Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
Cześć
Sprawa dotyczy autka kolegi. Jest VW Polo z 1997 roku z silnikem 1.9SDI. Tydzień temu przyjechał do mnie na jeziorko i trochę sobie pogadaliśmy. Okazało się, że po prawie 60km silnik nie ma pełnych 90 stopni temperatury -około 80 stopni. Poza tym mówił, że strasznie mułowaty jest(przyśpiesza jak rower) i dużo pali(okolo 6l-7l/100km). Tak się złożyło, ze miałem laptopa i interfejs. Podłączyłem, zagrzaliśmy silnik do 82 stopni -trwało to chyba z godzinę albo i lepiej na postoju. W tdi-timing wyszło, że kąt ustawiony jest na ..13-15 (a powinno być około 50). Wysłałem go do mechanika, który niedawno wymieniał mu rozrząd. Jaki byłem zdziwiony, gdy po 2 dniach ten mehcanik dzwoni do mnie z kolegi telefonu prawie z ryjem, że po zmianie rozrządu nie ustawia się kąta bo nie ma takiej możliwości. Ja tłumaczyłem mu jak to robi się na przykładzie 1Zeta. Potem, na następny dzień zadzwonił do mnie znowu, że popuścił 4 śruby na pompie ale nie można jej przestawić.
Pojutrze, będę widział się znów z kolegą. Czy procedura w tym SDI wygląda tak samo jak w 1Z czy ten SDI faktycznie jest nieustawialny?
Sprawa dotyczy autka kolegi. Jest VW Polo z 1997 roku z silnikem 1.9SDI. Tydzień temu przyjechał do mnie na jeziorko i trochę sobie pogadaliśmy. Okazało się, że po prawie 60km silnik nie ma pełnych 90 stopni temperatury -około 80 stopni. Poza tym mówił, że strasznie mułowaty jest(przyśpiesza jak rower) i dużo pali(okolo 6l-7l/100km). Tak się złożyło, ze miałem laptopa i interfejs. Podłączyłem, zagrzaliśmy silnik do 82 stopni -trwało to chyba z godzinę albo i lepiej na postoju. W tdi-timing wyszło, że kąt ustawiony jest na ..13-15 (a powinno być około 50). Wysłałem go do mechanika, który niedawno wymieniał mu rozrząd. Jaki byłem zdziwiony, gdy po 2 dniach ten mehcanik dzwoni do mnie z kolegi telefonu prawie z ryjem, że po zmianie rozrządu nie ustawia się kąta bo nie ma takiej możliwości. Ja tłumaczyłem mu jak to robi się na przykładzie 1Zeta. Potem, na następny dzień zadzwonił do mnie znowu, że popuścił 4 śruby na pompie ale nie można jej przestawić.
Pojutrze, będę widział się znów z kolegą. Czy procedura w tym SDI wygląda tak samo jak w 1Z czy ten SDI faktycznie jest nieustawialny?
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Re: Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
ustawia się jak 1Z ,AFN itd. ino może być różnica w tym (to zależy od modelu ) że koło pasowe się przestawia a nie pompę 

sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
Jeśli koło to regulacja tak jak w ASV?
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Re: Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
takGRIZLI pisze:Jeśli koło to regulacja tak jak w ASV?
sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
Ustawia sie jak ASV wg odczytow vagiem w TDI timeing. Po poluzowaniu srub mozliwe ze kolo sie zastalo na walku pompy i sie nie chcialo przekrecic.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
Mechanior próbował przestawić pompę ale ona nie chciała przekręcić się. Dziś wieczorem spotkam się z nim i zobaczę, jak ma rozwiązany rozrządzik. Tak czy inaczej , obojętnie czy będzie to wersja 1Z czy ASV, kąt ustawię .
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
"ryjem, że po zmianie rozrządu nie ustawia się kąta" tak ten pseudomechanik próbuje zatuszowac brak kompetencji.
Jedźcie do kogoś normalnego zrobi to w 30 minut.
Jedźcie do kogoś normalnego zrobi to w 30 minut.
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku
Ja sam to zrobię dziś w 30 min
. Nie miałem dostępu do tego autka na co dzień i nie widziałem, jak jest rozwiązany rozrząd.

Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości