Wyciek plynu chlodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

olekceg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 11:21
Lokalizacja: Gdańsk

Wyciek plynu chlodniczego

Post autor: olekceg » śr cze 01, 2011 21:02

Mam juz dluzszy czas problem z wyciekiem plynu chlodniczego. Po pierwsze sprawdzalem chlodnice - jest ok (sucha), na przewodach nic nie widac. Wymieniany byl termostat, caly plyn z chlodnicy, korek od zbiorniczka wyrownawczego i przez chwile bylo ok (dolewalem raz na 2 tyg ok 100-200ml). Jezeli chodzi o moc autka jest bez zarzutu wiec uszczelki bym az tak bardzo nie podejrzewal ale niebyla wymieniana jeszcze jak bylem wlascicielem. Oleju nie przybywa, nie robi sie na kawe a za mna nie ma bialego dymu. Koncza mi sie pomysly a nie chce oddawac go gdzies do ASO z wiadomych wzgledow. Czy to moze byc jednak uszczelka pod glowica czy moze nagrzewnica? jakies metody sprawdzania? pomysly?



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Wyciek plynu chlodniczego

Post autor: Naparstek » śr cze 01, 2011 21:39

Napisz jaki to samochód i silnik. Proponuję sprawdzić wszystkie przewody gumowe układu chłodzenia zaraz po jeździe czy nie są zawilgocone i nie mają śladów wycieku. Będzie to trudne do znalezienia bo na gorącym silniku szybko będzie odparowywać ciecz chłodząca



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wyciek plynu chlodniczego

Post autor: t0mal » czw cze 02, 2011 00:48

Typowe miejsca wycieków to metalowy przewód od zbiorniczka do pompy i króciec przy głowicy. Kiedyś miałem wyciek którego długo nie mogłem zlokalizować. Dopiero jak porządnie nagrzał się silnik i było wysokie ciśnienie w układzie zauważyłem wyciek z okolicy czujnika temperatury - tryskała cieniutka stróżka płynu nie grubsza niż 1.5 mm.

Układ można sprawdzić dorabiając sobie specjalny korek z manometrem - pompujesz około 1.6 bara i obserwujesz czy ciśnienie nie spada.



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Wyciek plynu chlodniczego

Post autor: Bula88 » czw cze 02, 2011 04:03

u mnie bylo tak, ze przy spokojnej jezdzie nic sie nie dzialo ale gdy ostrzej pojezdzilem to moment i plynu nie bylo. Sprawdzalem w warsztacie czy jest dwutlenek w plynie i pokazywalo, ze jest wszytsko wporzadku wiec mysle uszczelka pod glowica ok. Wymienilem korek od zbiorniczka wyrownawczego, termostat, chlodnice plukalem, az wkocnu bylem na tyle wkurzony ze zwalilem glowice i sie wszystko wyjasnilo. Miedzy 3 a 4 garem uszczelka byla przegrzana. Wszystko zrobilem jak trzeba i problem z wywalajacym plynem sie skonczyl. Nie mowie, ze u Ciebie musi to tez byc uszczelka ale jest taka opcja.



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Wyciek plynu chlodniczego

Post autor: Bula88 » czw cze 02, 2011 04:04

u mnie bylo tak, ze przy spokojnej jezdzie nic sie nie dzialo ale gdy ostrzej pojezdzilem to moment i plynu nie bylo. Sprawdzalem w warsztacie czy jest dwutlenek w plynie i pokazywalo, ze jest wszytsko wporzadku wiec mysle uszczelka pod glowica ok. Wymienilem korek od zbiorniczka wyrownawczego, termostat, chlodnice plukalem, az wkocnu bylem na tyle wkurzony ze zwalilem glowice i sie wszystko wyjasnilo. Miedzy 3 a 4 garem uszczelka byla przegrzana. Wszystko zrobilem jak trzeba i problem z wywalajacym plynem sie skonczyl. Nie mowie, ze u Ciebie musi to tez byc uszczelka ale jest taka opcja.



olekceg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 11:21
Lokalizacja: Gdańsk

Wyciek plynu chlodniczego

Post autor: olekceg » czw cze 02, 2011 07:25

zapomnialem dodac jeszcze ze pompa tez byla wymieniana ale o najwazniejszym tez zapomnialem - jak sie silnik porzadnie nagrfzeje i zacznie mi migac kontrolka wody to widac pod maska jak ucieka woda przez "zawory bezpieczenstwa" w zbiorniczku wyrownawczym. Co do autka jest to trojka w dieslu 90KM. Nie wiem czy przypadkiem to nie jest to samo co u kolegi Bula88. Wydaje mi sie ze to faktycznie po depnieciu zaczyna solidnie uciekac ale sprawdze wszystkie w/w opcje (na koncu uszczelke:))



olekceg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 11:21
Lokalizacja: Gdańsk

Wyciek plynu chlodniczego

Post autor: olekceg » ndz cze 26, 2011 14:45

no i potweirdzilo sie najgorsze przypuszczenie. Nietylko uszczelka spod glowicy jest do wymiany ale cala glowica (krzywa jak banan), zawory juz sa luzne i walek z popychaczami tez krzywy. Prawdopodobnie porpzedni wlasciciel chcial zaoszczedzic i niesplanowal glowicy, dal grubsza uszczelke, cos nabroil i spieprzyl. W otworach od wody w glowicy znalazlem jeszcze resztki papieru od czyszczenia glowicy. Sama glowica wygieta w banan ze srodkowe gary przepuszczaly olej a nie jak przypuszczalem ze saczy sie spod uszczelki miski olejowej. Woda przeciekala do garow. I ogolnie calkowity kataklizm. Teraz juz wiem zeby nigdy nie kupowac auta z koscierzyny :) Pytanie tylko czy jak zalatwie druga glowice z walkiem i z zaworami itd to czy calosc bedzie dobrze smigala? bo nie wiem co z dolem. Mechanik u ktorego robie auto mowi ze i tak bedzie trzeba sie modlic zeby nic sie nie rozlecialo :/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 146 gości