Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:27
Re: Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Czeka mnie wymiana alternatora,w silniku AGR,wersja z klimatyzacją.W głowę zachodze jak go z tamtąd wyciągnąc.Nie chciałbym za bardzo odkręcać sprężarki klimatyzacji,nie ma innej możliwości wyciągnięcia go,hmm jakoś górą,po odkręceniu pompy wspomagania?
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:27
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
panowie,naprawde nie da się wymontować alternatora bez odkrecania sprezarki klimatyzacji?Silnik AGR
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Da sie wymontować, do góry trzeba wyciągać, jedna osoba pomaga z kanału , druga z góry próbuje wyciągnąć, samemu bardzo ciężko bo trzeba go obracać wyciągając, przeszkadzają węzę klimy, ale ja właśnie do góry wyciągałem, trzeba tez odkręcić mocowanie jakiegoś węża po lwej stronie patrząc na komorę silnika/nie pamiętam dokładnie/ ale da sie to zrobić.
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Alternator można spokojnie wyciągnąć bez demontowania sprężarki klimatyzacji i pompy wspomagania Trzeba jedynie odpiąć wąż od układu wspomagania (konkretnie to od zbiorniczka wyrównawczego układu wspomagania) bo przeszkadza i wentylator klimy trzeba wymontować (zaledwie 3 blachowkręty wykręcić i już). Altek siedzi ciasno więc trzeba użyć kawałka drewnianego klocka lub palika by go wybić młotkiem z uchwytu montażowego. Potrzebne jest dojście zarówno od góry silnika jak i z kanału lub podnośnika - bez tego ani rusz - ja postawiłem przód auta wysoko na klockach bo kanału nie mam. Węże klimy wcale nie przeszkadzają. Oczywiście najpierw trzeba zdjąć pasek wilelorowkowy a potem zdemontować całkowicie napinacz paska (na zamieszczonej poniżej fotce widać 3 otwory na śruby montażowe napinacza i dwa otwory na śruby montażowe samego alternatora).
Na innych forach a zwłaszcza anglojęzycznych naczytałem się bzdur, że bez wymontowania sprężarki klimy nie da się go wyjąć więc dla niedowiarków wklejam fotkę uchwytu montażowego bez altka a ze sprężarką klimy ( od góry widać koło pasowe pompy wspomagania, potem pustka, dalej rolka prowadząca a potem koło pasowe sprężarki klimy) :
Podejście od dołu jest konieczne chociażby dla podniesienia napinacza paska wielorowkowego by ten pasek zdjąć ale problemem nie jest jego zdjęcie a raczej ponowne nałożenie - trzeba mocno dźwignąć napinacz do góry kluczem by pasek dał się zasunąć na koła pasowe a na końcu na rolkę prowadzącą widoczną nad kołem pasowym sprężarki klimatyzacji.
PS. Gdyby ktoś pytał co zrobiłem z tym syfem widocznym na kole pasowym sprężarki klimy to go usunąłem przed montażem paska wielorowkowego
O ile dobrze pamiętam to jest również potrzebny klucz nasadowy - płaski bądź oczkowy o rozmiarze 16 ale już nie pamiętam do czego więc najpierw radzę się w takowy zaopatrzyć.
Na innych forach a zwłaszcza anglojęzycznych naczytałem się bzdur, że bez wymontowania sprężarki klimy nie da się go wyjąć więc dla niedowiarków wklejam fotkę uchwytu montażowego bez altka a ze sprężarką klimy ( od góry widać koło pasowe pompy wspomagania, potem pustka, dalej rolka prowadząca a potem koło pasowe sprężarki klimy) :
Podejście od dołu jest konieczne chociażby dla podniesienia napinacza paska wielorowkowego by ten pasek zdjąć ale problemem nie jest jego zdjęcie a raczej ponowne nałożenie - trzeba mocno dźwignąć napinacz do góry kluczem by pasek dał się zasunąć na koła pasowe a na końcu na rolkę prowadzącą widoczną nad kołem pasowym sprężarki klimatyzacji.
PS. Gdyby ktoś pytał co zrobiłem z tym syfem widocznym na kole pasowym sprężarki klimy to go usunąłem przed montażem paska wielorowkowego
O ile dobrze pamiętam to jest również potrzebny klucz nasadowy - płaski bądź oczkowy o rozmiarze 16 ale już nie pamiętam do czego więc najpierw radzę się w takowy zaopatrzyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:27
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
No no,naprawdę super.Jak przyjdzie mi alternator to będę walczył,silnika nie trzeba podnosić ani odpychać w żaden sposób?poprostu kombinowac okręcając alternator?
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:27
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
A i jeszcze sprawa dotyczy konkretnie Octavii 1,tutaj na zdjęciu widać tak jakby że między podłużnicą a silnikiem jest więcej miejsca jak u mnie,a może i się mylę...
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Pewnie jest tyle samo miejsca. Nic poza tym co opisałem nie trzeba kombinować z silnikiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:27
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
W sumie masz rację,po zdemontowaniu wentylatora od klimy jest szansa na wydostanie dziada.Jutro bądz po jutrze przyjedzie alternatorek i bedę go wymieniał.czy ktoś wie czy oznaczenia na kostkach wzbudzenia alternatora są zamienne?
tzn mam teraz alternator od golfa 3(stary,kwadratowy typ kostki) z oznaczeniami D+ oraz DF,a prawidłowo powinien być(nowy typ kostki) oznaczenia L oraz DFM.Ciekawe czy zamontowanie starego typu alternatora nie prowadzi do jakiś uszkodzen elektroniki,zmierzam do tego,że jak zamontuje teraz spowrotem alternator taki jaki powinien być,to czy wszystko bedzie działać jak powinno.Dodam tylko,że mój obecny alternator,wzbudza się dopiero przy 1400-1500 obrotach,więc po zapaleniu samochodu trzeba zawsze przygazować by zaczął ładowac.
tzn mam teraz alternator od golfa 3(stary,kwadratowy typ kostki) z oznaczeniami D+ oraz DF,a prawidłowo powinien być(nowy typ kostki) oznaczenia L oraz DFM.Ciekawe czy zamontowanie starego typu alternatora nie prowadzi do jakiś uszkodzen elektroniki,zmierzam do tego,że jak zamontuje teraz spowrotem alternator taki jaki powinien być,to czy wszystko bedzie działać jak powinno.Dodam tylko,że mój obecny alternator,wzbudza się dopiero przy 1400-1500 obrotach,więc po zapaleniu samochodu trzeba zawsze przygazować by zaczął ładowac.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:27
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Alternator wymieniony,wszystko działa wzbudza sie od razu po zapaleniu.Ale w Octavii jest raczej ciasniej,bez pompy wspomagania wyjecie altka to duza sztuka,mysle ze bez wyjmowania pompy wsp. było by to nie mozliwe.
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Wyjęcie pompy to nie problem a nawet chyba lepiej jeśli się ją odkręci razem z wężami bo przynajmniej nie będzie wycieku oleju wspomagania na osprzęt silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:27
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Teraz tylko nowy napinacz paska za 220zł i mam nadzieje że już nigdy nie usłysze paska klinowego
Jak wymienić alternator w 1,9 TDI 90PS
Odgrzeję temat.
Obecnie mam alternator 90A i będę montował 120A. Z tego co wiem przy 90A jest bezpiecznik 110A, a przy 120A jest bezpiecznik 150A. Czy trzeba go wymienić na większy? Czy przewód idący od alternatora do akumulatora ma większy przekrój?
Obecnie mam alternator 90A i będę montował 120A. Z tego co wiem przy 90A jest bezpiecznik 110A, a przy 120A jest bezpiecznik 150A. Czy trzeba go wymienić na większy? Czy przewód idący od alternatora do akumulatora ma większy przekrój?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości