Napinacz paska wielorowkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tzebrowski » czw sie 11, 2011 12:09

Witam

Pacjent to golf IV (1.9TDI 66kw,alh, z klimą). Czy napinacz paska wielorowkowego powinien się grzać (jego ramie)? Od jakiegoś czasu dochodzą dziwne odgłosy z jego strony (świerszczenie, grzechotanie). Czy to wskazuje na jego koniec? Z góry dziękuje za wszelką pomoc.


Pozdrawiam
Tomek



Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: owieczka » czw sie 11, 2011 12:56

Temperatura to normalny objaw pracującej części. Pod warunkiem, że nie rozgrzewa się do "czerwoności" Jeżeli dochodzą z niego, konkretnie z niego dziwne odgłosy to pora go wymienić. Koszt maks ok 250 zł. Tylko czy na pewno to jest napinacz paska wilorowkowego? Mi piszczało coś w tamtych okolicach po nocy. Po przejechaniu ok 10 km piszczenie ustawało i cały dzień był spokój. Okazało się, że piszczała rolka napinająca, ale rozrząd



Awatar użytkownika
djsysieek_mk4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt maja 08, 2009 17:27
Lokalizacja: NEL

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: djsysieek_mk4 » czw sie 11, 2011 16:29

Naciśnij palcem na amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego jak grzechotanie ustanie to znak ze jest do wymiany i przy okazji wymień pasek wielorowkowy najlepiej contitech i sprawdz wszytkie rolki, bo moze któraś doprowadziła do zuzycia napinacza. ( ja u siebie tak miałem) pozdrawiam :bajer:


ALH+ ||seria 95,2 KM 210,8 NM || mod 114 KM 253,6 NM ||

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tzebrowski » czw sie 11, 2011 16:46

Zauważyłem ze jest na odwrót, jak dotknę amortyzatorka to grzechotanie wzmaga się. Czy to oznacza, że pasek napinacz nie jest uszkodzony?



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tzebrowski » pt sie 12, 2011 17:29

Korekta. Po docisnieciu faktycznie grzechotanie ustaje.



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: daniel.wwe » pt sie 12, 2011 19:19

tzebrowski pisze:Korekta. Po docisnieciu faktycznie grzechotanie ustaje.
No to napinacz do wymiany. U siebie też tak maiłem... Grzechotało, grzechotało, aż w końcu się wkurzyłem i wymieniłem na nowy.. teraz błoga ciiiiiisza :bigok:


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: wesol » pt sie 12, 2011 19:37

moze nie tyle co napinacz ale zapewne ten tlumik gazowy co na nim jest. Swego czasu byla to czesci niedostepna osobno ale teraz widzialem ze idzie ja dostac. Rolki sprawdzic ewentualnie jak im nic nie jest to dolozyc smaru do lozysk, zalozyc, nowy ten silownik/tlumik na napinacz i heja. Ewenetualnie duze drgania moze powodwac zacierajace sie sprzegielko alternatora. Mi to dziadostwo rozwalilo ramie na napinaczu a u kuzyna to trzy nowe napinacze uszkodzilo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: daniel.wwe » sob sie 13, 2011 03:40

wesol pisze:Swego czasu byla to czesci niedostepna osobno ale teraz widzialem ze idzie ja dostac.
Ja pytałem się w 3 sklepach i niestety nie dało rady tego dostać oddzielnie :-( więc musiałem kupić całość, ale być może teraz już można kupić to oddzielnie
wesol pisze:moze nie tyle co napinacz ale zapewne ten tlumik gazowy co na nim jest.
i zapewne tak jest... u mnie też napinacz był dobry tylko tłumik dał :ass:


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Maks2605
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 29, 2011 11:24

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Maks2605 » pn sie 29, 2011 11:38

Witam,

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany samym tłumikiem, mogę coś takiego załatwić. Koszt w granicach 75-80 zł / szt.

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 237 gości