Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzego2409
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 13:26
Lokalizacja: świdnik/sandvika
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: grzego2409 » ndz lut 06, 2011 15:02

ciekawe jaki jest efekt uszkodzenia takiego zaworu



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: tower » ndz lut 06, 2011 16:01

grzego2409 pisze:Podczas wymiany wtryskow okolo 1.5 godziny uciekło całe paliwo z pompy
Jest jeszcze taka opcja, że pierścień na tlokorozdzielaczu znalazł się w takiej pozycji, że odsłonił okno przelotowe i udroznił przepływ paliwa pomiedzy komorą pompy a glowiczką i zaworami. I to bedzie chyba najbardziej prawdopodobna opcja. Paliwo wtedy może się delikatnie sączyć przez długi czas.

Schemat poniżej pokazuje co mam na myśli.

Obrazek

Bardziej szczegółowe opisy w tym materiale.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

grzego2409
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 13:26
Lokalizacja: świdnik/sandvika
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: grzego2409 » ndz lut 06, 2011 16:19

Dzieki bardzo mysle ze masz racje ale opis zawarty w linku pasuje do moich objawów "Bardzo ważnymi elementami są zawory odcinające które znajduja sie na wyjściu z pompy. Ponieważ w przewodach wtryskowych podczas tłoczenia paliwa powstaja zjawiska falowe zawory mają za zadanie tłumic je. Fala ciśnienia w przewodach rozchodzi sie od pompy do wtryskiwacza. Po skończonym procesie wtrysku ...odbija się i powraca do pompy. Zaworki tłumią odbitą falę zapobiegając w ten sposób niepożądanym dotryskom paliwa, bowiem ponownie odbita fala mogłaby na ułamek sekundy unieść iglicę wtryskiwacza. Wtedy nastąpiłby przypadkowy dotrysk w nieodpowiednim momencie. Zakłuciłoby to pracę silnika" ps i saczelo sie ze wszystkich zaworkow


















'



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: zyggy » ndz lut 06, 2011 20:42

To co na zdjęciu opisywałem już ja jak i inni. Wykręcić, wymienić o-ring i po kłopocie.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: karol26 » pn kwie 25, 2011 19:49

Dobra odkopuje temat, zacząłem go więc chyba mam do tego prawo :d. PO uszczelnieniu pompy na tłokorodzielaczu niedawno zauważyłem że pojawił się wyciek z tej dużej śruby -korka co jest między przewodami i teraz pytanie czy mogę to ustrojstwo bezpiecznie odkręcić i wymienić oring , nic mi z pompy nie wyleci poza ropą??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: zyggy » pn kwie 25, 2011 21:01

Możesz spokojnie, już o tym pisałem. Do wymiany masz o-ring pod tą śrubą / zaślepką. U kolegi robił to mechanik, trwało to 20 minut i po kłopocie. Jak chcesz poszukaj schematu pompy, to zobaczysz co jest pod nią.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: karol26 » czw kwie 28, 2011 08:14

Dzieki za podpowiedz.
Niestety próbowałem się za to zabrac ale ta zaślepka to nie jest na normalny klucz tylko jakiś specjalny, no i mam problem bo nie wiem gdzie taki klucz znaleść, macie może jakis patent na ta śrube , czy albo jak ja wykręcić??

http://i40.tinypic.com/aww07d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - chodzi i te zaślepkę pomiędzy przewodami


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: zyggy » czw kwie 28, 2011 10:11

karol26 pisze: ale ta zaślepka to nie jest na normalny klucz tylko jakiś specjalny
Koledze robił to mechanior i w/g jego zeznań używał normalnego klucza, ale nie pamiętam czy odkręcał przewody ciśnieniowe. Być może jakiś klucz nasadowy dałoby radę dopasować.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: LordSpooky » czw kwie 28, 2011 10:37

Klucz mozna sobie dorobic. Zanim odkrecisz to przede wszystkim trzeba odpiac przewody od wtrysków bo chyba sie kluczem nie zmiescisz...
Mi to zrobil mechanik za oring zaplacilem 15 a za wymiane 15. Jest to czesta przyczyna nabierania ludzi na regenracje pomp. Wmawiaja ze trzeba zregenrowac zostawiasz auto a oni oring wymieniaja i mowia ze zregenerowali.



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: karol26 » czw kwie 28, 2011 10:43

No dzięki za pomoc, przewody poodkręcam i zobaczę co da się z tym zrobić.O ring mam juz od dawna bo wcześniej uszczelniałem tłokorozdzielacz i kupiłem komplet uszczelek do pompy za 30 zł:)
Dzieki za pomoc
Pozdrawiam

11.05.2011
Pompa w sobotę uszczelniona, nareszcie jest na niej sucho i nie czuć zapachu ropy na zewnątrz auta :okej:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

zib0l
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 20:55

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: zib0l » wt maja 24, 2011 00:15

karol26 pisze:Dzieki za podpowiedz.
Niestety próbowałem się za to zabrac ale ta zaślepka to nie jest na normalny klucz tylko jakiś specjalny, no i mam problem bo nie wiem gdzie taki klucz znaleść, macie może jakis patent na ta śrube , czy albo jak ja wykręcić??

http://i40.tinypic.com/aww07d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - chodzi i te zaślepkę pomiędzy przewodami
witam, mam pytanie znacie nr tego oringu czy jak sie o niego zapytac ? tez mi cieknie z tego i niewiem czy samemu sie za to zabrac czy pompiarz pozostaje:/ łatwa jest wymaina tego? to sie odkreca do samego końca czy jak? pozdrawiam...



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: DieselPower » sob sie 13, 2011 13:47

Witam
Mam takie pytanie aprpopos uszczelnienia pompy, przy zaworze N 108 wycieka mi ropka.
Czy przy zakładaniu zaworu daje się jakieś dodatkowe uszczelnienie oprócz 2 oringów.
Czy muszą być nowe ? Bo stare po wymianie puszczją !.

Objawy cofające się paliwo do baku, zapowietrzony układ, nie pali na dotyk po dłuższym postoju i po nocy.


Przeglądam forum =]

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » sob sie 13, 2011 18:00

DieselPower pisze:przy zaworze N 108 wycieka mi ropka.
Nic prócz tych dwóch oringów sie nie daje ,a jak ci mimo zmiany na nowe cieknie ,to są dwie możliwości ,pierwsza to jakieś uszkodzenie miechaniczne powierzchni lub samego zaworu(mało prawdopodobne ) ,druga to taka że może cieknie ci gdzieś z góry np.z pod głowiczki tłokorozdzielacza i tylko wygląda że cieknie z zaworu ...co jest według mnie bardziej prawdopodobne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: DieselPower » sob sie 13, 2011 18:13

Miałem problem z zaworem n 108 i był wymieniony na inny używany a oringi zostały stare.
Zaworek jest ok tyle że cieknie gdzieś w jego okolicy zlokalizuje wyciek i zobaczymy.
W razie czego kupię zestaw oringów i wymienię które trzeba.
A nie trzeba tych oringów czymś przesmarować żeby zassało ciśnienie.?
Lub dać jakiegoś specjalnego sylikonu ?


Przeglądam forum =]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości