AFN - jaki wał korbowy, proszę o radę.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

benny80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:04
Lokalizacja: Katowice

AFN - jaki wał korbowy, proszę o radę.

Post autor: benny80 » ndz lip 10, 2011 08:46

Witam,
mam problem ze ściętym klinem na wale korbowym koła rozrządu w silniku AFN samochodu Passat B4 (35i) 1996r.
Klin był już naprawiany, niestety puścił znowu, wobec czego chcę wymienić cały wał, aby mieć z tym wreszcie spokój.

Pytanie brzmi z jakiego auta mam szukać wału, bo do B4 akurat jak na lekarstwo - czy podejdzie z B5, któregoś Audi a może Seata?
Oraz czy po zakupie używki warto sprawdzać osiowość i wyważenie, bo wiem że są firmy które robią taką usługę, choć nie wiem za ile?

Dodam, że sprawa dość pilna bo auto już stoi na warsztacie - wolałem nie czekać aż poleci mi rozrząd - a bez auta jak bez ręki.. :kac:
Proszę o poradę.


1996 Passat Variant 1,9 TDI AFN Pacyfic
http://lego-models.com/

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

AFN - jaki wał korbowy, proszę o radę.

Post autor: 21Golfista21 » ndz lip 10, 2011 10:22

hm, co to znaczy że klin był naprawiany?! tam klin jest na kole a nie na wale? jak zetnie klin to kupujesz nowe koło a nie naprawiasz stare! jak już wał poszedł to szukaj od silnika z tym samym oznaczeniem czyli AFN w passatach b5 też były te silniki.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

benny80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:04
Lokalizacja: Katowice

AFN - jaki wał korbowy, proszę o radę.

Post autor: benny80 » ndz lip 10, 2011 12:59

Wpust jest na kole i na wale, u mnie wyrobiło ten na wale. Ten na wale był naprawiany, ale puszcza - koło jest nowe, śruba też, ale się gibie na boki. A wczoraj przestawiło mi już kąt wtrysku - problem z odpałem o poranku na zimnym plus biały dym.
Nie chcę czekać aż rozrząd poleci i zeswata zawory z tłokami, więc chcę wymienić wał, co już postanowione.

Przy okazji już znalazłem odpowiedź, ale zamieszczam jako poradę, bo może się przydać:

Wał korbowy (Crankshaft, Kurbelwelle), numer VAG: 028105101L

Do samochodów:
  • VW Golf III (1HXO), Polo (6N), Passat (35i/3B), Vento, Caddy, Sharan (66 kW/ 81 kW)
    Audi A4, A6, 80, Cabrio (66 kW / 81 kW)
    Seat Ibiza, Cordoba, Toledo, Alhambra (66 kW/ 81 kW)
    Ford Galaxy (66 kW / 81 kW
Do silników:
  • 1Z, AHU, AFN, AVG, AFF, AHH, ALE, AEY.
Co ciekawe, można kupić nowy na Ebay'u w cenie ~185€ z przesyłką;


1996 Passat Variant 1,9 TDI AFN Pacyfic
http://lego-models.com/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości