Głosniejsze klekotanie silnika :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: Derbi013 » pn cze 20, 2011 21:57

hej widze,ze jestes ze ŚŚ , jak chcesz to dam ci namiar na kuzyna ktory robi wyłącznie TDI i moze cos poradzi...


Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.

arwam

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: arwam » pn cze 20, 2011 22:08

Marcin_ko7,

jak pożałujesz na na prawę to potem oprócz zrobienia wału będziesz musiał zrobić jeszcze sobie resztę silnika.
czyli pozorna oszczędność nie okaże sięoszczżędnością.
prawdopodobieństow że problem zostanie rozwiązany przez dokręcenie tylko śrubki to jak trafić szóstkę w totka.

frezowania wału nie polecam. już kilka razy widziałem silniki które się rozleciały po frezowaniu wału. a po zmianie wału widziałem tylko raz jak mechanik pożałował na nową śrubę i skręcił na starej na wale od TDI.



Awatar użytkownika
Marcin_ko7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob paź 27, 2007 21:09
Lokalizacja: DSR

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: Marcin_ko7 » wt cze 21, 2011 19:51

arwam, wiec Twoim zdaniem tylko i wyłacznie wymiana wału ? przypominam ze to afn. bo wiem ze np w aaz był inny wał ktory trzeba by wymienic na ten z tdi.
Jutro zaprowadze do innego mechanika i jezeli stwierdzi własnie to to spytam o koszta wymiany wału... jezeli beda znosne to to zrobie... jezeli nie to poszukam kogos innego.
ktos tu napisał ze to koszt ok 1000zł.... wiec jezeli by mi powiedził ze 1000zł to to dobra cena ? robocizna z czesciami....


Był :( VOLF
Jest :) BOLF

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: t0mal » wt cze 21, 2011 22:18

przypominam ze to afn
Nic nie szkodzi.

Jak typ Ci dokręcił przeciągniętą śrubę to ciekawe, kto ją teraz odkręci.

Na początek trzeba dobrać się do rozrządu, sprawdzić stan i napięcie paska zębatego, sprawdzić napinacze. Jeżeli pasek nie będzie miękki jak guma od majtek (dawno nie wymieniany), to zdjąć małe koło rozrządu i zobaczyć co tam się dzieje, sprawdzić płaszczyznę czoła wału, sprawdzić gumowy tłumik drgań w dużym kole pasowym na wale. Typowym objawem jest popiskiwanie paska alternatora na zimnym silniku (z wyjątkiem alternatorów ze sprzęgłem w kółku). Jeśli wał ma płaszczyznę, a półksiężyc nie jest wybity to wystarczy dać nowy pasek, koło zębate, śrubę, i duże koło pasowe.



Awatar użytkownika
Marcin_ko7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob paź 27, 2007 21:09
Lokalizacja: DSR

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: Marcin_ko7 » śr cze 22, 2011 05:15

z piszczacym paskiem alternatora borykałem sie w tamtym roku. wymieniłem pasek, duze koło pasowe z tłumikiem drgan i kołko ze sprzegiełkiem i juz nie piszczy...


Był :( VOLF
Jest :) BOLF

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: piotreldiablo » sob cze 25, 2011 10:12

Miałem identycznie kolego jak ty, wróciłem z trasy i usłyszałem takie dźwięki. Poszło do naprawy, wymieniłem zawory uszczelkę pod głowicą i koło pasowe i nadal to sama a nawet jeszcze gorzej. Co prawda te koło pasowe nie chodzi idealnie prosto ale myślę że to nie to jest przyczyną. Zabrałem od tego mechanika auto i kolega w warsztacie je zobaczył. Stwierdził hydropopychacze które mają luz albo lekko podgięte zawory. W najbliższych dniach do niego podjadę do zrobienia. Ja tam nadal jeżdżę bo muszę. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie na zimnym tego nie słychać ale jak tylko silnik sie zrobi ciepły to tak jak u ciebie , na pewno nie ciszej


PIOTR

arwam

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: arwam » ndz cze 26, 2011 09:08

w obydwóch wypadkach zróbcie test przy zjeździe z góry na biegu. nie wrzucajcie na luz tylko dodawajcie i odejmujcie gaz.
jeśli przy zdjętej nodze z gazu odgłosy cichną to najpierw wtryskiwacze na stół sprawdzić czy nie leją i nie są zawieszone.
potem kąt wtrysku do ustawienia na zegar.

jeśli odgłos się nie będzie zmieniał to znaczy że stukot jest mechaniczny i nie wolno teog lekceważyć bo skończy się albo kosztowną naprawą albo zmianą motoru lub auta.



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: piotreldiablo » ndz cze 26, 2011 11:30

Prawda stuki cichną z górki ale jak silnik jest zimny, jak ciepły nie ma znaczenia. Sprawdzałem wszystkie wtryski i ładnie rozpylają, czas na sprawdzenie popychaczy. Wymieniał to ktoś z was ? Jaki jest koszt popychacza ?


PIOTR

luki007
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 178
Rejestracja: czw sty 06, 2011 12:14
Lokalizacja: DLU

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: luki007 » ndz cze 26, 2011 12:45

jeden popychacz INA 20zl



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: piotreldiablo » pn cze 27, 2011 00:21

20zł to wcale nie drogo, tak mi się wydaje. Zajrzałem sam na popychacze i chyba czegoś tu nie rozumiem. Na forum i w książce serwisowej pisze żeby naciskać popychacz od góry kiedy krzywka jest uniesiona a silnik ciepły i tak zrobiłem ale u mnie każdy popychacz się ugina, jedne minimalnie ciężej ale jednak. Zobaczcie foto, może robię coś nie tak ?
Obrazek
Obrazek


PIOTR

arwam

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: arwam » pn cze 27, 2011 06:15

skoro się uginają to znaczy że są do wymiany. chyba że wcizkasz śrubokręt tak mocna że otwierasz zawory. a dwa że to się powinno robić za pomocę klina z miękkiego materiału.



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: piotreldiablo » pn cze 27, 2011 12:44

Tak wiem że z miękkiego klina. Dziś się przyjrzałem i zauważyłem ze kiedy krzywka jest ku górze górna cześć popychacza nie dotyka się z okrągłą stroną popychacza, jest luz ok 2mm. O ten luz chodzi czy to normalne ?


PIOTR

PIRET
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lis 15, 2010 22:29

Re: Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: PIRET » wt cze 28, 2011 10:08

Witam - ja tez w niedzielę miałem trase i go trochę pogoniłem i znow zaczął klekotać , kiedyś to bym dostał szału ale teraz nie wiele sobie z tego robię bo to są tak zawiłe auta ze nie sposob znaleść przyczynę tego stanu rzeczy ,jak go kupiłem to cykał jak zegareczek ale rozleciała się pompa wody i wtedy wymieniłem pompę i cały rozrząd w warsztacie co robią tylko VW ale autko już nie to zrobił się klekot no oczywiście pojechałem do innego warsztatu od VW w celu sprawdzenia czy jest jakiś błąd i czy coś nie tak posprawdzano i wszystko jest w idealnym porządku pozostało wymieniać po kolei wszystko a najlepiej czły motor bo ani w warsztatach ani na forum nikt nie potrafi odpowiedziec na to pytanie bo po prostu sie nie da z prostej przyczyny - jest za duzo zaleznosci i jak wcześniej pisałem metoda prob i błedow a na to nie kazdego stać .
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Marcin_ko7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob paź 27, 2007 21:09
Lokalizacja: DSR

Głosniejsze klekotanie silnika :/

Post autor: Marcin_ko7 » wt cze 28, 2011 10:25

mechanik sprawdził układ korbowo tłokowy i co go tez zdziwiło nie znalazł nic... powiedział ze jeden wtryskiwacz głosniej chodzi i moze to on... Kolega ma golfa IV AHF czy wtryskiwacz bedzie pasował do mojego AFNa ? szukam na podmiane


Był :( VOLF
Jest :) BOLF

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości