Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Witam.
Mam bardzo nietypową usterke z którą już sobie nie umiem poradzic.
Golf Cabrio po lifcie silnik AFN
Zakupilem go i od poczatku byl slaby.
pierwsze wymienilem ECU bo był padnięty czujnik doladowania.
Po tym auto ledwo jechało 80 okazało sie że przeplywomierz jest do wymiany.
Po tej wymianie wzialem sie za turbine wyczyszczone kierownice i sztanga chodzi jak nowka teraz
po tym juz w sumie auto jakos jedzie
ale moc ma dopiero od 3tys obr.
porownujac z innym afn to jest muł i wkreca sie dluzej na obroty niz inny
tak wiec wymiany ciag dalszy
wymienilem wtryski na nowe bo tamte lały
dalej nic
wymienilem pompe troche rzeżby przy tym było bo mailem pewną z ASV ale podeszla kąt wtrysku ustawiony na 50
podmienialem n75 na inny i z n18 dalej zero reakcji dodam ze jak mialem padniety rozrusznik to ciezko palil teraz jest rozrusznik zrobiony ale dalej jakos dlugo kreci
juz poprostu brak mi pomysłu co moze być nietak zrobilem logi takze je zamieszczam
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51753.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51754.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jesli bedzie jakas osoba ktora sie tym zainteresuje bede bardzo wdzieczny
Mam bardzo nietypową usterke z którą już sobie nie umiem poradzic.
Golf Cabrio po lifcie silnik AFN
Zakupilem go i od poczatku byl slaby.
pierwsze wymienilem ECU bo był padnięty czujnik doladowania.
Po tym auto ledwo jechało 80 okazało sie że przeplywomierz jest do wymiany.
Po tej wymianie wzialem sie za turbine wyczyszczone kierownice i sztanga chodzi jak nowka teraz
po tym juz w sumie auto jakos jedzie
ale moc ma dopiero od 3tys obr.
porownujac z innym afn to jest muł i wkreca sie dluzej na obroty niz inny
tak wiec wymiany ciag dalszy
wymienilem wtryski na nowe bo tamte lały
dalej nic
wymienilem pompe troche rzeżby przy tym było bo mailem pewną z ASV ale podeszla kąt wtrysku ustawiony na 50
podmienialem n75 na inny i z n18 dalej zero reakcji dodam ze jak mialem padniety rozrusznik to ciezko palil teraz jest rozrusznik zrobiony ale dalej jakos dlugo kreci
juz poprostu brak mi pomysłu co moze być nietak zrobilem logi takze je zamieszczam
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51753.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51754.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jesli bedzie jakas osoba ktora sie tym zainteresuje bede bardzo wdzieczny
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
zrób loga statycznego grupy 010 oraz 000 w trybie BS. Mam nadzieję, że logi były robione z pedałem gazu wciśniętym do oporu. Na wszelki wypadek sprawdź sobie w grupie 002 czy masz 100% wartości w polu drugim po całkowitym wciśnięciu pedału gazu (tę próbę wykonaj tylko na włączonym zapłonie bez uruchamiania silnika).
Re: Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Wiec tak.
Zobaczyłem ten potencjometr okazalo sie ze otwiera tylko na 73%
Wykreciłem podstawke pod pedałem juz otwiera na 100%
Zrobilem jeszcze raz logi bo jednak auto dalej nie ciągnie.
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51861.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51862.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51863.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zobaczyłem ten potencjometr okazalo sie ze otwiera tylko na 73%
Wykreciłem podstawke pod pedałem juz otwiera na 100%
Zrobilem jeszcze raz logi bo jednak auto dalej nie ciągnie.
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51861.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51862.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_51863.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Zwróciłeś uwagę na poprawne zamontowanie pierścienia sterującego kierownicami w czasie składania suszarki?Nie jest on symetryczny jak może się wydawaćthomasTDI pisze:Po tej wymianie wzialem sie za turbine wyczyszczone kierownice
Chodzi czy nie obróciłeś go o 180* wokół jego osi symetrii (czerwona linia na foto) przy składaniu turbiny
Re: Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Nie sadziłem że idzie poobracać coś w tej turbinie. I głowy nie dam ze ją dobrze złożylem. Ale dzięki za na nakierowanie mnie. Po niedzieli jeszcze raz ja wyciągne bo tym autem sie nie da jechać. Już mu nawet wtryski 216 założyłem.Łuki_79 pisze:Zwróciłeś uwagę na poprawne zamontowanie pierścienia sterującego kierownicami w czasie składania suszarki?Nie jest on symetryczny jak może się wydawaćthomasTDI pisze:Po tej wymianie wzialem sie za turbine wyczyszczone kierownice
Chodzi czy nie obróciłeś go o 180* wokół jego osi symetrii (czerwona linia na foto) przy składaniu turbiny
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Pierścień musi być założony tak jak na tym foto - patrząc od góry na pierścień mniejsza fasola jest po lewej stronie,większa fasolka po prawej stronie tego wycięcia w które wchodzi dzwignia sterująca tym pierścieniem.
Kiedyś z ciekawości założyłem odwrotnie pierścień i widać dokładnie,że dzwignia nie jest w pozycji max doładowanie,co powoduje niedoładowanie z dołu jak u ciebie,wyczuwalne jest również delikatnie przycinanie dzwigienek kierownic w pierścieniu co powoduje przeładowanie co widać w twoim logu 011
Przed wymontowaniem suszarki zdejmij zabezpieczenie z dzwigni sterującej zmienną geometrią,rozłącz ją ze sztangą i przesuń dzwignię w pozycję max doładowanie - jeżeli dzwignia nie oprze się o ogranicznik (będzie brakowało ok 2mm) to masz na 99,99% zle założony pierścień.thomasTDI pisze:Po niedzieli jeszcze raz ja wyciągne
Kiedyś z ciekawości założyłem odwrotnie pierścień i widać dokładnie,że dzwignia nie jest w pozycji max doładowanie,co powoduje niedoładowanie z dołu jak u ciebie,wyczuwalne jest również delikatnie przycinanie dzwigienek kierownic w pierścieniu co powoduje przeładowanie co widać w twoim logu 011
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Mogę podać przykład, fotka jest autorstwa kolegi ciahciah z forum A4 :
proszę zwrócić uwagę na wypustkę na pierścieniu poruszającym zmienną geometrią :
w złym ustawieniu jest na godz. 11.00 a przy dobrym na godz. 15.00 (porównując z wskazówkami zegara) a przy tym proszę zwrócić uwagę na wylot powietrza doładowanego, który znajduje się u dołu z prawej strony turbo (ta srebrna rura z boku).
Fotki z lewej strony to kierownice spalin ustawione w pozycji full doładowania a te z prawej to kierownice w pozycji minimalnego doładowania (otwarte i pionowo skierowane w stronę wirnika muszli gorącej).
Przy dokładnym przyjrzeniu się fotkom widać, że kierownice spalin (wszystkie) na górnej fotce (po lewej stronie) są bardziej przymknięte niż na dolnej a te na prawej stronie (u dołu) są bardziej skierowane w stronę wirnika i na tym właśnie polega zła i prawidłowa konfiguracja kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki GT 15 przy omyłkowym/lub złym założeniu tego pierścienia w turbo.
Strzałka z lewej strony u dołu fotek na sztandze kierownic spalin informuje o tym, że :
(na lewym foto) - sztanga jest zasysana do góry zwiększając ciśnienie doładowania a (na prawym foto) - sztanga jest wysuwana z gruchy zmniejszając ciśnienie doładowania.
proszę zwrócić uwagę na wypustkę na pierścieniu poruszającym zmienną geometrią :
w złym ustawieniu jest na godz. 11.00 a przy dobrym na godz. 15.00 (porównując z wskazówkami zegara) a przy tym proszę zwrócić uwagę na wylot powietrza doładowanego, który znajduje się u dołu z prawej strony turbo (ta srebrna rura z boku).
Fotki z lewej strony to kierownice spalin ustawione w pozycji full doładowania a te z prawej to kierownice w pozycji minimalnego doładowania (otwarte i pionowo skierowane w stronę wirnika muszli gorącej).
Przy dokładnym przyjrzeniu się fotkom widać, że kierownice spalin (wszystkie) na górnej fotce (po lewej stronie) są bardziej przymknięte niż na dolnej a te na prawej stronie (u dołu) są bardziej skierowane w stronę wirnika i na tym właśnie polega zła i prawidłowa konfiguracja kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki GT 15 przy omyłkowym/lub złym założeniu tego pierścienia w turbo.
Strzałka z lewej strony u dołu fotek na sztandze kierownic spalin informuje o tym, że :
(na lewym foto) - sztanga jest zasysana do góry zwiększając ciśnienie doładowania a (na prawym foto) - sztanga jest wysuwana z gruchy zmniejszając ciśnienie doładowania.
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Dzięki koledzy. Turbo rozebrane, pierścień obrócony.
Poprawa jest widoczna. Tyle ze dalej tak na niskich obrotach brak mu tzw kopa.
przyspieszenie czuć dopiero od 2400 obrotów.
Zakładałem bezpośrednio weżyk z wakum na turbo i bez zmian, także raczej coś bedzie z dawka.
I to ze cieżko zapala jest dziwne. Napewno to nie jest wina cofajacego sie paliwa. Filtr też jest nowy.
Poprawa jest widoczna. Tyle ze dalej tak na niskich obrotach brak mu tzw kopa.
przyspieszenie czuć dopiero od 2400 obrotów.
Zakładałem bezpośrednio weżyk z wakum na turbo i bez zmian, także raczej coś bedzie z dawka.
I to ze cieżko zapala jest dziwne. Napewno to nie jest wina cofajacego sie paliwa. Filtr też jest nowy.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Wykonaj log statyczny grup 000 BS,001 oraz dynamiczny 010+011
Bez różnicy ciepły czy zimny?thomasTDI pisze:I to ze cieżko zapala jest dziwne
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Więc tak.
Dłuzej trzeba kręcic rozrusznikiem na zimnym i na ciepłym silniku.
Logi zrobione:
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_52059.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_52060.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_52061.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I jeszcze co zauwazyłem teraz podczas jazdy. w Grupie 006 predkość znacznie sie różni od tej na liczniku. Czyli jak jechałem 100km/h to w VAG pokazało mi ok 73km/h
Chciałem to sprawdzic bo przy wyskokich obrotach silnika np na trzecim biegu skacze mi wskazówka od predkościomierza,
ale jak mu nie wciskam do podłogi to tego niema.
Dłuzej trzeba kręcic rozrusznikiem na zimnym i na ciepłym silniku.
Logi zrobione:
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_52059.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_52060.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/thomas2007_52061.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I jeszcze co zauwazyłem teraz podczas jazdy. w Grupie 006 predkość znacznie sie różni od tej na liczniku. Czyli jak jechałem 100km/h to w VAG pokazało mi ok 73km/h
Chciałem to sprawdzic bo przy wyskokich obrotach silnika np na trzecim biegu skacze mi wskazówka od predkościomierza,
ale jak mu nie wciskam do podłogi to tego niema.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Czujnik szybkości sprawdż i połaczenie do niego ,poza tym dawkę paliwa sobie podciąg do 4 mg ,bo 4,8 -5,2 to mniej niż fabryka daje
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Dzieki Koledzy za pomoc. AFN już opanowany. Dawke mu zwiekszyłem do 2.2 i teraz czuć te konie. Tylko ma czasem takie opóznienie jak mu w deche dam. A z licznikiem sie okazało ze połaczenie masy przy dużej wtyczce silnika było przyrdzewiałe. wyczyciłem polutowałem i teraz jest spokój.
Re: Golf AFN Problem z mocą na niskich obrotach.
Widzisz ciemność za sobą?thomasTDI pisze:Dzieki Koledzy za pomoc. AFN już opanowany. Dawke mu zwiekszyłem do 2.2 i teraz czuć te konie. Tylko ma czasem takie opóznienie jak mu w deche dam. A z licznikiem sie okazało ze połaczenie masy przy dużej wtyczce silnika było przyrdzewiałe. wyczyciłem polutowałem i teraz jest spokój.
Albo mi się wydaję, albo ogólnie małe doładowanie jest ....
Sprawdzałeś wężyki podciśnienia ? do gruchy i do mapsensora ?
Na pewno masz dobrze podłączony N75 ? Bo GT15 to maleństwo i po dodaniu gazu w niskich obrotach powinno 'rwać'
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości