Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?

Post autor: Toledziak » pt lip 01, 2011 11:22

To ja odpowiem :) Turbo wymieniłem na nowe przy 220 tys km bo stare miało luz osiowy i puszczało olej, a 2mas+sprzęgło zaraz po kupnie bo sie rozsypało :) Rozumiem Twoją intencję, jednakże chodzi troche o dmuchanie na zimne. O ile 2 mas czy łożysko można wymienić jak się zużyje, o tyle jak turbo sie rozsypie (doslownie) to może narobić bałaganu w silniku, tak samo ze szklankami i koszty się mnożą.



Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?

Post autor: arthek » pt lip 01, 2011 12:53

Sprężarka - daje wyraźne oznaki słabości i to już dużo wcześniej zanim się wysra więc tu profilaktyka nie jest wskazana , tym bardziej że jej wymiana kosztuje dużo $$. Ja osobiście wymieniłem swoją spreżarkę po przebiegu 185 kkm, po tym jak zaczynała systematycznie łapać notlaufy - kupiłem nowego GT 1749 vb.Nie dałem się namówić na czyszczenie kierownic bo uważam , że to wystarczający przebieg na turbinę, tym bardziej że lubię "pocisnąć" :satan:
Łożysko koła - podobnie , daje znać o sobie dużo wcześniej i jego "wycie" niczym specjalnie nie grozi.Mamy ponadto stosunkowo dużo czasu na jego wymianę.
dwumas - podobnie jak sprężarka , daje wyraźne oznaki słabości i to już dużo wcześniej zanim się wysra więc tu profilaktyka również nie jest wskazana , tym bardziej że jej wymiana kosztuje dużo $$. Dam swój przykład - jeździłem z tłukąca się dwumasą przez 70 kkm aż sprzęgło pomału zaczynało mówić Pa pa - wtedy wymieniłem całość.

Co do szklanek, przebiegi w PD'kach powyżej 200kkm są dla nich znaczące i warto je sprawdzić, koszt ich wymiany i nakład pracy jest stosunkowo niewielki w stosunku do ewentualnych szkód i świętego spokoju. :grin:
A tym bardziej nie zastanawiałbym się nad ich wymianą przy okazji robienia rozrządu ( paski , rolki) i przebiegu ponad 200 kkm, no chyba że w niedalekiej przyszłości miałbym w planach sprzedaż auta.

Jak już pisałem mam obecnie 240 kkm na szafie i zamierzam conajmniej dobić do 400 kkm więc nie zamierzam robić pozornych oszczedności.


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?

Post autor: Toledziak » pt lip 01, 2011 13:06

Dlatego rozwarzam ich wymianę, a przy okazji zrobić chcę uszczelniacze zaworowe, bo to w zasadzie jedna robota.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości