Ajm 115km uszkodzenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » sob cze 11, 2011 12:12

Hmm po dłuższej przerwie jestem :-). Więc tak silniki ajm tka jka napisane wyżej byly produkowane do konca 2002 roku (napewno). Co do przyczyny awarii, po rozebraniu silnika stiwerdzono pekniete tłoki na pół. To co trzyma tłok wbiło sie w obudowe z przodu, a drugie z tyłu. Hmm debagowanie dlaczego tak się stało różne informacje słyszałem a więc, zbyt duża dawka paliwa na te tłoki które pękły, za bogata mieszanka, osłabienie materiału. Powodem metalicznego dzwięku o którym pisałem było to że sprężyny pompowtryskiwaczy oderwały się od nich. Jak by to wytłumaczyć pompowtryskiwać w całości jest połączony z tą spręzyna a tutaj dzwoniło to bo nie trzymało sie w kupie. Powód prawdopodobnie zbyt duzy luz na hmm jak to nazwać tych palcach co dociskają pompowtryskiwać, klepało klepało i urwało. Gołym okiem nie było to widoczne z tego powodu ze jest to trzymane tym palcem kazda pompka. Zdziwienie było gdy po przełożeniu silnika pozostał zabieg przekładki pompowtryskiwaczy a po zdjęciu tej klawiaturki wyskoczyły sprężyny :-/. Więć doszły dodatkowe koszty pompek. Niestety nie bylo już tych z ajm-a wiec zamówiłem z paska 140km z 2005 roku. Pasują i działa z jednym mankamentem i którym później. Na marginesie głowica w stanie idealnym, zero uszkodzeń nie stało sie jej nic, zdjęta czeka na kupca :-). Sprężarka wymieniona całkowicie nie potrzebnie, ponieważ dostałem informacje od kogoś że jak ktos z nabijaczy klimatyzacji sygnalizuje że jest zbyt małe cisnienie na powrocie to nic innego jak filtry które są wewnatrz rurek układu o których pewnie nawet nie wiedzą i to one dają taki efekt z tym ciśnieniem. Sprężarka również czeka na kupca. Gdyby była uszkodzona poprostu by nie działała lub ewidentnie nie dawała ciśnienia. Po złożeniu całości wszystko było z samochodem okej jeden mankament, czytałem o tym na innych forach, śmiać się chciało na niktóre diagnozy. piszczenie i mruganie kontrolki hamulca abs esp, a u mnie dodatkowo brak włącznia sprężarki klimy. Koło akumulatora z tylu jest taka kostka chyba z 3 pinami, bardzo ale to bardzo czesto jak ktoś wyjmował akumulator itp lubi sie złamać czego nie widać gołym okiem. Złamie sie i wisi. To zasialnie do sprężarki klimatyzacji oraz do pompy abs-u i kontroli trakcji. Vag pokaże jedynie zaink zasilania pompy sterującej tymi ustrojstwami. Każdy pomyśli brka masy brak plusa a zapewne złamała sie ta kostka. Co do pompowtryskiwaczy, wszystko oke są przystosowane do wiekszej dawki ale po co motać w samochodzie działają i jest okej, jedyne co jest denerwujace to lekko utrudnione odpalanie na ciepłym silniku, zimny pali na dotyk- pomaga korekta mapy startowej, ale to może kiedyś (nie jestem kurierem odpale dojeżdzam do celu- gasze wracam, to jest już zimny i pale na dotyk, a jak już to nie gasze po co ma cieprpieć rozrusznik akumulator i inne. Pod spodem dołacze foto, turbina również sprawdzona w turbo tec zero zurzycia wyczyszczono zmienna geometrie, wypiaskowano całość, pomalowano, zapakowano, wstępnie naoliwiono- wszystko w ramach 2 letniej gwarancji :-)

Do Detektor: Mysłałem że silnik przyjdzie z pompkami i na taką cene byłem przygotowany, a tu silnik bez pompek przyszedł. Człowiek z alledrogo wykazał się konkretnościa, zadzwoniłem popołudniu z zapytaniem dlaczego ich nie ma (zlecał on wykręcenie a rozkręcał pan Kazio :-)) na następny dzień o godzinie 10 rano były te z passata. Mechanik sam się zdziwił bo by to odpalał ale wydałą sie mu dziwnie luźna klapa plastkowa co one są schowane, zaglądnoł a ich nie ma hehhehe. Regulacje pompek itp przeprowadził sam (ma znajomka w serwisie vw- on dostarczył mu jakieś miary odległości itp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na którymś ze zdjęć widoczne podkładki po pierwszym montażu, taki mechanik taki debil jedna z nich kosztuje 18 zł orginał z ASO a on poskładał na starych co spowodowało na turbinie w tym miejscu gdzie nachodzi na nie odkształcenia ale chłopaki z turbo tec spolerowali to i powiedzieli że dmuchało tam było nie szczelne :-(. Ehh mechanicy.
Jeżli ktoś chce znać koszty orginalnych podkładek uszczelek gumek czy rozrządu służe pomocom wszystko kupowane w serwisie poza pompom wody, gdyby na tamtym silniku założony był orginał który by sie zostawiło, koszt nowej w aso 200zł a jak nie to coś kolo 500zł o ile dobrze pamietam. Komfort jazdy nieporównywalny z wczesniejszym. Najlepsza przygodą było poznanie oleju do tej skrzyni biegów. Wserwisie podano mi biała butelke z napisem wv i norma na ten rodziaj skrzyni, pytam co to za olej a chłopek mi mówi "vw" usmiechnołem się zapytałem o cene 120zł litr i mówi mi ale panu jest potrzebne 3 takie butelki bo wchodzi 2.2 litra. Podziękowałem. Znajomy ktory ma tam kogoś kto zajmuje sie olejami powiedział mi że to jest taki sam olej jak castrol taf-X, a może i ten castrol jest lepszy, kupiłem 5 buteleczek po 0,5 litra 28zł za sztukę. Skrzynia jak dla mnie chodzi wyśmienicie, nie chce pisać jaki olej wlali w autoryzowanym serwisie vw jak kupiłem auto bo płakać się chce- mineralny :-(. Skrzynia umyta wypłukana i zalana nowym olejem, w zimie mialem problem bieg wrzucić, zobazymy jak będzie teraz. Jedyne co po tym swapie to cieżko wchodząca dwójka, nic nie strzela nic nie zgrzyta tylko trzeba ja tak dociągać do prawidłowego położenia, nic nie wyskakuje, nie wiem co to może być, ale narazie kolejna awaria, naszczeście nie silnikowa, o której w osobnym poście :-)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Adamm » sob cze 11, 2011 16:23

ajm115km pisze: pomocom, pompomo
a moze warto zainwestowac w slownik przy okazji ?

poza tym moglbys pisac bardziej przejrzyście bo tak to lecisz ciurkiem ze nic z tego nie mozna zrozumiec


poza tym ciesze sie ze auto ogarniete

pozdrawiam


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » sob cze 11, 2011 17:54

Adamm biorę to siebie pouczenia, więcej się to nie powtórzy.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » sob cze 11, 2011 21:18

Z twojego opisu wywnioskowałem że jednak początkowo chciałeś przekladać swoje stare pompki do nowego silnika gdyby nie to, że stare się "rozsypały". Przy okazji tak z ciekawości które pompki zafundowałeś do nowego silnika ? chodzi mi
o ich symbol, czy to Ty je kupowałeś czy zlecałeś to mechanikowi. W końcu doczekaliśmy się na fotki :jezor:
teraz widać dokładnie co za historia Cię dopadła, powiem szczerze że o czymś takim nigdy wcześniej nie słyszałem nawet ale pewnie nie jeden mechanik nie takie rzeczy już oglądał. Najważniejsze że Golfina powrócił do świata żywych.

P.S.
dołączając się do uwagi Adamma, nie śpiesz się tak przy pisaniu odpowiedzi a po za kończonym pisaniu na samym dole obok opcji "wyślij" masz również opcje "podgląd" wciśnij ją zanim wyślesz
wiadomość i przeczytaj napisaną przez siebie wiadomość i zobacz czy sam chciałbyś czytać "coś" takiego od innego
użytkownika. Pal licho z tym że kropki i przecinki są lub nie są tam gdzie być powinny ale używasz czasami jakiś obcych
słów lub pomiędzy wciskasz zupełnie niepotrzebne wyrazy które zakłucają całą skadnie zdania i wychodzi z tego póżniej
taki bełkot, że nic z tego nie można zrozumieć. Przyjmij to proszę jako dobrą rade :pub:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » sob cze 11, 2011 21:33

Detektor do nowego ajm-a zostały wsadzone pompowtryskiwacze z vw passata 2.0 140km z 2005 roku, niestety nie podam symboli ponieważ załatwiałem to przez telefon. Zamówiłem przywieźli- mechanik wsadził. Nie wpadłem nawet na pomysł, by poprosić o spisanie symbolu, ale z wiadomości mechanika wyglądały jak nowe, a z moich informacji pochodziły z anglika przeznaczonego do kasacji.

Ps. Co do prośby o zastosowanie się do prawidłowej składni zdań w moich wypowiedziach- Okej oboje macie racje.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » sob cze 11, 2011 21:42

ajm115km pisze:zostały wsadzone pompowtryskiwacze z vw passata 2.0 140km z 2005 roku, niestety nie podam symboli ponieważ załatwiałem to przez telefon.
dobre chociaż i takie info, resztę sprawdzę w Etce co oni tam wsadzali do tych pasków z tego roku.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » sob cze 11, 2011 21:54

Jedyny problem Detektor to odpalanie na ciepłym- wina mapy dawki startowej do poprawki.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » sob cze 11, 2011 22:02

Widzisz bo problem polega na tym prawdopodobnie, że wsadziłeś pompki które nie pasują do twojego programu.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » sob cze 11, 2011 22:15

hmm i co teraz? Czy to ma jakiś ogólny wpływ na pracę silnika, poza tym że ciężej odpala na ciepłym motorze?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Fahoo » sob cze 11, 2011 22:21

wsadził na bank pompki BQ i jest i bedzie sraka-odpalasz tu tu obroty na 500 i powoli rosna a pedał gazu w tym momencie nie reaguje :hmm:
nie da sie w prosty sposób dostosowac ich do starego steru...nawet nie ma z czego mapki przekopiować
fabycznie chodza na edc16 a tu muszą na edc15+
info od tunera...." tak Pawle powtarzam po Tobie" :pub:
ajm115km, jesli chcesz to mam po kosztach pompki AJ od ATD tak problemu z wysterowaniem nie bedzie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » sob cze 11, 2011 22:30

Fahoo żadne oborty nie rosną, ani nie falują, odpala ma 905-907 z tego co pamiętam, reakcja na gaz właściwa na zimnym i ciepłym. Zimny pali na dotyk, ciepłym 1 raz może 1.5 musi obrócić. Jak potrzeba nagram filmik :-)A co do pompek zadzwonie może gość ma zapisane co to za symbol ich był, ale to w poniedziałek może.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Fahoo » sob cze 11, 2011 22:58

ajm115km, nie musisz dzwonic bedą BQ :hmm:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » sob cze 11, 2011 23:02

Więc skąd jakaś podejżliwość o falowanie obrotów, nie ma to miejsca u mnie, a to falowanie to może odosobniony przypadek? Czy z pompkami o oznaczeniu BQ były problemy?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Fahoo » sob cze 11, 2011 23:08

ajm115km, ponieważ znamy przypadek stosowania pompek BQ w 1,9


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości