Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
Witam wszystkich! Jako świeży użytkownik postaram się przedstawić problem jak najdokładniej się da:)
Otóż rok temu kupiłem wymażone cztery kółka: Mk4 2003r 1.9 131km asz. Oczywko sprzedający zataił troszke fakt o wymianie dwumasa no ale niestety trza było się z tym liczyć że coś napewno jest nie tak:) Objawy słychać było tylko na zimnym silniku, z okolic lewego koła (od str kierowcy) dochodziły rytmiczne "stuki" ale gdy się rozgrzał wszystko wracało do normy. Po ok. pół roku postanowiłem zająć się tym więc jak i wymiana dwumasa to i reszty sprzęgła:) Koło dwumasowe+sprzęgło+docisk+siłownik (wszystko firmy LUK)+geometria+robota= rachunek na 2,5k złotych. Ale niestety moje szczęście nie trwało długo: jakiś dzień po odbiorze autka, wsiadając z rana w celu wyjechania z garażu usłyszałem niepokojące dźwięki. Znowu z mniej więcej z okolic lewego koła. Może już nie tak głośne te stukanie jak wcześniej ale tak jakby coś tam gdzieś tam ocierało o coś, jednak częstotliwość stuków ta sama jak przed wymianą koła dwumasowego itp. Do moich zmartwień doszły jeszcze wyczuwalne drgania na jałowym jednak to wszsystko dzieję się gdy stoję w miejscu. Gdy zacznę toczyć się na "luzie" nic z tych w/w rzeczy nie ma miejsca. Wróciłem do mechanika który mi wymieniał dwumas i był troszkę w szoku bo sam niewiedział co to za dźwięki. Zrobiłem juz 3k kilometrów i dalej nic a nawet mam wrażenie że coraz głośniej "coś" tam się odzywa. A wszystko to na zimnym silniku podczas stania w miejscu. Proszę o jakieś opinie, podpowiedzi na ten temat ponieważ trochę przerzuciłem materiału w necie i wszyscy za drgania i stukania obwiniają dwumas a dwumas to ja mam nowy...
Pozdrawiam i przepraszam za ścianę tekstu:)
Otóż rok temu kupiłem wymażone cztery kółka: Mk4 2003r 1.9 131km asz. Oczywko sprzedający zataił troszke fakt o wymianie dwumasa no ale niestety trza było się z tym liczyć że coś napewno jest nie tak:) Objawy słychać było tylko na zimnym silniku, z okolic lewego koła (od str kierowcy) dochodziły rytmiczne "stuki" ale gdy się rozgrzał wszystko wracało do normy. Po ok. pół roku postanowiłem zająć się tym więc jak i wymiana dwumasa to i reszty sprzęgła:) Koło dwumasowe+sprzęgło+docisk+siłownik (wszystko firmy LUK)+geometria+robota= rachunek na 2,5k złotych. Ale niestety moje szczęście nie trwało długo: jakiś dzień po odbiorze autka, wsiadając z rana w celu wyjechania z garażu usłyszałem niepokojące dźwięki. Znowu z mniej więcej z okolic lewego koła. Może już nie tak głośne te stukanie jak wcześniej ale tak jakby coś tam gdzieś tam ocierało o coś, jednak częstotliwość stuków ta sama jak przed wymianą koła dwumasowego itp. Do moich zmartwień doszły jeszcze wyczuwalne drgania na jałowym jednak to wszsystko dzieję się gdy stoję w miejscu. Gdy zacznę toczyć się na "luzie" nic z tych w/w rzeczy nie ma miejsca. Wróciłem do mechanika który mi wymieniał dwumas i był troszkę w szoku bo sam niewiedział co to za dźwięki. Zrobiłem juz 3k kilometrów i dalej nic a nawet mam wrażenie że coraz głośniej "coś" tam się odzywa. A wszystko to na zimnym silniku podczas stania w miejscu. Proszę o jakieś opinie, podpowiedzi na ten temat ponieważ trochę przerzuciłem materiału w necie i wszyscy za drgania i stukania obwiniają dwumas a dwumas to ja mam nowy...
Pozdrawiam i przepraszam za ścianę tekstu:)
Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
coprawda podajesz ze z lewej strony ale roznie z tym bywa bo dzwieki sie rozchodza ale od strony rozrzadu jest jeszcze koo pasowe z tlumikiem drgan do napedzania paska PK czyli osprzetu jak alternator, klima itp. Sprawdz czy na wlaczonej klimie nie nasila sie ten dzwiek i telepanie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
nie, to wszystko dzieje się gdy klima jest wyłączona a silnik jest zimny, jest to dźwięk rytmiczny, tj. coś gdzieś ocierało. Pozatym mam do wymiany rolke od sprężarki i wentylator bo go już dosyć buja:) ale jak już mowie to nie jest przyczyna sporych wibracji i tego "szurania".
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
Re: Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
ja przejechalem ie na luk-u kupilem zestaw sprzegla z kolem dwumasowym i po 2000 zaczely sie cyrki auto zaczelo wpadac w wibracje , zaczelo stukac z okolic skrzyni , po wcisnieciu sprzegla wszystkie te objawy zniknely, jednym slowem porazka oddale na gwarancje ten badziew ale oczywiscie wszystko wedlug producenta jest w granicach luzow, kupilem nowe oryginalne w aso i mam swiety spokuj , oryginal jest sachsa.
Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
Właśnie kiedyś po wciśnięciu sprzęgła stukania nie było słychać ale po wymianie na nowe wciśnięcie już nic nie daje, dalej coś słchać.
Już zaczynam sie obawiać..
Już zaczynam sie obawiać..
Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
Witam też mam jakieś dziwne odgłosy na wolnych obrotach jak dodam do 1000 to przestaje nie raz jak się ułoży to nie słychać nic a nie raz czepocze jak star traktor ale jak się wciśnie sprzęgło to hałas się zmiejsza lub ustaje całkiem.
Tu jest krótki filmik z pracy " onclick="window.open(this.href);return false;
I czy to jest do roboty sprzęgło i tu już znalazłem taki zestawik http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 57761.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu jest krótki filmik z pracy " onclick="window.open(this.href);return false;
I czy to jest do roboty sprzęgło i tu już znalazłem taki zestawik http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 57761.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Drgania i stuki na zimnym jałowym asz
moze byc ale lepiej jest juz zapodac dwumas od sharana ASZ/BTB bo jest mocniejszy, wytryzmalszy albo jeszcz elepiej jednomas valeo i problem juz nie istnieje. nic nie trzepie buda nie szumi nie drga juz nigdy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 92 gości