Jakie ECU w TDI AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 14, 2006 14:42

dommarc pisze:nie potrzebny jest ci inny sterownik a tego na cholerę wyjmować no chyba żeby wlutować coś nowego do niego ......
spoko, zenonpl :) ja nie szukam ECU tak sie tylko zapytałem czy nie bedzie problemów o ile mam sterownik z 1Z a bede dłubał przy sofcie w AFN... domyslam sie że to jest wszystko jedno obydwa są 16-bitowe ?

czy 16 bitowe to te nowe programowalne przez złącze diagnostyczne ?

ps. mam juz potwierdzenie że coś się dłubnie i bedzie spoko :)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr cze 14, 2006 15:05

cowboy pisze:czy 16 bitowe to te nowe programowalne przez złącze diagnostyczne ?
nasze jeszcze niestety nie, w mk4 dopiero mozna po kabelku


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 14, 2006 15:09

Corvax pisze:w mk4 dopiero mozna po kabelku
dodałbym że w mk4 ale chyba dopiero po 2000 roku :P

[ Dodano: Sro Cze 14, 2006 20:47 ]
wkurzyłem sie i jeszcze raz poszedłem zobaczyc moje ECU

psiknałem tam płynem do mycia szyb - na śrubokret nałozyłem szmatkę i przetarłem to jeszcze raz...zrobiłem fotke i .... tadam

mam sterownik - zresztą zobaczcie :P - jestem pała :P

Obrazek



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

nie martw sie i tak

Post autor: zenonpl » śr cze 14, 2006 21:57

będzie wyciągany do softu niestety nie da sie po kabelku, napisz jak ci wyjdzie po programie, powodzenia twój sterownik wysteruje wszystko nawet turbo od 130tki- problem byłby ze starym dwupłytowym (94-95) ale nie z tym.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 14, 2006 22:37

zenonpl pisze:będzie wyciągany do softu niestety nie da sie po kabelku, napisz jak ci wyjdzie po programie, powodzenia twój sterownik wysteruje wszystko nawet turbo od 130tki- problem byłby ze starym dwupłytowym (94-95) ale nie z tym.
spoko wiem juz wszystko :P wiem że nie po kabelku ale to nie problem :) teraz juz jestem spokojny ..

a turbo od 130 (AWX) moge kupic za 600 PLN - z gwarą 2004 rok (9 tys przebiegu :)

ale zobaczymy co sie uda w serii wydolic...a przede wszystkim ile zostało mu z tych 110 kucków - wtedu sie zobaczy..



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr cze 14, 2006 22:41

Corvax pisze:028 906 021 C jest to czesc nieprodukowana a zamiennikiem jest 028 906 021 FB - ale ten jest do 1Z
028 906 021 G to takze czesc nieprodukowana a zamiennik to 028 906 021 FB takze do 1Z
Ja mam jednoplytowy 028 906 021 BF - czy to dwa rozne (BF i FB) czy błąd?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 14, 2006 23:01

dziechu pisze:Ja mam jednoplytowy 028 906 021 BF - czy to dwa rozne (BF i FB) czy błąd?
Edek zeznaje że zamiennikiem 028 906 021 C jest 028 906 021 FB...



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw cze 15, 2006 00:13

dziechu pisze:Ja mam jednoplytowy 028 906 021 BF - czy to dwa rozne (BF i FB) czy błąd?
Dwa rózne, a zamiennikiem dal Twojego jest GG


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw cze 15, 2006 10:47

dzieki:)



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt cze 16, 2006 21:12

U mnie w sterowniku siedzą pamięci 27c010, w np. w 028 906 021 GG pamięci 27c012. Moje są PLC33 i sądząc po oznaczeniu w waszych sterownikach takie też są. Jak sobie radzić z wylutowaniem pamięci? Ma 32 nóżki i na dodatek montaż powierzchniowy, to maleństwo straszne! Poza tym która pamięć soft zawiera? HHH czy LLL, mają takie same oznaczenia, różnią się tylko tymi trzema literkami. Którą ewentualnie trzeba by wylutować? Bo chyba nie obydwie!
ps. U mnie nie da się po kabelku, dopiero od 2000 roku pamięci Flasch montowano.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 16, 2006 22:22

Mysle ze sa to pamieci 27c020, a nie 012. Co prawda tez znalazlem w jakims wykazie TDI 90KM 2x27c012, jednak zaden producent pamieci nie oferuje takich, zreszta oznaczenie 012 nie ma logicznego sensu (jest to pojemnosc pamieci - 27c010 - 1Mbit, 27c020 - 2Mbit itd...). Takze rozklad wyprowadzen wg mojej plytki jest dla 27c020. Chyba obie pamieci zawieraja soft - jest to soft 16to bitowy. Prawdopodobnie gorne polowki slowa sa w pamieci HHH a dolne w LLL.



diodas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 19:17
Lokalizacja: szczecin

Post autor: diodas » pt cze 16, 2006 23:15

zgadza sie w obu trzeba zmienic soft jak cos ;] wylutowanie tego to jak z gsm-pewnie jak by dobrze zagadac w jakims serwisie telefonow to by za drobna opłata wylutowali, tylko pozniej przydały by sie juz podstawki PLC wlutowac...



jek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 18, 2008 01:38
Lokalizacja: piotrków kuj

Post autor: jek1 » wt lis 18, 2008 01:50

Witam.
U mnie w golfie III 1996 tdi 110 kM AFN chodzi taki:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 028 906 021 JK
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2019
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00020

nie jest on oryginalny bo orginał podobno się spalił :grin: tak mówił majster
Da się dodać do niego parę kucyków?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 18, 2008 09:38

jek1 pisze:Da się dodać do niego parę kucyków?
da się dodac podobnie jak do tych z literkemi DF czy GH na końcu :)

jedź do do uysego do Łodzi http://www.g-lab.pl/ tam dodają te kucyki :)

ps. ale odkop :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 138 gości