1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: LeadPCT-V.A.G » sob cze 04, 2011 17:41

Witam posiadam Golfa Mk2 1.6 TD oznaczenie silnika JR

Niedawno dorzuciłem iC od VW T5 oczywiście przed chłodnicę wody
zwiększyłem ciśnienie turbo KKK24 do ok 1 -1.2 bar ( nigdy nie mogę dokładnie zmierzyć tego bo ktoś mi zawsze przeszkodzi ;P , więc może i więcej dmucha )
obrucony pin na agresywną stronę
podkręcona dawka paliwa i ustawione wolne obroty
zamiast tłumików mam zrobiony przelot i ostatni tłumik z TDI z dwururką
skrzynia 4T

no i wszystko pięknie ładnie 2-3 bieg zbiera się pięknie przy obrotach ok 3 tys

ale brakuje mi tego zbierania się przy niższych obrotach
szukałem pół dnia dzisiaj i nic nie znalazłem co by rozwiązało mój problem
śrubkę od regulacji mam już na maxa wkręconą

czy gov mod coś pomoże na to ?

mam założony filtr stożkowy ale przez to że soczewka i rura do iC zabrała trochę miejsca i filtr się nie mieścił

jakie macie jeszcze pomysły ??



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: ja4rqu » sob cze 04, 2011 18:01

to jest duża turbina, podobnie jak t3 trzeba sporo spalin, odpowiednio duża dawka przelot tak jak masz i powinna wstawać około 2200-2400 rpm. Ja mam t3 i też mi brakuje mocy w niższych obrotach. Ewentualnie złóż pompę 10mm lub 11 to napewno będzie więcej spalin i niżej będzie wstawać. Ja większość czasu spędzam w mieście także prawdopodobnie założe T2. Trasy bardzo rzadko robie a do miasta T2 spokojnie mi wystarczy. Ale dziwne ze masz na maxa wkręconą śróbke i tylko 1.2 bar. Chyba powinno być więcej. Turbina w jakim stanie jest?



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: LeadPCT-V.A.G » sob cze 04, 2011 18:12

na luzie jak przygazuje to potrafi puścić ładnego dymka , w trakcie jazdy nie zwróciłem na to uwagi .... może za mało dostaje paliwka ?

turbo raczej jeszcze pożyje latalem poł roku na seryjnych ustawieniach i nic się nie działo chodziło jak powinien .

szukam teraz czegoś na temat przeróbki pompy na 10mm- 11mm

ja generalnie też dużo czasu spędzam w mieście ale chcę mieć zapas w razie trasy co się może nie raz zdarzyć ...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: BENITO » sob cze 04, 2011 18:23

LeadPCT-V.A.G, nawet na seryjnej pompie jak masz przelot powinieneś czuć spokojnie już jakieś doładowanie od 2500 rpm. Prawdopodobnie twoje turbo to padlina.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: LeadPCT-V.A.G » sob cze 04, 2011 18:46

wczesniej z tłumikami jak było to było czuć właśnie przy ok 2.500 to doładowanie i zbierał się jak należy ... zajechać kkk24 chyba tak łatwo nie jest , teraz też jest odczuwalne i zbiera się jeszcze lepiej ale chciałbym żeby pompował więcej już przy ok 2000 rpm , ostatnia próba jak z kumplem jechałem to jak przekroczyło 1 bar to zwaliło mi wąż ze złączki i teraz skręciłem porządnie ale nie testowałem jeszcze. Teraz podlałem go troszkę mocniej paliwkie , wyregulowałem obroty i jakoś tak przyjemniej dla ucha klekoczę i jeszcze lepiej odpala . zobaczymy co będzie robić jak wyjadę na trasę



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: BENITO » sob cze 04, 2011 19:19

No to w takim razie proponuję zmianę pompy na 10-tkę, musisz mieć więcej koksu z dołu a pompa 9 tyle ci nie da no i stożek wywal chłopie bo to niepotrzebne. Lepszym wyjściem jest kupienie dobrego wkładu np. K&N.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: LeadPCT-V.A.G » sob cze 04, 2011 20:44

tak tylko że ja nie mam miejsca na puszke od 1.9TDI a co dopiero od 1.6TD , lepszy ten stożek niż goła rura i zasysanie wszystkiego czego się da . poszukam takiej pompy i jeśli się trafi w dobrej cenie to wymienie .

a i gdzie można tego szukać bo na allegro nic nie ma :(



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: ja4rqu » sob cze 04, 2011 21:08

LeadPCT-V.A.G pisze:k tylko że ja nie mam miejsca na puszke od 1.9TDI a co dopiero od 1.6TD
jak to, przecież ori puszka od JR jest wąska.

Aaa, widziałem temat, hmm to rzeczywiście problem.



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: LeadPCT-V.A.G » sob cze 04, 2011 22:19

nom właśnie problem dlatego poszedłem w kierunku tego stożka ,

podlałem go paliwkiem jeszcze zwiększając dawkę no i jest różnica 1.5 bar dmuchnęło na 3 biegu i odejście konkretne , nie chciałem go męczyć za dużo co by się nie zagrzał a mam mniejszą chłodnicę ( tak było od kupna )

myślę że cały problem będzie tkwi w paliwie ... czyli wymiana pompy na 10 albo 11

no i generalnie zauważyłem lepszą pracę na wolnych taka przyjemniejsza dla ucha i odpala dużo lepiej na tzw "pyk"

jak by ktoś miał namiar na taką pompę w dobrej cenie z chęcią się nią zaopiekuję ;D

jeden kolega zgłosił się do mnie z kompletną głowiczką
niech ktoś mi powie co dokładnie trzeba mieć by zrobić takiego moda i jak jest jakiś FAQ ( nie mogłem nic znaleść ) takiej operacji to proszę o link . chyba że lepiej zostawić to pompiarzowi ...

czyli tak mam ofertę kupna całego kompletu tłokorozdzielacza z tłoczkiem 10mm i falą
tylko pytanie czy dam radę samemu to zrobić bez ściągania pompy i przestawiania czegokolwiek ?



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: LeadPCT-V.A.G » czw cze 16, 2011 00:01

tłokorozdzielacz komplet zakupiony ;) czekam aż przyjdzie.

Orientuje się ktoś albo może robił coś takiego :

mam silnij JR w swojej budzie chciałbym może wsadzić tam AAZ z całym osprzętem z JR czy wszystko będzie pasować ?? tzn kolektory , pompa wtryskowa , turbo , instalacja , skrzynia biegów itp

ewentualnie co bym musiał mieć od AAZ żeby to jakoś poskładać ?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: BENITO » czw cze 16, 2011 09:32

To zależy od jakiego auta masz motor i czy pakujesz również skrzynię z AAZ. Proponuję ci również podmianę wtrysków na te z JR. Generalnie większość rzeczy pasuje P&P, tylko trza pamiętać o zaślepieniu lub wywaleniu EGR bo na osprzęcie z JR tego nie podłączysz. Poza tym AAZ generuje więcej ciepła niż JR więc musisz koniecznie wymienić chłodnicę na większą, najlepiej na taką od SB. Proponuję również zaadaptować podwójny wentylator na chłodnicę.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Re: 1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: bikerxc » czw cze 16, 2011 09:39

A ja mam do was inne pytanko, na orientację. Przy jakiś 2800-2900rpm mam chyba 1bar, a żeby wbić 1.2 trzeba chyba pod 3500rpm. Turbo to k14 jest ok. czy za późno wstaje? Dawka chyba całkiem-całkiem, zostało mi jakieś 1/6 obrotu do blokady.



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: LeadPCT-V.A.G » czw cze 16, 2011 10:13

moim zdaniem to turbo po podlaniu wachy powinno wcześniej wstawać i nabierać pełnego doładowania .

jeśli się mylę proszę mnie poprawić .... ^^



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

1.6 TD podniesienie cisnienia przy niższych obrotach ?

Post autor: BENITO » czw cze 16, 2011 13:04

LeadPCT-V.A.G, wszystko zależy od tego w jakim stanie jest motor i osprzęt jak również wydech. Poza tym nie wiadomo przy jakim ciśnieniu puszcza WG.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości