Zanieczyszczenia w paliwie.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zanieczyszczenia w paliwie.
Witam wszystkich!
Mój problem przedstawia się następująco. Od czasu do czasu (nie ma reguły ile kilometrów przejadę) silnik zaczyna mi się krztusić i nierówno pracować. Mechanik stwierdził, że to zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie podchodzą pod wtryskiwacze i powodują nierówną pracę silnika. Wymieniłem filtr i nic, nadal dzieje się to samo. Jestem prawie pewny, że to nie wina paliwa tylko brudnego zbiornika. Jest jakiś sposób, aby pozbyć się tego syfu bez demontażu zbiornika i płukania go?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
maciej_pk
Mój problem przedstawia się następująco. Od czasu do czasu (nie ma reguły ile kilometrów przejadę) silnik zaczyna mi się krztusić i nierówno pracować. Mechanik stwierdził, że to zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie podchodzą pod wtryskiwacze i powodują nierówną pracę silnika. Wymieniłem filtr i nic, nadal dzieje się to samo. Jestem prawie pewny, że to nie wina paliwa tylko brudnego zbiornika. Jest jakiś sposób, aby pozbyć się tego syfu bez demontażu zbiornika i płukania go?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
maciej_pk
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Czy sprawdzales jak wyglada poprzedni filtr paliwa? Czy byl zasyfialy? Moze wina nie tkwi w tym co mowil mechanik.. Czy sprawdzales jak auto zachowuje sie na paliwie w miare renomowanej firmy? W tym przypadku nalezaloby zatankowac do pelna z 5 razy, wyjezdzic to i wtedy porownywac.. ale musi byc do pelna tankowanie. Jesli jednak winny bedzie zbiornik to czeka cie jego czyszczenie bop nie ma srodkow ktore rozpuszcza syf itd.. jesli tankujesz niewiadomo gdzie to ropa moze byc zasyfiala..
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Skoro byl czysty to gdzie tu racja mechanika ze syf w wtryskach. A jakiej firmy filtr?maciej_pk pisze:Filtr sprawdziłem, był czysty.
Moze masz uklad paliwowy zapowietrzony (czasami problem z odpaleniem, szarpanie na roznych biegach i obrotach), albo poprostu trafiles na felerna rope bo orlen orlenowi nierowny.. czy w wyjetym filtrze paliwa byla woda? Na twoim miejscu spuscilbym calosc z baku i zalal do pelna np ze statoila, bp..A paliwko zawsze tankuję na Orlenie lub innej renomowanej stacji. Ale co ciekawe dawno nie tankowałem do pełna (jakieś pół roku) a problemy się zaczęły gdy to zrobiłem, tzn. gdy przejechałem około 300 km od pełnego baku.
Podro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Filtr był Filtronoski, wody nie było. Spróbuje spuścić paliwo jak radzisz, może rzeczywiście miałem pecha z ropą. Zapowietrzenie układu raczej nie wchodzi w grę. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
PS. Jeszcze jeden szczegół. Gdy silnik zaczyna nierówno pracować gasze go. Gdy zapalam go ponownie dzieje sie to samo. Dopiero za drugim, trzecim razem sytuacja wraca do normy i silnik pracuje juz dobrze.
PS. Jeszcze jeden szczegół. Gdy silnik zaczyna nierówno pracować gasze go. Gdy zapalam go ponownie dzieje sie to samo. Dopiero za drugim, trzecim razem sytuacja wraca do normy i silnik pracuje juz dobrze.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
A jesli nie zgasisz to szarpanie ustapi po jakims czasie na wlaczonym silniku? Wyglada tak jakby w tym momencie lipna ropa zaleciala i szarpie i wraca do normy jak lepsza doplynie Dopoki nie wymienisz ropy innych sugestii nie mam. Zaczyna sie od spraw najprostszych. Skoro filtr byl czysty i bez wody wnioskuje ze lipna ropa.. Sprawdz to a potem bedziemy myslec dalej.maciej_pk pisze:PS. Jeszcze jeden szczegół. Gdy silnik zaczyna nierówno pracować gasze go. Gdy zapalam go ponownie dzieje sie to samo. Dopiero za drugim, trzecim razem sytuacja wraca do normy i silnik pracuje juz dobrze.
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
U mnie coś też takiego było jak go wyciągałem na biegach, nie raz jechałem a on szarpał i gas, odpalałem i dalej jechałem, później coraz częściej płukałem zbiornik wymieniłem filtry a co się okazało pompa była do regeneracji. Dałem ją gość ją uszczelnił (140 zł) i do dziś spoko.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Witam ponownie!
Wracam do tematu. Myślałem, że kłopoty z nierówną pracą silnika mam już z głowy. Tak jak radziłeś Gitner wyczyściłem zbiornik paliwa, pozbyłem się starej ropy i zatankowałem BP Altimate. Byłem w serwisie Boscha, posprawdzali wszystko, boło okej. Zrobiłem ponad 700 kilometrów i autko chodziło świetnie. No właśnie chodziło bo sytuacja z nierówną pracą silnika się powtórzyła. Co prawda tylko raz, ale jednak. Ręce mi opadaja, nie mam pojęcia co to może być. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
maciej_pk
Wracam do tematu. Myślałem, że kłopoty z nierówną pracą silnika mam już z głowy. Tak jak radziłeś Gitner wyczyściłem zbiornik paliwa, pozbyłem się starej ropy i zatankowałem BP Altimate. Byłem w serwisie Boscha, posprawdzali wszystko, boło okej. Zrobiłem ponad 700 kilometrów i autko chodziło świetnie. No właśnie chodziło bo sytuacja z nierówną pracą silnika się powtórzyła. Co prawda tylko raz, ale jednak. Ręce mi opadaja, nie mam pojęcia co to może być. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
maciej_pk
maciej_pk, wyczyściłeś zbiornik + smok , wymieniłes paliwo + filter paliwa tak? a czy to ponowne zadławienia nie pojawiło się przy końcówce paliwa w zbiorniku? Czy też zatankowany jest do pełna = pyam bo zrobiłeś 700km x ok 6l = 42litry - czyli w zbiorniku masz niedaleko do rezerwy zakładając że zatankowałes do pełna - może odpowietrzenie zbiornika.. Opisz - stało siie to podczas krótkiej jazdy na zimnym silniku, czy po jakiejś gonitwie. Ok?
Witam Greg!
Tak jak piszesz: zbiornik i smok wyczyszczony, filter wymieniony i paliwko. Po wyczyszczeniu zbiornika nalałem kilka litrów paliwa, żeby dojechać do BP (w mojej miejscowości jest tylko Orlen), tak więc zrobiłem około 30 km na rezerwie i nic się nie stało. Zaczeło się znów gdy wracałem z trasy, po zrobieniu ponad 300 km (prawie pod moim domem). W tym wszystkim jest jedna zalezność. Silnik zaczyna wariować gdy wskazówka pokazuję mniej więcej ostatnią białą kreskę przed rezerwą. Aha, tym razem ponowne zapalanie silnika nic nie dało (próbowałem z 5 razy). Spróbowałem ponownie, pracował nierówno, wrzuciłem jedynkę i ruszyłem.Po kilkunastu metrach było już okej.
Pozdrawiam!
maciej_pk
Tak jak piszesz: zbiornik i smok wyczyszczony, filter wymieniony i paliwko. Po wyczyszczeniu zbiornika nalałem kilka litrów paliwa, żeby dojechać do BP (w mojej miejscowości jest tylko Orlen), tak więc zrobiłem około 30 km na rezerwie i nic się nie stało. Zaczeło się znów gdy wracałem z trasy, po zrobieniu ponad 300 km (prawie pod moim domem). W tym wszystkim jest jedna zalezność. Silnik zaczyna wariować gdy wskazówka pokazuję mniej więcej ostatnią białą kreskę przed rezerwą. Aha, tym razem ponowne zapalanie silnika nic nie dało (próbowałem z 5 razy). Spróbowałem ponownie, pracował nierówno, wrzuciłem jedynkę i ruszyłem.Po kilkunastu metrach było już okej.
Pozdrawiam!
maciej_pk
z opisu wynika jedno - sprawdź smok + czy nie ma gdzies dostępu powietrze (słbo ściśnięte węże lub coś w tym stylu) bo skoro zaczyna się to dziać wtedy gdy zaczyna się rezerwa to musi mieć z tym wspólnego zbiornik-smok-węże. A co jak miniesz tą 1 kreskę i jest dalej na rezerwie? I jeszcze jedno - piszesz że stało sie to jak wracałeś z trasy - długiej? Czy jak zrobisz dużo kilometrów mógłbyś spróbować odkręcić korek od zbiornika - czy nie zasysa powietrza (w służbowym Suzuki Jimmy tak mam - robi sie naprawdę duże podcisnienie) moze u Ciebie jest to samo i dlatego jak mało paliwa w zbiornika a zrobiłeś trasę to cofa paliwo? Jak odstoi trochę
to wyrównuje się ciśnienie i dlatego zaczyna chodzić? Wiesz - to tylko dumanie ale gdzieś w okolicy zbiornika paliwa jest przyczynamaciej_pk pisze:próbowałem z 5 razy). Spróbowałem ponownie, pracował nierówno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 151 gości