Rozrząd BXF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamil_kam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 01, 2009 13:39
Lokalizacja: Piasek

Rozrząd BXF

Post autor: kamil_kam » ndz cze 05, 2011 14:46

Witam mam pytanko co ile wymienia się napęd rozrządu w 1.9 BXF w golfie V. z jakiej firmy polecacie kupić.



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Rozrząd BXF

Post autor: maxoff » ndz cze 05, 2011 22:09

teoretycznie co 120 tyś, ale dla spokoju bym wymienił po 100 tyś z pompą wody, części jakiś uznanych producentów najlepiej, jest ich trochę i nie oszczędzaj. pozdro.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Rozrząd BXF

Post autor: Sztomel » pn cze 06, 2011 06:20

Polecam Contitecha bo na rynku pojawiły się podróbki Gates'a i w kilku znanych przypadkach na wielu forach zrywające się te paski narobiły sporo bałaganu w silnikach. Pompę wody wymieniać się powinno co 2-3 wymianę paska rozrządu + rolki a jeśli nie znasz historii samochodu lub nie masz do niej zaufania to lepiej na początek wymienić komplet.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Rozrząd BXF

Post autor: doggie » pn cze 06, 2011 09:40

ja pasek zawsze kupuję w ASO, mają tam dwa modele, jeden wymienia się co 90 tyś km a drugi wzmocniony co 120 tyś km, nie ma potrzeby skracania interwału, spokojnie co 120 tyś km lub co 5 lat, oryginalną pompę można wymieniać co drugą wymianę rozrządu ale koszt 160 zł /przy zdaniu starej do aso/ nie jest duży więc polecam ją wymienić, pamiętaj aby wymienić pasek PK alternatora i kompresora klimy i dobrze się przyjrzeć i jego napinaczowi i rolce



kamil_kam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 01, 2009 13:39
Lokalizacja: Piasek

Rozrząd BXF

Post autor: kamil_kam » pn cze 06, 2011 17:03

dzięki koledzy za odpowiedź, mam teraz niecałe 90tyś ze jeszcze mogę troszkę pojeździć i wtedy caly komplet wymienię.



Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Re: Rozrząd BXF

Post autor: mlekon » śr cze 08, 2011 21:25

Kolego
jezeli z VIN-u wynika ze masz rok modelowy do 2006 r to co 120.000 km
a jezeli 2007 i powyzej to co 150.000 km
tak mowi serwis VW :grin:



Bexa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 25, 2009 23:44
Lokalizacja: EL

Rozrząd BXF

Post autor: Bexa » czw lip 07, 2011 22:26

Podwieszę się pod ten wątek.
Golf MK5 BXF, wyprodukowany na jesieni 2006 r., rok modelowy 2007.
Aktualny przebieg (sprawdzony, rzeczywisty)) 59500. Auto zadbane, jeżdżone dość delikatnie, bezproblemowe.
Z przebiegu wynika, że do wymiany rozrządu jeszcze droga daleka.
Ale mam pytanie co do czasu. Po przeguglaniu forum zauważyłem, że okres 5 lat od wyprodukowania jest wystarczającym powodem, by już wymieniać rozrząd. (klik).
Jak należy więc postąpić? Pojeździć jeszcze z rok, czy dwa, jak twierdzi mój zaufany mechanik (miłośników VW) i dopiero zmieniać, czy już to robić?


Ukłony,
Bexa
--
Moja Brukselka: MK5, 1.9TDI, BXF, Spring Edition, united gray metallic

maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Rozrząd BXF

Post autor: maxoff » sob lip 09, 2011 15:03

Bexa pisze:Pojeździć jeszcze z rok
tak bym uczynił. pozdro.



Bexa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 25, 2009 23:44
Lokalizacja: EL

Rozrząd BXF

Post autor: Bexa » czw lip 21, 2011 23:00

I tak też zrobię, dzięki.


Ukłony,
Bexa
--
Moja Brukselka: MK5, 1.9TDI, BXF, Spring Edition, united gray metallic

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Rozrząd BXF

Post autor: Mieniu_69 » czw lip 21, 2011 23:10

Sztomel pisze:ompę wody wymieniać się powinno co 2-3 wymianę paska rozrządu

Sztomel, tak pytam z ciekawosci jak stwierdzic ze nadaje sie do wymiany? bo znajomy tez wymienial rozrzad i mechanik stwierdzil ze pompa jest wporzadku i zostaje, a po zrobieniu 30 tys zaczela cieknac....



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Rozrząd BXF

Post autor: Adamm » pt lip 22, 2011 00:01

jak dla mnie pompe powinno sie wymieniac przy kazdej wymianie rozrzadu koszt niewielki a spokoj, idac tym samym tokiem mozna by nie ruszac rolek tylko sam pasek wymieniac, pompa tak samo lata na rozrzadzie i powinna byc wymieniana


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Rozrząd BXF

Post autor: maxoff » pt lip 22, 2011 22:47

Adamm pisze: pompa tak samo lata na rozrzadzie i powinna byc wymieniana
dokładnie i żeby nie było takich kwiatków
Mieniu_69 pisze: mechanik stwierdzil ze pompa jest wporzadku i zostaje, a po zrobieniu 30 tys zaczela cieknac....



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Rozrząd BXF

Post autor: Mieniu_69 » pn lip 25, 2011 18:37

Adamm pisze:jak dla mnie pompe powinno sie wymieniac przy kazdej wymianie rozrzadu koszt niewielki a spokoj, idac tym samym tokiem mozna by nie ruszac rolek tylko sam pasek wymieniac, pompa tak samo lata na rozrzadzie i powinna byc wymieniana

do tego tez zmierzam.... :bigok:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Rozrząd BXF

Post autor: jeryk10 » śr lip 27, 2011 21:37

Oj niepolecam pompe wymieniac co drugi rozrzand dzieki temu mechanicy maja wiecej pracy typu urwany pasek :-) ogolnie sie dziwie ze niektorzy ida na to bezpieczniej jak wymieniamy za kazdym razem Teoria jest taka nowy pasek jest mocniejszy jak stary teraz jak naciagamy pasek do oczka na rolce to ten pasek i tak jest mocno naciagniety chociarz jest naciag na oczku rolki jak podaje fabryka i teraz zostaje pompa stara to co sie z nia dzieje zanim pasek sie ulozy automatycznie jest przesilona i po 30 tys ciece lub staje deba


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości