Szarpnięcia silnika podczas rozruchu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- marcin31pl
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04
Szarpnięcia silnika podczas rozruchu
Witam
Mam Golfa IV 1,9 TDI 90 koni. Ostatnio poprosiłem kolegę, aby odpalił mój samochód, a ja postanowiłem przyjrzeć się rozruchowi silnika przy otwartej przedniej masce. Kiedy rozrusznik wprowadza w ruch silnik, silnik macha się na boki, tak, jakby chciał wyskoczyć z ramy. Po całkowitym uruchomieniu silnik działa bez zarzutu i nie ma rzucania. Najgorszy moment to rozruch, który powinien być krótki, zaś teraz moim zdaniem trwa o kilka sekund dłużej.
Co może być przyczyną?
Rzuca na boli silnikiem, to zużyte poduszki?
Dłuższy rozruch to świece żarowe?
Proszę o pomoc
Mam Golfa IV 1,9 TDI 90 koni. Ostatnio poprosiłem kolegę, aby odpalił mój samochód, a ja postanowiłem przyjrzeć się rozruchowi silnika przy otwartej przedniej masce. Kiedy rozrusznik wprowadza w ruch silnik, silnik macha się na boki, tak, jakby chciał wyskoczyć z ramy. Po całkowitym uruchomieniu silnik działa bez zarzutu i nie ma rzucania. Najgorszy moment to rozruch, który powinien być krótki, zaś teraz moim zdaniem trwa o kilka sekund dłużej.
Co może być przyczyną?
Rzuca na boli silnikiem, to zużyte poduszki?
Dłuższy rozruch to świece żarowe?
Proszę o pomoc
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Szarpnięcia silnika podczas rozruchu
Od poduszek silnika zacznij, czy gdzieś nie jest jakaś już uszkodzona, a potem, sprawność, akumulatora, rozrusznika, wtryskiwaczy, przewodów paliwowych.
Świece żarowe odpadają latem bo one nie działają kiedy temperatura płynu chłodniczego jest wyższa jak 5C.
Świece żarowe odpadają latem bo one nie działają kiedy temperatura płynu chłodniczego jest wyższa jak 5C.
- marcin31pl
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Szarpnięcia silnika podczas rozruchu
Jak masz "wykrzaczony" akumulator to rozrusznik zaczyna szarpać zamiast kręcić i tak samo z rozrusznikiem. Jak rozrusznik kręci jak "szlifierka" to silnik powinien palić "idealnie" .marcin31pl pisze:A co ma do tego akumulator albo rozrusznik ?
- marcin31pl
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04
- marcin31pl
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04
Szarpnięcia silnika podczas rozruchu
Sprawdziłem moc akumulatora (miernik był podłączony pod klemy akumulatora:
1)przy wyłączonym silniku miernik pokazał wartość 12,3V
2) podczas rozruchu silnika ("kręcenia" rozrusznika) miernik pokazał wartość 0,93V
3) przy włączonym silniku miernik pokazał wartość 14,2V
Czy są to prawidłowe parametry? Czy na takiej podstawie można stwierdzić, czy akumulator działa poprawnie?
1)przy wyłączonym silniku miernik pokazał wartość 12,3V
2) podczas rozruchu silnika ("kręcenia" rozrusznika) miernik pokazał wartość 0,93V
3) przy włączonym silniku miernik pokazał wartość 14,2V
Czy są to prawidłowe parametry? Czy na takiej podstawie można stwierdzić, czy akumulator działa poprawnie?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Szarpnięcia silnika podczas rozruchu
i to jak najbardziej może być przyczyna, aku nie trzyma napięcia przy obciążeniumarcin31pl pisze:2) podczas rozruchu silnika ("kręcenia" rozrusznika) miernik pokazał wartość 0,93V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 63 gości