Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
zimnylech
- Forum Master
- Posty: 1069
- Rejestracja: sob sie 21, 2010 14:40
- Lokalizacja: EL/D.
Post
autor: zimnylech » wt cze 28, 2011 21:05
Lampart pisze:zimnylech pisze:nie licz na myjke cisnieniowa bo nie da rady, egr i kolektor fatwo wyjac ,duzo jest roboty z czyszczeniem bo tam praktycznie smola sie zrobila, ale kazdy da rade, ja jutro czyszcze 3 w ciagu 6 miesiecy
kolektor wypalam palnikiem
w tym samym silniku 3 raz w ciągu 6 miesięcy? co Ty robisz 100 tys rocznie czy jak? ja planuje w sierpniu oddać do znajomego mechaniki mojego Golfa na czyszczenie kolektora z egr i zaślepienie egru od razu zaśpiewał 100 zl za tą usługę ( blaszke do zaślepienia ja mam zakupiona na allegro - 1mm )
he he sprostowanie
1 bora ajm 115 (sprzedalem )
2 golf iv ahf 110 ( moje 3 auto )
3 bora asz 130 ( jutro )
nigdzie nie napisalem ze w jednym aucie
dobrze ze jutro mechanik wszystko mi wykreci wiec mniej zabawy bedzie, ja nie zaslepiam
ROBIĘ TO CO LUBIĘ, LUBIĘ TO CO ROBIĘ
-
Lampart
- Gadatliwa bestia
- Posty: 540
- Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32
Post
autor: Lampart » śr cze 29, 2011 18:36
zimnylech pisze:Lampart pisze:zimnylech pisze:nie licz na myjke cisnieniowa bo nie da rady, egr i kolektor fatwo wyjac ,duzo jest roboty z czyszczeniem bo tam praktycznie smola sie zrobila, ale kazdy da rade, ja jutro czyszcze 3 w ciagu 6 miesiecy
kolektor wypalam palnikiem
w tym samym silniku 3 raz w ciągu 6 miesięcy? co Ty robisz 100 tys rocznie czy jak? ja planuje w sierpniu oddać do znajomego mechaniki mojego Golfa na czyszczenie kolektora z egr i zaślepienie egru od razu zaśpiewał 100 zl za tą usługę ( blaszke do zaślepienia ja mam zakupiona na allegro - 1mm )
he he sprostowanie
1 bora ajm 115 (sprzedalem )
2 golf iv ahf 110 ( moje 3 auto )
3 bora asz 130 ( jutro )
nigdzie nie napisalem ze w jednym aucie
dobrze ze jutro mechanik wszystko mi wykreci wiec mniej zabawy bedzie, ja nie zaslepiam
czemu nie zaślepiasz? mój mechanik tez mi nie poleca zaślepienia mówi ze to podnosi temp w komorze spalania co powoduje wypalenie tłoka. ja miałem zaślepiony blaszką od red bulla w Matizie i auto zwinniejsze było.
-
zimnylech
- Forum Master
- Posty: 1069
- Rejestracja: sob sie 21, 2010 14:40
- Lokalizacja: EL/D.
Post
autor: zimnylech » śr cze 29, 2011 19:43
bo diesel nie lubi zimnych silnikow,a te 2-3 min dluzszego nagrzewania na pewno mu nie posluza, lepjej raz na 150 tys wyczyscic egr niz zaslepjac. mi w ahf samo przeczyszczenie dodalo kilka koni. mysle ze w fabryce tak zaprojektowali zeby bylo ok. a ty zrob jak chcesz.
pozdro
ROBIĘ TO CO LUBIĘ, LUBIĘ TO CO ROBIĘ
-
bajer151
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw cze 03, 2010 10:12
- Lokalizacja: TORUŃ
Post
autor: bajer151 » śr lip 06, 2011 22:51
Witam
Dzisiaj wyczyściłem kolektor i EGR w moim MKIV. Muszę przyznać że różnica jest odczuwalna. Autko lepiej ciągnie powyżej 3 tysięcy obrotów. EGR-a nie zaślepiałem bo mój mechanik mi odradził. Stwierdził że skoro działa to nie będziemy nic kombinować
tylko po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego przy odpalaniu pojawil się dosłownie na chwile taki dziwny metaliczny dźwięk. Przy pożniejszym odpalaniu na ciepłm silniku już tego nie było. Miał ktoś może podobny przypadek?? Może to od zmywacza uniwersalnego którym mechanik czyścił dolot i nie wysuszył do końca. Jak się powtórzy to będe walczył dalej
Już jest wszystko ok z odpalaniem. Wystarczyło troche przegonić golfika
-
owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Post
autor: owieczka » ndz lip 10, 2011 15:14
Cześć mam zamiar wsadzić do mojego AGR kolektor ssący od ASZ i do tego flansze EGR. Kolektor to małe piwo, lecz nie wiem gdzie zakupić taką flansze na allegro są strasznie drogie :/ Może macie jakieś namiary gdzie można coś takiego nabyć?
-
Detektor
- Forum Master
- Posty: 1066
- Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Detektor » ndz lip 10, 2011 19:26
owieczka pisze:lecz nie wiem gdzie zakupić taką flansze na allegro są strasznie drogie
jeżeli 10zł-20zł to dla Ciebie drogo to ile Ty jesteś w stanie zapłacić ? nie dawno patrzyłem na allegro
i można tam dostać najtańszą flansze w okolicach 8zł.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Post
autor: owieczka » ndz lip 10, 2011 19:43
Detektor pisze:owieczka pisze:lecz nie wiem gdzie zakupić taką flansze na allegro są strasznie drogie
jeżeli 10zł-20zł to dla Ciebie drogo to ile Ty jesteś w stanie zapłacić ? nie dawno patrzyłem na allegro
i można tam dostać najtańszą flansze w okolicach 8zł.
Jeżeli tak jest to proszę o linka. Najtańszą jaką znalazłem, kosztowała 100 zł :/
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » pn lip 11, 2011 01:27
Mnie się najbardziej podobała wypowiedź jednego z mechaników, że zaślepienie zaworu EGR oraz wywalenie chłodnicy spalin np. w Audi A4 z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu BLB (tym najbardziej felernym odnośnie napędu pompy oleju i który każdy użytkownik A4 B7 swapuje na silnik BKD lub jego napęd pompy oleju) powoduje słabsze nagrzewanie się silnika i tryb awaryjny Śmieszy mnie to do dziś bo przecież elektrozawór N345 otwiera przepływ spalin przez chłodnicę spalin dopiero jak silnik osiągnie temperaturę +50*C ale cóż tam, mechanikowi się nie wytłumaczy a tryb awaryjny to wcale nie był tylko przymulenie silnika powodowało zatarcie się wałka sterującego klapami wlotu dodatkowego powietrza w kolektorze ssącym ale co tam, mechanik jest guru
Wspomnieć należy o N18 sterowanym elektronicznie (w ww. silniku) gdzie wyłamują się 2 ostatnie zęby w przekładni sterującej uchylaniem zaworu EGR - szajs jakich mało. Im więcej tej badziewnej elektroniki w nowszych silnikach tym większe wydatki dla ich posiadaczy zwłaszcza po przebiegu 200 kkm. Wystarczyło, że u kumpla wywaliliśmy koło zębate tzw. reduktor z N18 i już sterownik silnika podał inny od błędu - zamiast N18 Malfunction to brak sygnału z niego mimo, iż elektrycznie był podpięty - paranoja.
Trochę natomiast dziwi mnie fakt, iż sterownik silnika nic nie pokazuje nt zbyt wysokiej temperatury na wylocie spalin przez sondę lambda przy wycięciu mechanicznym EGR i chłodnicy spalin.
-
owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Post
autor: owieczka » pn lip 11, 2011 06:26
Detektor pisze:Tak więc widzisz, dosłownie do wyboru, do koloru o różnych grubościach i w zależności
w jakim miejscu ma być zastosowana , od jutra możesz działać
Tak tylko ja potrzebuje cos takiego:
Uploaded with
ImageShack.us
Ostatnio zmieniony pn lip 11, 2011 18:45 przez
owieczka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Detektor
- Forum Master
- Posty: 1066
- Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Detektor » pn lip 11, 2011 17:46
owieczka musiałeś wykasować foto bo nie widać go w twoim poście a jeżeli nie chodziło
Ci o taką flansze to nie mam zielonego pojęcia co Ty chcesz założyć w swoim aucie. Wklej nowe
foto bo jestem ciekawy co wymyśliłeś skoro taka flansza Ci nie odpowiada a przecież jest
w zupełności wystarczająca.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
Detektor
- Forum Master
- Posty: 1066
- Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Detektor » pn lip 11, 2011 19:06
W tej sytuacji nic Ci nie wymyślę, pierwszy raz widzę coś takiego. Dlaczego zdecydowałeś sie akurat
na takie rozwiązanie ? w czym ono ma być lepsze od tradycyjnej flanszy ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Post
autor: owieczka » pn lip 11, 2011 20:14
To co pokazałeś to blaszka/flansza na kolektor wydechowy. To co ja pokazałem to rura z flanszą którą montujesz do kolektora ssącego zamiast EGR. Co to daje ano kolektor ASZ/AWX jest większy, ma większe kanaliki od kolektora AGR, a co za tym idzie łatwiejszy dopływ powietrza z IC. Jest to powszechnie stosowane w montażu tzn FMICa.
Ale ogólnie dzieki za chęć pomocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości