara i przy odkręcaniu korka także syczy,a gdy zrobi się to zbyt gwałtownie,to potrafi też chlusnąć płynem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ozyrysh
kieroVWca boroVWca
kieroVWca boroVWca
Posty: 689
Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
Lokalizacja: Niedźwiedź
Kontakt:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: ozyrysh » czw sie 18, 2011 09:53

Michał_1977, ja przed wymiana uszczelki mialem tak a teraz jak odrece to nic nie syczy i wszystko jest w porzadku. I jak uszczelka pod glowica pada to do ukladu chlodzenia przechodzi cisnienie z tlokow. Jest taka opcja ze koledze oleju ubywa co swiadczy ze do wymiany moze nie byc uszczelka pod czapka lecz uszczelka pod klawiatura ale przy misce. Gdyby to byla glowica to oleju by przybywalo bo plyn z ukl chlodzenia by sie do niego przedostawal. :bajer:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Michał_1977 » czw sie 18, 2011 11:15

ozyrysh, ja nie upieram się,że uszczelka/i są w 100% dobre,tylko chodzi mi o to,że diagnozę zaczyna się od najprostszych i tańszych rzeczy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 223 gości