1z kopci na niebiesko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

1z kopci na niebiesko

Post autor: pablo111l » wt lip 12, 2011 12:47

Witam
ogólnie chodzi o passata ale z silnikiem 1,9 tdi !z. Przypadłość jego jest taka, że kopci na niebiesko. Jak jest zimny to nie za bardzo, ae jak sie nagrzeje to chmura dymu za mną. W trasie tego nie widać, ale jak zatrzymam sie na chwilkę i rusze to znowu kopci. W mieście przy powolnej jeździe cały czas. Muszę ostrożnie gazem operować bo lekki wstyd. Turbina to to nie jest. Przyspiesza elegancko, nie muli, oleju ubywa ok 3l / 10 tys. Co to może byc jeszcze?
Ostatnio zmieniony wt lip 19, 2011 09:07 przez pablo111l, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

!z kopci na niebiesko

Post autor: owieczka » wt lip 12, 2011 12:56

sprawdzałeś wtryski? może któryś leje? Może być przepływomierz. Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy?
Odkręć korek z wlewu oleju zobacz czy Ci jakiś dymek nie leci



Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

!z kopci na niebiesko

Post autor: Derbi013 » wt lip 12, 2011 13:10

wtryski to by na czarno dawał.

pisze ze ubywa mu oleju 3l na 10tys km. to stanowczo za duzo.

jak po nocy nie zakopci to uszczelniacze są ok.

sprawdź ciśnienie spreżania i zrob probe olejową. wtedy wyjdzie czy to pierscienie.


Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.

michao
...
...
Posty: 446
Rejestracja: wt paź 21, 2008 11:34
Lokalizacja: Lubelskie

!z kopci na niebiesko

Post autor: michao » wt lip 12, 2011 13:40

owieczka pisze:Odkręć korek z wlewu oleju zobacz czy Ci jakiś dymek nie leci
A tego to nie rozumiem co ma dymek do diagnozy ?



Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

!z kopci na niebiesko

Post autor: owieczka » wt lip 12, 2011 14:37

michao pisze:A tego to nie rozumiem co ma dymek do diagnozy ?
jak wydobywa się dymek po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku tzn że gdzieś są przedmuchy



michao
...
...
Posty: 446
Rejestracja: wt paź 21, 2008 11:34
Lokalizacja: Lubelskie

!z kopci na niebiesko

Post autor: michao » czw lip 14, 2011 15:26

owieczka pisze:jak wydobywa się dymek po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku tzn że gdzieś są przedmuchy
No ale przeciez jak silnik rozgrzany i odkrecisz kurek to i tak dymek bedzie szedl do gory, olej sie nagrzewa zawory pracuja i nie koniecznie musi to byc przedmuch



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Re: !z kopci na niebiesko

Post autor: gOOzOl » sob lip 16, 2011 14:33

owieczka pisze:
jak wydobywa się dymek po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku tzn że gdzieś są przedmuchy
nie zgodze sie z tym, zawsze cos poleci. predzej bym patrzyl na to co leci spod bagnetu...

a co do problemu to stawiam na pierscionki, uszczelniaczy to by musialo nie byc zeby tyl eoliwy bral.



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

!z kopci na niebiesko

Post autor: manior15 » wt lip 19, 2011 08:53

Silnik seria? nie modzony? Ja bym sprawdził czy turbo nie rzyga olejem do wydechu,ona będzie chodzić a może przepuszczać,zobacz połączenie turbiny z rura wydechowa czy nie jest upocone, niebieski dym z reguły to spalony olej.


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

!z kopci na niebiesko

Post autor: pablo111l » wt lip 19, 2011 09:06

Nie było modów. Turbina była niedawno regenerowana, ale mechanik zobaczy czy nie ma oleju w przewodach.



arwam

1z kopci na niebiesko

Post autor: arwam » czw lip 21, 2011 10:50

a ja twierdzę że to turbo puszcza olej na stronę gorącą.
zapewne też przy pierwszym obciążeniu z rana jest za tobą chmura stalowo-niebieskiego dymu?
jak tak to na 100% jest to walnięta turbina



pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

1z kopci na niebiesko

Post autor: pablo111l » czw lip 21, 2011 12:19

wczoraj mechanik sprawdził i był olej w przewodach przy turbinie
prawdopodobnie xle zregenerowana, dzisiaj pojade i zobacze co da sie zrobic



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

1z kopci na niebiesko

Post autor: manior15 » czw lip 21, 2011 21:05

pablo111l pisze:olej w przewodach przy turbinie
:bigok:


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

1z kopci na niebiesko

Post autor: pablo111l » wt wrz 06, 2011 07:45

Turbina była II raz w regeneracji. Dalej to samo. Obawiam się, że to jednak może nie być przyczyną dymienia. Zauważyłem, że nie raz tego nie ma. Często bywa, ze dopiero po osiągnięciu ok. 50 stopni zaczyna kopcić. Nie raz po wyłączeniu silnika, a po jakimś czasie włączeniu nie kopci chwilowo albo mniej. I jeszcze pytanie nie wiem czy związane: Co to za przekaźnik w konsoli centralnej? Podczas jazdy czasami słychać jak się włączy.



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

1z kopci na niebiesko

Post autor: manior15 » wt wrz 06, 2011 14:31

Odma nie jest zatkana? u mnie jak się zatkała to wywalało olej na uszczelniaczu turbiny po stronie gorącej i kopcił, a po dłuższej jeździe wytworzyło się większe ciśnienie i wywaliło olej bagnetem


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości