problem z przełożonym silnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

n959595
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 18, 2011 18:25

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: n959595 » sob cze 18, 2011 22:27

witam,
problem jest taki silnik zaciągną olej i oczywiście wszedł na obroty i się rozleciał, najtańsza opcja wymiana na inny. wiec wymieniłem autko odpaliło chodziło chwile, zgaszone i odpaliło tak 2 razy, kolejne próby niestety nie odpala kreci podaje paliwo i nic się nie dzieje. wieczorem a właściwie w nocy zapalił na dotyk, na drugi dzień ciepło na dworze i niestety nie pali. w nocy pali. w nocy na chwilkę zapala się kontrolka świec a w dzień nawet nie mrugnie. kros ma pomysł jaka to przyczyna ? myślę ze jakieś czujniki ale jakie i jak je sprawdzić


dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi
postaram się odpowiadać na pytania i testować to co podpowiecie
niestety kabel do vag będę miał w poniedziałek



TDI 1,9 90 sorki ze nie napisałem
Ostatnio zmieniony sob cze 18, 2011 22:49 przez n959595, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: damcio151 » sob cze 18, 2011 22:40

a silnik to ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: Sztomel » sob cze 18, 2011 22:43

właśnie, w temacie jest prefix TDI a w podpisie TD więc jaki ?


Obrazek

n959595
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 18, 2011 18:25

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: n959595 » sob cze 18, 2011 23:00

alh 1,9 tdi 90



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: Sztomel » ndz cze 19, 2011 00:34

to sprawdź przekaźnik 109 lub podaj zasilanie na N109 bezpośrednio z + akumulatora na N109 : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b9acffe39a" onclick="window.open(this.href);return false;
ale w pierwszej opcji zdemontuj ten przekaźnik i przeczyść w nim nóżki a potem przelutuj w nim ścieżki jeśli nic się nie poprawi. Silnik musi odpalić - jak nie to podaj link do tej diagnozy - przejdę się do tego kolegi ;)


Obrazek

n959595
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 18, 2011 18:25

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: n959595 » ndz cze 26, 2011 16:07

licznik
534 Czujnik temperatury oleju -G8
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
534 Czujnik temperatury oleju -G8
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
1314 Sterownik silnika
magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY<----- Gdzie go znajdę bo nie mogę wejść w silnik



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: Sztomel » ndz cze 26, 2011 18:54

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1139618.html" onclick="window.open(this.href);return false; - zamieszczone foto to szczelina pomiędzy obudową kolumny kierowniczej a dolną częścią deski rozdzielczej z lewej strony kierownicy. Dojście oczywiście do przekaźnika po zdemontowaniu plastikowej osłony nas podstopnicą i sięgniesz go wtedy ręką.


Obrazek

n959595
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 18, 2011 18:25

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: n959595 » wt cze 28, 2011 22:07

wiec tak moja diagnoza jest taka nie grzeją świece żarowe kontrolka się nie zaświeca i auto nie pali.
próba podania napięcia na listwę świec chwilka grzanie i autko pyk i zapaliło.
jak mogę sprawdzić co padło ? jakiś sterownik czy przekaźnik ? jeśli coś vag to proszę o szczegóły gdzie i co bo się uczę dopiero tego programu, więc proszę tak dokładnie opisać

pozdrawiam dzięki za wcześniejsze odpowiedzi



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: Sztomel » śr cze 29, 2011 10:59

n959595 pisze:jak mogę sprawdzić co padło ? jakiś sterownik czy przekaźnik ? jeśli coś vag to proszę o szczegóły gdzie i co bo się uczę dopiero tego programu, więc proszę tak dokładnie opisać
jesteś strasznie "odporny" na podawane Ci info. Ileż można Ci pisać, że masz zregenerować lub wymienić przekaźnik 109. Vag Ci nie pomoże bo i tak się nie połączy w tym przypadku ze sterownikiem silnika.


Obrazek

n959595
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 18, 2011 18:25

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: n959595 » śr cze 29, 2011 20:09

przekaźnik 109 wymieniony na nowy i dalej się nie grzeją świece .



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: problem z przełożonym silnikiem

Post autor: munior » śr cze 29, 2011 20:31

n959595 pisze:przekaźnik 109 wymieniony na nowy i dalej się nie grzeją świece .
Dziwne rzeczy ci sie dzieją .Silnik z bezpośrednim wtryskiem pali bez użycia świec żarowych w dodatnich temperaturach nawet fabrycznie .Sterownik włacza świece dopiero przy temp.ok +5 stopni ,co nie znaczy że silnik nie odpali bez nich .Nie poprawiaj fabryki i zostaw w spokoju te świece ,nie grzeją bo nie mają prawa grzać przy takich temperaturach


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

n959595
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 18, 2011 18:25

Re: problem z przełożonym silnikiem

Post autor: n959595 » śr cze 29, 2011 20:44

munior pisze:
n959595 pisze:przekaźnik 109 wymieniony na nowy i dalej się nie grzeją świece .
Dziwne rzeczy ci sie dzieją .Silnik z bezpośrednim wtryskiem pali bez użycia świec żarowych w dodatnich temperaturach nawet fabrycznie .Sterownik włacza świece dopiero przy temp.ok +5 stopni ,co nie znaczy że silnik nie odpali bez nich .Nie poprawiaj fabryki i zostaw w spokoju te świece ,nie grzeją bo nie mają prawa grzać przy takich temperaturach
ale jak podałem napięcie na listwę świec to odpalił a przy przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się kontrolka a nawet nie błyśnie.



arwam

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: arwam » śr cze 29, 2011 21:20

albo silnk jest bardzo źle uregulowany albo to już silnikiem się tylko nazywa. zdrowy TDI bez użycia świec żarowych ma odpalić na 20-sto stopniowym mrozie



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

problem z przełożonym silnikiem

Post autor: Sztomel » czw cze 30, 2011 01:28

nie mylmy tu dwóch różnych pojęć : nie grzeją świece czy nie zapala się ich kontrolka po wymianie przekaźnika 109 ?
Jeśli nadal nie zapala się kontrolka świec to winy trzeba szukać albo w fabrycznym alermie jeśli takowy jest lub przerwy w instalacji pomiędzy przekaźnikiem 109 a sterownikiem silnika lub na pinach sterownika jak i jego wtyczki. Jeśli kontrolka świec mignie po włączeniu zapłonu a silnik mimo to nie daje się uruchomić to już przyczyn trzeba szukać w silniku jak i jego osprzęcie.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości