mam "nowy" samochód z turbo. jak sprawdzić czy ono
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
na 5 biegu 120 i trudno wiecej??? To masz mocno skopany silnik. 110KM powinien isc szybko do 160/h i potem dalej juz wolniej, 180 to minimum ktore powinienes osiagnac bez problemu. Mozliwe ze silnik dziala w trybie awaryjnym, koniecznie trzeba na VAGa.
[ Dodano: 10 Cze 2006 12:17 ]
i nie ma znaczenia jak przelaczasz biegi - jak masz na 5 biegu 120 na liczniku i wcisniesz gaz to auto powinno rwac do przodu.
[ Dodano: 10 Cze 2006 12:17 ]
i nie ma znaczenia jak przelaczasz biegi - jak masz na 5 biegu 120 na liczniku i wcisniesz gaz to auto powinno rwac do przodu.
Ja mam dokładnie takiego samego MK4 i działo mi się tak jak zalałem jakiegoś podejrzanego paliwa Miała to być ukraińska ropka a okazało się że był to opał ;/ Najpierw powymieniaj filtry o ile niebyły wymieniane Przede wszystkim filtr powietrza.... Jak to nie pomoże to jedz do jakiegoś dobrego warsztatu i podepnij "Gofera" pod komputer bo możesz też mieć zabrudzony przepływomierz powietrza….
PS Ja też się dopiero uczę ale znam to z autopsji...
PS Ja też się dopiero uczę ale znam to z autopsji...
Może faktycznie filtry powietrza bo do 100 km/h to moment idzie. Poźniej nie chce iść. Filtry raczej nie były wymieniane już dawno.
Byłem badać elektronike u Volkswagena w serwisie ale tylko elektronike VAS 5051 i nic nie wykrył. Slinkia nie sprawdzalem własnie i chyba jeszcze jeden serwis mnie czeka.
Byłem badać elektronike u Volkswagena w serwisie ale tylko elektronike VAS 5051 i nic nie wykrył. Slinkia nie sprawdzalem własnie i chyba jeszcze jeden serwis mnie czeka.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Ja bym obstawial np. przeplywomierz itp. Rzadko filtr powietrza jest zapchany do tego stopnia (musialby byc niewymieniany nigdy).
[ Dodano: 10 Cze 2006 18:15 ]
Wypnij ze zlaczki przeplywomierz, jezeli to to, auto powinno lepiej chodzic (choc nie tak jak powinno). Jezeli przeplywomierz daje falszywe dane, nie zostanie wykryty blad przez VAGa.
[ Dodano: 10 Cze 2006 18:15 ]
Wypnij ze zlaczki przeplywomierz, jezeli to to, auto powinno lepiej chodzic (choc nie tak jak powinno). Jezeli przeplywomierz daje falszywe dane, nie zostanie wykryty blad przez VAGa.
- Chodki_18
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 19:44
- Lokalizacja: Ok. Chrzanowa
- Kontakt:
Tu Sie Nie Zgodze Bo Szłyszałes Jak Chodzi Jakis Diesel Prosto Z Salonu Gdy Wejdzie W Obroty... Jeden Swist Ze Spreżarki..kos500 pisze:są opinie że jak Turbo głośno gwizda to jego schyłek jest bliski
Ja Nie Wiem Czy To Normalne Czy Nie Ale Było Niezle Słychac Przed Wyciagnieciem Dyfuzora. Gdy Jechałem Na Biegu 3 Tak 80-90 km/h To Efekt Był Niesamowity. Nawet Moja Mama Pytała Co Mi Tak Gwizda A Warto Zaznaczyc Ze Ona Nie Zwraca Nigdy Uwagi Na Takie Szczegoły.vw_vandal pisze: Chodki_18, może masz nie szczelny dolot i dlatego ci słychać turbo bo w dwujeczkach to chyba nie normalne.
Szczelony Dolot? Watpie Ja Nie Widze Zadnych Nieszczelnosci..
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/531d430845604d2c2fe29.jpg[/img]
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Ja osobiscie w nowych autach tego nie slyszalem, silniki chodza tak cicho ze prawie nic nie slychac:) U mnie takze nie slychac zadnych gwizdow choc turbo w doskonalym stanie (sprawdzane dynamicznie VAGiem). U znajomego w Skodzie z TDI tez nic nie slychac. Zreszta - chyba jest logiczne ze konstruktorzy samochodow staraja sie zeby silniki byly jak najcichsze i eliminuja wszystkie halasy i swisty:)Chodki_18 pisze:Tu Sie Nie Zgodze Bo Szłyszałes Jak Chodzi Jakis Diesel Prosto Z Salonu Gdy Wejdzie W Obroty... Jeden Swist Ze Spreżarki..
- Chodki_18
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 19:44
- Lokalizacja: Ok. Chrzanowa
- Kontakt:
Pierwsza Sprawa... Przysłuchaj Sie Najlepiej Na Skrzyzowaniu Czy Słychac Głosnij Silnik Czy Sprezarke.. Naprawde Nie Słyszałes Np. Nigdy BMW Klekota Jak Rusza??
2 Sprawa W Skodzie Tego Nie Słyszysz Bo Silniki Skody Głosna Chodza, Niech Mi Tylko Ktos Powie Ze Nie...
2 Sprawa W Skodzie Tego Nie Słyszysz Bo Silniki Skody Głosna Chodza, Niech Mi Tylko Ktos Powie Ze Nie...
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/531d430845604d2c2fe29.jpg[/img]
- Chodki_18
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 19:44
- Lokalizacja: Ok. Chrzanowa
- Kontakt:
Nie Sa Te Same, Sa Produkowane Dla Poszczególnego Modelu Przez VW Chodzi Mi O Skode.. Sa PRODUKOWANE DLA-Wazne Stwierdzenie. Rodzice Maja Skode Wiec Wiem Co Kupili.
Jezeli Bedziesz Miał Okazje Nawet Jako Pasazer Przejedz Sie Nowa Octavia (klekotem) I Zobaczysz Jak Ryczy Silnik Gdy Wchodzi W Obroty. Juz Moj Gofer Ciszej Chodzi. To Samo Tyczy Sie Superba. Kazdy Kto Minitoruje Rynek Samochodowy Powie Ci To Samo Ze Skody Charaktyryzuja Sie Głosna Praca Silnika Przynjamniej Te Nowe.
P.S Gdzies Tam Pisałes Ze Koncerny Robia Wszystko Zeby Wyciszyc Silnik Ale Zauwaz Ze W Kabinie Nie Słychac Bo Jest Wytłumiona, Co Innego Jest Na Zewnatrz.
Polceam BMW Jesli Chcesz Usłyszec Turbo
Jezeli Bedziesz Miał Okazje Nawet Jako Pasazer Przejedz Sie Nowa Octavia (klekotem) I Zobaczysz Jak Ryczy Silnik Gdy Wchodzi W Obroty. Juz Moj Gofer Ciszej Chodzi. To Samo Tyczy Sie Superba. Kazdy Kto Minitoruje Rynek Samochodowy Powie Ci To Samo Ze Skody Charaktyryzuja Sie Głosna Praca Silnika Przynjamniej Te Nowe.
P.S Gdzies Tam Pisałes Ze Koncerny Robia Wszystko Zeby Wyciszyc Silnik Ale Zauwaz Ze W Kabinie Nie Słychac Bo Jest Wytłumiona, Co Innego Jest Na Zewnatrz.
Polceam BMW Jesli Chcesz Usłyszec Turbo
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/531d430845604d2c2fe29.jpg[/img]
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Jednak bede sie upieral ze te same:) Schodza z tej samej tasmy (jedna fabryka), potem jada na montaz do poszczegolnych modeli. Myslisz ze jest kilka linni produkujacych ten sam typ silnika dla roznych samochodow? Albo ze silniki sa selekcjonowane i gorsze wybierane do Skody??? Kabina jest wytlumiona, ale np. w VW pokrywa silnika i oslona dolna tez, wiec z zewnatrz tez roznie slychac.
U mnie może jeszcze nie do końca bo u mechanika jeszcze nie byłem. Ale sprawdziłem filtr powietrza i się okazało ze zapchany jak nie wiem. Pełno piachu i różnych śmieci w obudowie filtru i na samym filtrze. Odkurzyłem dokładnie obudowę, filtr wytrzepałem i odkurzyłem dokładnie. Muszę go wymienić jutro na nowy bo przez weekend nie maiłem gdzie kupić. Ale już teraz jest poprawa normalnie 100% w tedy samochód mi nie ciągnął, teraz do 150 hm moment i jeszcze dalej ciągnął ale nie miałem gdzie go szybciej rozpędzić. Tak że w moim przypadku filtr powietrza miał ogromną rolę.
U mnie turbo ja nie słyszę, tylko czuje jak wciska w fotel sprawdzałem waż turbo działa na 100% wąż robi się twardy jak kamień. Pewnie ktoś kto już ma wyostrzony słuch pewnie słyszał by że turbo działa.
Pozdrawiam
U mnie turbo ja nie słyszę, tylko czuje jak wciska w fotel sprawdzałem waż turbo działa na 100% wąż robi się twardy jak kamień. Pewnie ktoś kto już ma wyostrzony słuch pewnie słyszał by że turbo działa.
Pozdrawiam
- tengu1979
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 09:59
- Lokalizacja: Grays, Essex UK
- Kontakt:
W TDI racja(co prawda skoda i seat a nie VW) jest świst ale w starych TD (na przykład moim) nie ma świstu, przynajmniej do 3-3,2k obrotów bo wyżej nie kręcęraczej, tylko takie szybkie ter ter ter ter ter ter (taki sam dźwięk słychać w starych TD Mercedesa) i wszystko jest w porządku, u kumpla jest tak samo a nawet widać bo wskaźnik dodatkowy boost mu się trochę wychyla (mało ale zawsze) no i czuje się czy turbo działa czy nie (no może nie wciska w fotel jak 1.8 G60 ale i tak trochę dociśnie)
Golf niestety nsprzedany. Witaj Anglio....
Niestety Życie to nie tylko GOLF :(
Niestety Życie to nie tylko GOLF :(
Na tym zdjęciu (tak mi się wydaje) masz odłączony przewód podciśnieniowy między dolotem a gruszką na pompie wtryskowej. Ja bym na Twoim miejscu go podłączył do tej gruszki. Może Ci to przynieść kożyści podczas jazdy.vw_vandal pisze:Oznaczenia turba w Mk2 to 1V, JR, SB, RA i od tego zaczyna się nr silnika. Numer silnika znajduje się pod czujnikiem chyba wody. Fota na dole. Numer jest bity na bloku silnika tam gdzie się łączy z głowicą.
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 9:28 am ]
A co do słyszalności turbo, to u mnie jak silnik jeszcze zimnawy (max 1900-2200 obr./min) to trochę słychać lecz na trasie gdy silnik juz dobrze rozgrzany to nie słychać turbinki, ale czuć jej pracę przy wciskaniu pedału gazu.
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
zbycho_s, wszystko jest podłonczone jak by nie było zauważyłbym to na tychmiast wtedy silnik się muli (to jest silnik 1V i wcześniej nie miał tego podłonczenia). A co do turbinki to ja swój rozgrzewam z rana ok 5-10 min i turba nie słychać ale czuć że działa
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości