Olej W Układzie Chłodzenia Golfa 3 1992 rok 1,6 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Olej W Układzie Chłodzenia Golfa 3 1992 rok 1,6 TDI
Kupiłem Golfa 3 1992 rok niby 1,9 TDI zarejestrowany na 1,6 TDI !!!! Pojechałem do mechanika i powiedział mi że to nie jest 1,9 TDI tylko 1,6 TDI !!! Pozatym otwierajac od płytnu chłodniczego wężyk aż coś wybuchło ponieważ jest w nim tak duze ciśnienie !!! powiedział że jest olej w układzie chłodzenia !!! Powiedzai ł mi też rzecz która mnie dobiła - Cała głowica , tłoki (prawie wszystko) jest do wymiany ponieważ może być pięknięty blok dlatego pojawił sie olej w układzie chłodzenia !!! Potem jeszze powiedział że mogła uszczelka pod głowicą pęknąć !!! Prosze o podpowiedzi z waszej strony bo nie wiem co mam robić !!!! Pozdrawiam !!!!
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
Witam , w 1992 r nie było 1,9 TDi raczej bym stawiał że masz 1,9 TD , co do tego oleju w układzie chłodzenia to może być różnie , pęknięty blok , pęknięta głowica , uszczelka może być uszkodzona głowicy , co do uszczelniaczy na zaworach to one nie są przyczyną lania oleju do chłodzenia , sprawdź ile tego oleju jest w zbiorniku wyrównawczym , może wystarczy wymienić uszczelka pod głowicą i będzie spokój
[ Dodano: 16 Cze 2006 22:47 ]
sorrki z tymi uszczelniaczami nie doczytałem Twojego postu
[ Dodano: 16 Cze 2006 22:48 ]
jak coś to daj znać
[ Dodano: 16 Cze 2006 22:47 ]
sorrki z tymi uszczelniaczami nie doczytałem Twojego postu
[ Dodano: 16 Cze 2006 22:48 ]
jak coś to daj znać
teoretycznie mechanik ma rację ale
ale 1e w układzie chłodzenia jest nadciśnienie ok 1,2-1,35 atm utrzymywane przez zaworek w korku, więc ciśnienie w układzie nalezy sprawdzic na zimny silniku czy kompresja nie bije do ukłądu na ciepłym zawsze będzie po dłuższej jeździe nadciśnienie i wybije wodę po odkręceniu to żeby nie gotowął powyzej 100-110 stopni, po drugie skoro mamy olej w chłodzeniu to ciśnienie smarowania jest wyższe od chłodzenia więc teoria o przedmuchu kompresji upada czyli najprawdopodobniej jest to takie fajne miejsce gdzie kanał olejowy jest blisko wodnego może być wina uszczelki po przegrzaniu albo zwichrowanej głowicy albo złego stanu powierzchni blok-głowica, tyle wróżenia z fusów PEWNOŚĆ będziesz miał po rozebraniu i obejrzeniu uszczelki i ewentualnie sprawdzeniu szczelności głowicy oraz powierzchni bloku- wątpie byś miał takiego pecha że blok sypnął moja rada zmień mechanika bo chce cie w koszty wpuścić.
PS. jezu co za XXX (WYRAŻAJ SIĘ! /*Kiler) forum 3raz sie loguje i 3 raz piszę to samo bo mnie wywala i nie zapisuje odpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS. jezu co za XXX (WYRAŻAJ SIĘ! /*Kiler) forum 3raz sie loguje i 3 raz piszę to samo bo mnie wywala i nie zapisuje odpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony pt cze 16, 2006 23:57 przez zenonpl, łącznie zmieniany 1 raz.
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
chyba i tak czeka cie zdjecie glowicy... i to szybko
faktycznie jak jest olej w plynie to moze byc uszczelka lub glowica, to sie zdarza w tych silnikach
cisnienie w ukladzie musi byc, ale bez przesady, nie takie, ze az wybucha przy odkrecaniu
zapodaj jeszcze fotki komory silnika, zobaczymy co to za wynalazek
faktycznie jak jest olej w plynie to moze byc uszczelka lub glowica, to sie zdarza w tych silnikach
cisnienie w ukladzie musi byc, ale bez przesady, nie takie, ze az wybucha przy odkrecaniu
zapodaj jeszcze fotki komory silnika, zobaczymy co to za wynalazek
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Jeszcze jest jedna sprawa - mianowicie wężykiem przelewowym od wtrysku cieknie paliwo - tylko przy jednym !!! Jest tam tak duże ciśnienie że aż wypycha ten wężyk i nie wiem czemu
Mechanik mówił że są zapchane wtryskiwacze no ale wątpie no bo tylko przez jeden cieknie ropa !!! Prosze o pomoc - pozdrawiam a fotki będą jak zrobie niedługo
Mechanik mówił że są zapchane wtryskiwacze no ale wątpie no bo tylko przez jeden cieknie ropa !!! Prosze o pomoc - pozdrawiam a fotki będą jak zrobie niedługo
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
cisnienie moze byc w wtryskiwaczu, ale nie w wezyku - jezeli wezyk nie jest zapchany. Wezyk polaczony jest z przewodem powrotnym i jezeli nic nie jest zatkane w przewodzie powrotnym to w wezyku nie moze byc cisnienie, paliwo poprostu odplywa. Nawet jezeliby wtryskiwacz byl zapchany, to paliwo powinno wrocic do baku a nie wywalac wezyk. Poszukaj jakiegos zatkania w ukladzie powrotnym.kamil_sta pisze:wężykiem przelewowym od wtrysku cieknie paliwo - tylko przy jednym !!! Jest tam tak duże ciśnienie że aż wypycha ten wężyk
U mnie w 1.9TD tez był olej w zbiorniku wyrownawczym, ale na szczęście winowajcą była chłodniczka oleju przy filtrze oleju. Na początek wyczyść dokładnie zbiorniczek, zrób obejście chłodniczki oleju, zalej woda i pojeździj trochę (oczywiście bez szaleństw). U mnie po praktycznie odrazu pojawiał się olej, po tych czynnościach - miłe zaskoczenie - czysto w zbiorniczku.
U mnie nie ma chłodniczki przy filtrze oleju !!!jantar pisze:U mnie w 1.9TD tez był olej w zbiorniku wyrownawczym, ale na szczęście winowajcą była chłodniczka oleju przy filtrze oleju. Na początek wyczyść dokładnie zbiorniczek, zrób obejście chłodniczki oleju, zalej woda i pojeździj trochę (oczywiście bez szaleństw). U mnie po praktycznie odrazu pojawiał się olej, po tych czynnościach - miłe zaskoczenie - czysto w zbiorniczku.
czyli to jest trójka z silnikiem dwójki, który nie ma chłodniczki oleju ? niezły kabaret kupiłeś...sprawdź jake symbole ma bloki głowica, bom ciekawy co to za wynalazek. swoją drogą jak masz olej i ciśnienie w wodzie, to ze zdjęciem głowicy nie ma co czekać. zobaczysz na uszczelke i na obie płaszczyzny i wiele sie wyjaśni co sie stało. najlepiej powiedzieć że to blok, ale wbrew pozorom nie jest prosto go zabić, bo najpierw umiera głowica ( w 1,6 bo 1,9 ma mocniejszą)
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 153 gości