Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Q_mac » sob cze 04, 2011 16:41

Ja bym powiedział że od 3 tys. zaczyna się coś dziać w końcu to TD. Niemniej musisz zwiększyć tą dawkę. Nie wiem o który kołnierz Ci chodzi. Ja odkręcałem kontrę (klucz 13) i śrubokrętem w prawo. Tu wszystko jest napisane: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101123" onclick="window.open(this.href);return false;



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » sob cze 04, 2011 17:06

tam jest taki metalowy kołnierz (opaska) śrubę można odkręcić ale dokręcić się nie da



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Q_mac » sob cze 04, 2011 20:50

Istnieje ryzyko, że skończyła się regulacja. Oznaczało by to że pompa jest zbyt mało wydajna (zastana). Ale to musiałby ktoś potwierdzić co mocno siedzi w pompach



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » sob cze 04, 2011 22:44

Raczej nie chodzi o to że ta pompa jest mało wydajna bo wykręciłem dawkę o około pół obrotu a teraz nie mogę jej wkręcić o te pół obrotu z powrotem ale nie wiem czy to wina tego kołnierza czy coś siedzi w pompie co blokuje możliwość wkręcenia tej śrubki.



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » sob cze 04, 2011 22:45

Kurcze a niedawno przeszła mi koło nosa taka pompka z LDA za 70zł



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » sob cze 04, 2011 22:49

Panowie posiada ktoś z was jakąś prostą instrukcję dotyczącą wymiany rozrządu w silniku 1v? bo mam przewidzianą wymianę za niecałe 3 tysiące km. Mam napisane jak to zrobić w książce sam naprawiam ale tam są używane specjalistyczne blokady itp.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Q_mac » ndz cze 05, 2011 10:13

Płaskownik 4mm do blokady wałku rozrządu, jakaś rurka/pręt (nie pamiętam jakiej średnicy) do blokady pompy wtryskowej i oko do znaku na kole zamachowym. No i "pazurki teściowej" do napięcia napinacza. Na forum :bylo:



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr cze 15, 2011 00:48

Zwiększenie dawki nie przyniosło oczekiwanego efektu, auto zaczęło trochę kopcić ale przyrostu mocy brak (no może taki minimalny ledwie wyczuwalny). Czy powodem problemów opisanych przeze mnie w temacie może być przyśpieszony lub opóźniony czas wtrysku?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Q_mac » śr cze 15, 2011 09:43

Było na pierwszej stronie pisane, żebyś to sprawdził :bajer:



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » czw cze 16, 2011 18:09

Panowie z tego co mi wiadomo czas wtrysku ustala się pozycjonując pompę względem silnika, za pomocą czujnka zegarowego. Widziałem na forum temat o tym jak regulowac obroty dawkowanie itp na pompie, ale nie znalazłem tematu dotyczącego regulacji czasu wtrysku, macie może dla mnie jakieś cenne wskazówki jak to zrobic, o czym naley pamiętać?



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » czw cze 30, 2011 17:04

Panowie winowajcą ociężałości samochodu i dużego spalania jest prawdopodobnie turbina, Niezależnie od tego czy regulacja w gruszce jest wkręcona do oporu czy nie, turbina wkręca się do około 0.3-0.35 bar. Zwiększanie dawki również nie spowodowało wzrostu ciśnienia. Pomimo że jest to turbina k14 to jakiekolwiek ciśnienie zaczyna wytwarzać przy około 2800-3000 obr./mina wspomniane wyżej ciśnienie wytwarza przy około 4 tys obr/min. Co ciekawe po oglądnięciu stwierdzić można że turbina i węże są wewnątrz jedynie dobrze tłuste, a wirnik ma tylko minimalny luz poprzeczny( prawie nie wyczuwalny).



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » pt lip 01, 2011 11:47

Obecnie turbinę mam podkręconą już chyba na maxa bo przy próbie dalszego wkręcania śruby regulacyjnej czuję opór a pomimo to turbina nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia 0.4 bar.



arwam

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: arwam » pt lip 01, 2011 11:53

najpierw termmostat do zmiany, w silnikach 1.6TD powinien się nagrzać nawet jak stoi na wolnych obrotach i to dość szybko.
potem kąt wtrysku i wtryskiwacze.
w ostateczności sprawdź kompresję w silniku



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » sob lip 02, 2011 11:46

Grzał się wolniej gdyż była zmniejszona dawka, teraz silnik uzyskuje odpowiednią temperaturę raz dwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości