Regeneracja Turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Blake`
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 04, 2011 19:24

Regeneracja Turbiny

Post autor: Blake` » pn kwie 04, 2011 19:55

Witam :)
Posiadam Golfa IV Silnik 1.9 TDI 110 KM,
mój problem polega na tym, że osoba która wymieniała mi olej w silniku, zobaczyła że Intercooler jest zawalony olejem.
stwierdził, ze turbina pada.
chciałbym wiedzieć jak to ma się do rzeczywistości, jeżeli da się tak pisemnie cos wiecej opisac ;)
Samochód po ostrym "dępnięciu" potrafi zakopcić na czarno, turbina dosyć głośno gwiżdze (pierwszy raz sie z takim czymś spotkałem)
dodatkowo, na 3 biegu, powyzej 2,5 tys auto dostaje tak jakby delikatnej czkawki, po prostu nie przyspiesza jednostajnie tylko pulsacyjnie
i akurat tak tez gwiżdze turbina.
Czy na podstawie opisanych objawów można stwierdzić czy to turbina jest do wymiany/regeneracji, czy przyczyna leży gdzie indziej?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Regeneracja Turbiny

Post autor: Piasek » pn kwie 04, 2011 21:55

Turbina zasadniczo nie powinna wydawać z siebie żadnych dźwięków poza świstem/szumem powietrza...
Wszelkie gwizdania\wycia\buczenia to niepokojące objawy.
Wrzuć logi na forum to ci coś napiszą co mu niedomaga.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Blake`
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 04, 2011 19:24

Re: Regeneracja Turbiny

Post autor: Blake` » wt kwie 05, 2011 15:06

Piasek pisze:Turbina zasadniczo nie powinna wydawać z siebie żadnych dźwięków poza świstem/szumem powietrza...
Wszelkie gwizdania\wycia\buczenia to niepokojące objawy.
Wrzuć logi na forum to ci coś napiszą co mu niedomaga.
znaczy się no świszcze/gwiżdże - synonimy ;)
słychać powietrze tylko że głośno ;>
logi to bym musiał pod komputer podpiąć a na razie nie mam takiej możliwości.
czy poza wrzuceniem logów, czegoś więcej szukać?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Regeneracja Turbiny

Post autor: italiano_83 » wt kwie 05, 2011 15:45

Blake` pisze:Samochód po ostrym "dępnięciu" potrafi zakopcić na czarno, turbina dosyć głośno gwiżdze (pierwszy raz sie z takim czymś spotkałem)
Poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym turbo =>intercooler=> kolektor dolotowy, szukaj tłustych nalotów na wężach, szczególnie przy IC.
W dolocie TDI VP jest kilka opasek samozaciskowych lubią się ześlizgiwać ze swojego miejsca, te przy IC szczególnie.
Ściągnij opaskę zaciskową z karbowanej rury łączącej filtr powietrza z plastikową rurą dolotu do turbo i sprawdź czy odma nie wali wolejem w dolot.
Jak jest tam mokro to załóż oil catch tank.
Blake` pisze:słychać powietrze tylko że głośno ;>
To i czarny dym przy mocnym wciśnięciu gazu sugerują nieszczelność.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
DracoMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 20:38

Regeneracja Turbiny

Post autor: DracoMK4 » ndz kwie 10, 2011 16:06

Tak właśnie przeczytałem kilka ostatnich stron wątku i też chyba będę musiał poszukać nieszczelności w dolocie, bo wczoraj jak byłem u gościa co mi ozonował wnętrze to zauważyłem , że na kancie zderzaka od strony IC sączy się olej. Jak kupowałem auto to widziałem, że przypocony jest IC, ale na kompie nie wykazało nic, że turbo niesprawne lub podobne. Tak sobie myślę, że najlepiej będzie wyciągnąć IC wyczyścić, zamontować z powrotem i co jakiś czas zaglądać, czy nic się nie sączy dalej co wy na to??? Dodam, że mam już ponad 220 tysia nakulane i może warto by było jeszcze raz zdiagnozować turbo czy czasem nie kończy się??


Impossible is Nothing - Muhammad Ali

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Regeneracja Turbiny

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 10, 2011 16:26

W układzie dolotowym zawsze występuje mgła olejowa, a IC to najniżej położony element układu doładowania więc się tam zbiera, jak masz zaciek to szukaj nieszczelności przy połączeniach w IC, jest plama/nalot jest nieszczelność którą trzeba usunąć, a turbosprężarkę zostaw na razie w spokoju.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
DracoMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 20:38

Regeneracja Turbiny

Post autor: DracoMK4 » ndz kwie 10, 2011 16:38

Aha to super, bo się wczoraj trochę zeschizowałem, jak na betonie zobaczyłem tą plamkę :bajer:


Impossible is Nothing - Muhammad Ali

Awatar użytkownika
DracoMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 20:38

Regeneracja Turbiny

Post autor: DracoMK4 » pn maja 16, 2011 20:22

Po ostatnim poście wymyłem IC i po jakiś tygodniu podjechałem do kumpla mechaniora na podnośnik i okazuje się, że na dole IC jest nieszczelność. najprawdopodobniej będzie IC do wymiany, chyba, że są jakieś zestawy naprawcze/uszczelniające do IC. Nie chciałbym, do turbiniarza podjeżdżać, bo stwierdzą, że tyurbo do regeneracji pewnie :? . Kurde już sam nie wiem co mam robić...


Impossible is Nothing - Muhammad Ali

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Regeneracja Turbiny

Post autor: italiano_83 » pn maja 16, 2011 21:12

Gdzie jest ta nieszczelność w rdzeniu czy w boczku plastikowym ? Bo jak w boczku to można klejem epoksydowym zakleić i powinno trzymać, jak w rdzeniu to gorzej. Nowy IC nie jest aż taki drogi.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
DracoMK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 20:38

Regeneracja Turbiny

Post autor: DracoMK4 » pn maja 16, 2011 22:08

Własnie gdzieś między rdzeniem a tym plastikiem.Kolega mówił, że albo któryś uszczelniacz przepuszcza, ale gdzieś się alu utleniło i przepuszcza. NA tą chwilę nie mam czasu, żeby to rozebrać, ale będę musiał to zrobić jak najszybciej, bo szykuje mi się wyjazd do Norwegii i nie chce mieć przypału na drodze jakiegoś :?


Impossible is Nothing - Muhammad Ali

Awatar użytkownika
qbasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 09, 2010 15:17
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Regeneracja Turbiny

Post autor: qbasso » pn maja 23, 2011 10:24

Jak to jest z tą turbiną. Byłem w sobotę u mechanika z klimą i na odchodne zapytałem czy nie zaobserwował czegoś niepokojącego w pracy silnika, a on mimochodem że turbina do roboty... Gdybym nie zagadnął to bym nie wiedział, więc się zastanawiam jakie są objawy tego że z turbiną jest coś nie tak. Do tej pory nie zauważyłem spadku mocy, Nic nie gwiżdze i nie świszcze, samochód ładnie przyspiesza przy wyprzedzaniu i nie tylko , więc się zastanawiam...
Może ktoś zna pewny zakład lub mechanika z mojej okolicy lub zakład regeneracji, który sprawdzi turbo i się wypowie?


Ostatnie słowo i tak należy do mnie - moja definicja słowa "kompromis" :)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Regeneracja Turbiny

Post autor: Piasek » pn maja 23, 2011 10:37

A bierze olej ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
qbasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 09, 2010 15:17
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Regeneracja Turbiny

Post autor: qbasso » pn maja 23, 2011 10:57

Piasek pisze:A bierze olej ?
Wczoraj sprawdzałem olej, poprzednio ok. miesiąca temu i nie stwierdziłem żeby ubyło.


Ostatnie słowo i tak należy do mnie - moja definicja słowa "kompromis" :)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Regeneracja Turbiny

Post autor: Piasek » pn maja 23, 2011 11:28

A ile km zrobiłeś od poprzedniej kontroli ?
Ile od ostatniej wymiany ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 102 gości