Pęknięty metal obok koła paska napędowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

interwojciech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lip 25, 2011 20:37

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: interwojciech » pn lip 25, 2011 21:03

Witam wszystkich użytkowników!
1,9TDI 110 koni z 2001 roku, zamontowane w Golfie IV z 2001 roku mnie już wykańcza.
Dziś pękła nietypowa część jaką jest jest koło paska napędowego z fragmentem metalu do którego jest przymocowane:
Zdjęcia:
http://desmond.imageshack.us/Himg6/scal ... res=medium" onclick="window.open(this.href);return false;
http://desmond.imageshack.us/Himg38/sca ... res=medium" onclick="window.open(this.href);return false;
http://desmond.imageshack.us/Himg694/sc ... res=medium" onclick="window.open(this.href);return false;

Po zdjęciu kompresora klimatyzacji na oko okazało się, by wymienić tą wspomnianą pękniętą "łapę" trzeba rozbierać pół silnika z rozrządem, alternatorem itd włącznie!
Czy drodzy użytkownicy znacie na to jakiś sposób? Czy może ta wspomina część kończy się wcześniej i nie będzie konieczne wyrzucanie połowy silnika? Czy możliwe jest zaspawanie tego - wiecie z czego to jest wykonane? Z aluminium czy jakiegoś stopu?
Bardzo proszę o pomoc, gdyż przez to nie mam ładowania, a co za tym idzie wspomagania itp. a więc autem jeździć nie wolno.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: J.B.S. » pn lip 25, 2011 21:36

Nie pamietam dokladnie ,ale powinno sie dać to zdemontować bez zdejmowania rozrządu.Zdejmijcie alternator,a tam powinny być śruby.
Ja bym tego nie spawał trzeba by to dobrze ustawic ,żeby nie zrzucało paska potem.Na jakimś szrocie dostaniesz to bez problemu.



interwojciech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lip 25, 2011 20:37

Re: Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: interwojciech » pn lip 25, 2011 21:44

jbs-78 pisze:Nie pamietam dokladnie ,ale powinno sie dać to zdemontować bez zdejmowania rozrządu.Zdejmijcie alternator,a tam powinny być śruby.
Ja bym tego nie spawał trzeba by to dobrze ustawic ,żeby nie zrzucało paska potem.Na jakimś szrocie dostaniesz to bez problemu.
Uff, to dobrze. Mam nadzieję, że będzie tak jak mówisz, bo rozwalanie pół silnika nie ma sensu. Alternator jest już odkręcony, ale nie chce zejść.
A jeśli nie będzie możliwości ściągnięcia tej pękniętej części w okolicy alternatora, to pozostaje już chyba niestety tylko to spawanie...



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: J.B.S. » pn lip 25, 2011 22:31

No powiem Ci ze dobrze to pospawać na samochodzie to się nie da.Alternator trzymają tulejki metalowe.Trzeba coś włożyć pomiędzy alternator i podstawę i próbować go wysunąć.Tylko ostrożnie żeby nie pękł.



dawido23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 03, 2008 16:46
Lokalizacja: Piława Górna

Re: Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: dawido23 » pn lip 25, 2011 23:36

interwojciech pisze:
jbs-78 pisze:Nie pamietam dokladnie ,ale powinno sie dać to zdemontować bez zdejmowania rozrządu.Zdejmijcie alternator,a tam powinny być śruby.
Ja bym tego nie spawał trzeba by to dobrze ustawic ,żeby nie zrzucało paska potem.Na jakimś szrocie dostaniesz to bez problemu.
Uff, to dobrze. Mam nadzieję, że będzie tak jak mówisz, bo rozwalanie pół silnika nie ma sensu. Alternator jest już odkręcony, ale nie chce zejść.
A jeśli nie będzie możliwości ściągnięcia tej pękniętej części w okolicy alternatora, to pozostaje już chyba niestety tylko to spawanie...
Przerabiałem to u siebie w silniku ALH z golfa IV a tu wydaję się być identycznie, żeby zdjąć całą tą łape trzeba ściągać pompę wtryskową a co za tym idzie trzeba będzie rozpiąć rozrząd.



Michał1.9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 26, 2011 09:55

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: Michał1.9 » wt lip 26, 2011 10:16

No niestety, ale ta łapa jest w całości :(
Obrazek
Ceny używanej od 120zł-300zł
Numer producenta: 038903143H



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: J.B.S. » wt lip 26, 2011 22:21

Kurcze pomyliło mi się z innym silnikiem. Ale intencje miałem dobre :crazy:



interwojciech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lip 25, 2011 20:37

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: interwojciech » czw lip 28, 2011 17:54

Mam to dziadostwo wymontowane i nie wiem co dalej: czy kupić używaną, czy może spawać tą którą posiadam (przypomnę, że wykonana jest z aluminium). Jedni mówią, że bez problemu, to można zespawać, drudzy że spawane zaś może pęknąć w tym samym miejscu, jedni, że lepsze chociażby używane, drudzy, że mogą na kupionym być mikropęknięcia których nie widać gołym okiem i ponownie może mnie to doprowadzić do rozbierania TDIka. Co Wy na to? Cóż czynić?



dawido23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 03, 2008 16:46
Lokalizacja: Piława Górna

Re: Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: dawido23 » czw lip 28, 2011 17:59

Ja kupiłem używaną na allegro za 150 zł z przesyłką i chodzi już dwa lata, co do spawania to niech się wypowiedzą znawcy w tej dziedzinie ale ja tam wolałem nie spawać.



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: MD2 » czw lip 28, 2011 19:53

kazda uzywka byle nie spawać - tzw. strefa wplywow cieplnych osłabi to dziadostwo.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Pęknięty metal obok koła paska napędowego

Post autor: jeryk10 » czw lip 28, 2011 22:32

Dokładnie zero spawania kup na allegro lub gdzieś na szrocie znam przypadek własnie ta łapa spawana pękła po miesiącu kompresor klimy spadł uderzając w miskę olejowa która podziurawił olej z miski wyciekł i na dodatek kobieta prowadziła auto zatarła go na amen bo nie widziała ze kontrolki się paliły


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości