Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » sob maja 28, 2011 23:30

U mnie okazało się że termostat jest jednak OK.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz maja 29, 2011 10:58

Dobra to powiedz mi jaka u Ciebie siedzi tam turbina i jaki jest jej stan? (luzy na wirniku itp.)
Jedynie co możesz sprawdzić to z pompy nie cieknie ropa, ewentualnie czy nie ma w przewodzie prowadzącym z baku do pompy nie delikatnego wycieku.
Czy silnik bierze ci Olej? sprawdzałeś kąt wtrysku?

Bardzo ci kopci? na biało czy niebiesko?


Obrazek
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » ndz maja 29, 2011 20:03

Mam turbinkę k14 (minimalne luzy poprzeczne, a osiowych nie stwierdziłem) silnik raczej nie kopci przynajmniej nie widzę tego przez tylną szybę w trakcie jazdy,pompa wtryskowa jest szczelna, ale ostatnio zaciekawiło mnie to że niekiedy po odpaleniu silnika z filtra (przewody paliwowe mocno dokręcone) do pompy leci paliwo ze sporą ilością powietrza. Auto w związku z tym wstawiłem do garażu na kilka dni ale nic z pod niego nie kapało, więc przewody paliwowe chyba OK. pompy ani wtryskiwaczy nie sprawdzałem, chciałem kupić czujnik zegarowy do pompy ale zawsze wyjdą jakieś inne wydatki.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz maja 29, 2011 22:24

auto jak stoi na może nie cieknąć paliwo ale jak jest w ruszać to może coś tam ubywać spróbuj ustawić na nowo dawkę paliwa


Obrazek
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » ndz maja 29, 2011 22:31

Dawkę paliwa zmniejszyłem żeby mniej palił .



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Q_mac » śr cze 01, 2011 10:52

Zmniejszenie dawki paliwa, wcale nie powoduje zmniejszenie spalania. Nawet na odwrót ;). Sprawa jest w sumie prosta, jeśli auto nie kopci, hamulce nie są zacięte, to albo gdzieś ropa sobie wycieka, albo licznik robi Cię na szaro. Kolega tak miał w swoim MK2. Ktoś cofał licznik hałupniczo i coś spieprzył, bo trasy wg jego golfa były o 1/3 krótsze ;)



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: inż. Mk2_marcin » śr cze 01, 2011 11:28

malyktos pisze:Dawkę paliwa zmniejszyłem żeby mniej palił .
to nie zmniejszaj bo tak jak pisał kolega Q_mac musisz zwiększyć i sprawdzić ile mogło ci spalić. Apropo spalania powiedz mi jak sprawdzasz ile ci pali?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: munior » śr cze 01, 2011 15:57

Q_mac pisze:Zmniejszenie dawki paliwa, wcale nie powoduje zmniejszenie spalania. Nawet na odwrót
Z ust mi to wyjąłeś :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr cze 01, 2011 23:50

czarnybrat pisze:
malyktos pisze:Dawkę paliwa zmniejszyłem żeby mniej palił .
to nie zmniejszaj bo tak jak pisał kolega Q_mac musisz zwiększyć i sprawdzić ile mogło ci spalić. Apropo spalania powiedz mi jak sprawdzasz ile ci pali?
tankuję powiedzmy za 70zł i przejadę na tym ze 140 max 160km. Wiem że tyle pali bo raz przez moją nieuwagę wyjeździłem całe paliwo że mi się aż lekko zapowietrzył. A co do wycieków to miałem kiedyś przez całą noc i dzień auto w garażu, pod autem położyłem gazety i nic nie kapało. Ale po odpaleniu silnika niekiedy w przezroczystym fragmencie wężyka paliwowego widać pęcherze powietrza w stosunku 2cm paliwa 1cm powietrza.



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr cze 01, 2011 23:54

A co do zwiększenia dawki to z tego co mi wiadomo na eko pompie a taką właśnie mam zwiększenie dawki skutkuje wzrostem spalania a dynamika nie wzrasta niestety.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Q_mac » czw cze 02, 2011 14:55

Mialem eko-pompę wraz ze zwiększoną dawką. Nie powiem, żeby auto dzięki temu miało kopa, ale dynamiczniejsze było. Wzrostu spalania nie zauważyłem. Natomiast przy zmniejszeniu dawki auto tak muli, że szkoda gadać... A jak silnik jest slabszy to musisz go bardziej dusić i więcej pali. Po prostu jest magiczna granica dawki. Jak będzie za mała lub jak się sporo przesadzi (silnik więcej wykopci niż przepali) to spalanie wzrasta. Teraz np. mam większą pompę, zrobiłem sobie test na dawce typu "zasłona dymna" i strasznie zwiększonego spalanie nie odczułem.



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » czw cze 02, 2011 14:58

Dusić go nie duszę bo do max 2,5 tys.obr/min bo około tego miejsca ma max moment obrotowy.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: inż. Mk2_marcin » czw cze 02, 2011 15:17

malyktos pisze:Dusić go nie duszę bo do max 2,5 tys.obr/min bo około tego miejsca ma max moment obrotowy.
ehe to jest coś nie tak jeżeli przy 2500 tyś obr masz max moment obrotowy :bajer:


Obrazek
Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Q_mac » czw cze 02, 2011 15:20

Nie chodzi o prędkość obrotową tylko ile gazu musisz wcisnać. Do 2,5k to jakbyś wolnossakiem jeździł. Turbo przy ori pompie zaczyna coś tam dopiero tłoczyć wtedy. Zwiększ dawkę na próbe, tak żebyś przy ostrej przegazówce puszczał bąka. Wtedy sprawdź spalanie (i oceń czy faktycznie tyle więcej pali) no i sprawdź licznik. Co do bąbelków nie powinno ich być, albo uszczelka w podgrzewaczu paliwa padła, albo któryś wąż paliwowy jest przetarty/pęknięty. Musisz sprawdzać od samego baku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości