[MK3 1Z] Czy to na 99% przeplywka?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

[MK3 1Z] Czy to na 99% przeplywka?

Post autor: Gitner » śr cze 14, 2006 15:49

Witam
Kilka dni temu auto stracilo kopa, vmax tylko 130 i czarne chmury za mna, spalanie ok, zaplon tez. Wypialem przeplywke - czarne chury znikly. Czy wiec moge byc pewny ze to przeplywka skoro po wypieciu przestal dymic? Jestem w trasie a VAGa to w polu moge szukac a jechac tak slimacznie to juz nie moge... wole sklep znalezc i kupic druga ale jesli nie ona to bym sie @#$%^&&* - pytam tylko o ta chmure.. Pilne!!!

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 14, 2006 15:55

Witam.
U mnie jeszcze przepływka nie siadła nigdy ,ale jak odłączyłem ją to auto zrobiło się bardzo mułowate (jak zwykły diesel ) i w ogóle nie chciało jechać tak na każdym biegu . Jeśli tak masz ,że nie przyspiesza nawet na jedynce i jest zamulony to najprowdopodobniej jest to przepływka (tak według mnie )

pozdrawiam
damcio151

[ Dodano: Sro Cze 14, 2006 16:10 ]
a co do chmury dymu , to jeśli odpiąłeś przepływke i przetało dymić to bardzo prawdopodobne że to właśnie ona (gdy podpięta dymi , gdy odłączona nie dymi) .Takie moje zdanie

pozdrawiam
damcio151



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr cze 14, 2006 16:12

Gitner, jesli auto ma muła w całym zakresie obrotów to moze to byc przepływomierz tymbardziej ze po podstawieniu wartosci domyslnych jest lepiej, batory to oczywiscie wynik zbyt małej ilosci powietrza - posprawdzaj jeszcze cały dolot czy nie ma jakiejs nieszczelnosci, a co do przepływki to faktycznie musisz miec pecha jesli odleciała bo te pierburgi są niemal wieczne.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » śr cze 14, 2006 16:26

przeplywomierz najprawdopodobniej


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr cze 14, 2006 17:39

Corvax pisze:Gitner, jesli auto ma muła w całym zakresie obrotów to moze to byc przepływomierz tymbardziej ze po podstawieniu wartosci domyslnych jest lepiej, batory to oczywiscie wynik zbyt małej ilosci powietrza - posprawdzaj jeszcze cały dolot czy nie ma jakiejs nieszczelnosci, a co do przepływki to faktycznie musisz miec pecha jesli odleciała bo te pierburgi są niemal wieczne.
Corvax co do nieszczelnosci - 2 dni przed upadkiem przy ostrym przyspieszaniu slyszalem szum jakby wlasnie powietrze - nigdy tego nie bylo - myslalem ze to turbo slychac - potem szum ustal (tzn nie ma go bo i kopa tez nie ma) i pojawila sie chmura.. no ale jak wspomnialem teraz bez przeplywki z tlumika czysty dymek ;) Sprawdze dolot - moze i dziura jest skoro tak szumialo (w sumie to fajne to bylo).. a moze to byc turbo? Przez ten szum mysle... skoro przeplywki pieburga sa wieczne..? Jesli dolot OK to jutro ide po przeplywke i dalej w droge..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr cze 14, 2006 18:19

U mnie przy szybkiej jeżdzie usłyszałem szum i ayto złapało tryb awaryjny.
Turbina zaczeła gwizdać a z tyłu batory , taki siemuł zrobił że tragedia.
Okazało się pękniety przewód gumowy na rurze powrotnej z intercoolera.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw cze 15, 2006 00:02

stawiam na nieszczely uk dolotowy dobrze sprawdz podociagaj opaski sprawdz intercooler



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw cze 15, 2006 00:16

Gitner pisze:a moze to byc turbo?
Gitner, turbo jak pierdyknie to bedziesz wiedział, z reguły to sie konczy tez remontem silnika


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz cze 18, 2006 19:41

Witam ponownie
Niestety nie udalo mi sie nic jeszcze rozebrac, wrocilem na wypietej przeplywce. Spojrzcie na fotki, znalazlem usyfione miejsca wg mnie spowodowane ta awaria. Jakie wnioski teraz?
Obrazek
Na tej fotce zaznaczylem: na dole sa dwa weze w oplocie metalowym - jeden z nich na pewnym odcinku ma osiadla sadze - skads tam wlasnie wali, poza tym z lewej zaznaczylem rurke ktora cala jest upackana jakby smarem / olejem
Obrazek
Tu widac zasyfiona od dolu do polowy ta aluminiowa oslone.. czekam na wasze sugestie - aaa tak wogole to moj IC przy dolnej rurze do niego wchodzacej / wychodzacej jest zasyfiony olejem.. moze w tygodniu poloze sie pod auto.. studiuje etke i zdejmowanie zderzaka..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn cze 19, 2006 14:22

jezeli masz batorego to gdziesz jest nieszczelnosc w ukladzie dolotowym u mnie zaczely sie przecierac rury w miejscu gdzie ida one od silnika i w dol do IC na szczescie w pore to zauwarzylem i zabezpieczylem
sciagniecie zdzerzaka jest banalne odkrec srubki w nadkolu chyba klucz 8, na zderzaku masz sruby 8 ki po odkreceniu ciagnij zderzak do siebie, zsunie sie z bocznych wspornikow, jak juz zdejmiesz oblukaj dobrze IC sprawdz czy jest szczelny, mozesz go sobie dobrze wyczyscic z nadmiaru oleju i radiator z kurzu i sufu
sprawdzales czy wogole wirnik w turbo sie obraca ?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn cze 19, 2006 14:30

BruceLee30 pisze:jezeli masz batorego to gdziesz jest nieszczelnosc w ukladzie dolotowym u mnie zaczely sie przecierac rury w miejscu gdzie ida one od silnika i w dol do IC na szczescie w pore to zauwarzylem i zabezpieczylem..
Wg mnie nieszczelnosc musi byc gdzies w okolicy miejsc zaznaczonych na fotce - bo tego syfu nie bylo - to sa spaliny..
sprawdzales czy wogole wirnik w turbo sie obraca ?
Tego nie sprawdzalem jeszcze - ale jak tam dojsc aby sprawdzic?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn cze 19, 2006 14:48

Tego nie sprawdzalem jeszcze - ale jak tam dojsc aby sprawdzic?
najlepiej VAG iem ..a bez kompa:
mozna odkrecic przy turbo i zakrecic wirnikiem, ew na laczkach elastycznych przy turbo prawdzic czy twardnieja z chwila wzrostu V obrotowej jednak jak bedzie nieszczelnosc w ukladzie to raczej to nie zadziala

[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 2:53 pm ]
jezeli myslisz ze to w tych miejscach jak pokazales na fotach to moze wez kogos niech pogazuje i sprawdz czy to z tych miejsc powinno byc cos slychac, widac, czy czuc ;)
polukaj jeszcze w miejscu gdzie ten lacznki elastyczny laczy sie z zawprem od recylkulacji spalin jest to laczone na uszczelki moze ktoras z nich ?



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » pn cze 19, 2006 14:53

Gitner pisze:Wg mnie nieszczelnosc musi byc gdzies w okolicy miejsc zaznaczonych na fotce - bo tego syfu nie bylo - to sa spaliny..
Ja mam podobnie usyfione u dołu te aluminium od 30kkm (jak go kupiłem to już tak było). Bardzo proszę osoby obeznane o próbę diagnozy czym to może być spowodowane.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn cze 19, 2006 14:55

HellMan pisze:
Gitner pisze:Wg mnie nieszczelnosc musi byc gdzies w okolicy miejsc zaznaczonych na fotce - bo tego syfu nie bylo - to sa spaliny..
Ja mam podobnie usyfione u dołu te aluminium od 30kkm (jak go kupiłem to już tak było). Bardzo proszę osoby obeznane o próbę diagnozy czym to może być spowodowane.
oleju ci nie ubywa ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 164 gości