Sprzęgiełko alternatora?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

MK4/Bora Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: guziolek » czw lut 17, 2011 21:43

Masz wszystko w tym temacie napisane, jakie klucze, jaki nr sprzęgiełka itp. Demontować nie trzeba, ale jak masz daleko do mechanika to możesz nie dojechać bez ładowania. Więc chyba lepiej odkręcić 2 śruby i zwieźć sam alternator. Co najwyżej możesz się umówić z mechanikiem to zrobi ci to od ręki.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: przemlin » sob lut 19, 2011 15:07

Witam. Własnie demontuje alteranator w swoim ALH celem wymiany sprzęgiełka. Wykręciłem dwie śruby a on dalej siedzi , ani rusz, czy jest trzecia śruba? No i jeszcze pytanie wyciągać go do góry, czy w dół? Do góry wydaje się łatwo gdyby wąż w układzie chłodzenia wypiąc /wcześniej płyn chłodzący spuscić/



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: guziolek » sob lut 19, 2011 16:18

Nie powinno być już żadnych śrub, ale aluminium trochę pewnie "przykorodowało" i stoi na tych tulejkach/uchwytach przez które były śruby przestrzelone, musisz go czymś podważyć. Wsadzić łyżkę czy duży śrubokręt pomiędzy alternator i blok. Tylko w takim miejscu żebyś nie poszczypał obudowy. Ręcachami też nie mogłem wywlec. Co do wyciągania to nie wiem jak to wygląda w VP więc nie pomogę.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: przemlin » sob lut 19, 2011 21:48

Więc sprzegeiłko wymienione, nie obyło sie bez narzedzia specjalnego , natomiast alternator można wyciągac śmiało do góry(auto z klimą) troche przeszkadzał wąż od klimy który trzeba było odkręcić w miejscu mocowania po lewej stronie przy reflektorze no i jeszcze trzeba było zdemontowac wentylator od chłodnicy wody i alatek wychodził z dużym oporem do góry.Aha, robota raczej dla dwóch osób na kanale.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: wesol » ndz lut 20, 2011 12:20

jak juz wspomnialem ja daje rade bez wyciagania altka w swoim mk4. Problem moze byc tylko wtedy gdy rolka siedzi na amen na altku. Ale dobre klucze i powinno pójść.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: apokalipta1 » ndz kwie 10, 2011 20:04

Witam koledzy.a widzieliscie ten filmik od kolegi guziołka " onclick="window.open(this.href);return false; co powiecie na to że u mnie ten chrobot pojawia sie gdy nie trzymam kierownicy gdy kolo stoi nieruchomo i nawet go w ogóle nie dotykam a jak skrece kierownica tak jak bym ja przytrzymał to wtedy dzwiek ustaje własnie jak nastepuje obciążenie wspomaganiem dziwne jakis luz w listwie od wspomagania?


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: guziolek » ndz kwie 10, 2011 20:14

To kiedy chrobocze nie ma aż takiego znaczenia. Chrobotanie powstaje jako wynik, napięcia paska, obciążenia pompy wspomagania, klimy, stopnia zużycia sprężyny napinacza itd.... Podsumowując, przyczyna ta sama - sprzęgiełko, ewentualnie zużyty napinacz lub pasek.



Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: apokalipta1 » ndz kwie 10, 2011 20:23

Jasna sprawa kolego guziołek.Musze sie wziac za te sprzęgiełko albo całośc najlepiej z napinaczem i paskiem .Dzieki wiec wielkie za odpowiedz. Pozdro


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: guziolek » ndz kwie 10, 2011 20:39

Jak odgłos taki jak na filmie to zacznij od sprzęgiełka. U mnie wymiana napinacza pomogła tylko na kilka dni więc w sumie była nie do końca trafiona, choć łożysko rolki pierwszej sprawności też nie było. Pasek i tak miałem do wymiany i tym sposobem mam cały zestaw nowy i zapewne spokój na dłuższy czas :bigok:



Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: apokalipta1 » ndz kwie 10, 2011 21:10

Dzieki,dzieki wielkie , juz jutro ruszam do serisu i kupuje te sprzęgiełko



Sprzegiełko zmienione.pasek i napinacz też. Moge tylko dodać ze pierwszym niedomaganiem uszkodzonego sprzegielka jest skaczacy napinacz paska i mechanik juz na pierwszy rzut oka to stwierdził. zostawilismy na chwile stary napinacz i tez było ok. Ale że był nowy na sklepie to też od razu zmieniłem ..Koszt wszystkiego z robota 410 zł


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kemer85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 14, 2010 19:32
Lokalizacja: Iłża

Re: Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: kemer85 » wt maja 10, 2011 13:05

Witam!
Co do samego wygrzebania alternatora to da rady go wyciągnąć beż większych problemów sememu górą. Trzeba odkręcić jeden wentylator z chłodnicy, wąż od płynu chłodniczego i poluzować rurę od klimy. Aby wymontować paski wyciągnąłem zbiorniczek od spryskiwaczy, mocowanie filtra paliwa, rurę od intercoolera i poluzowałem zbiorniczek od wspomagania.

Obrazek

Dalej aby pozbyć się paska odkręciłem najpierw napinacz, jak się okazało niepotrzebnie, wystarczyło by odkręcenie kółka od pompy wspomagania.

Obrazek

Obrazek

Nr sprzęgiełka:
Obrazek

Oznaczenia z alternatora Valeo:
Obrazek

Co do samych kosztów w moim przypadku:
Sprzęgiełko 125 zł
Łożyska alternatora, większe 5zł, mniejsze 3zł
Rozebranie alternatora w warsztacie 70zł
Rolka do napinacza 29 zł
Rolka prowadząca 37zł
Robocizny nie liczyłem bo sam to robiłem jedynie to koszt rozebrania w warsztacie.
Co do rozebrania alternatora to potrzebny jest ściągacz do łożysk, lutownica bo trzeba rozlutować trzy przewody od elementu prostującego i po rozebraniu, rozpołowieniu go w celu wymiany łożysk ponownie dolutować te kable.
Choć gdybym miał lutownice, ściągacz do łożysk zewnętrznych, prasę i ten klucz do sprzęgiełka to wielkiej filozofii w tym nie ma.

Obrazek

Aby odkręcić sprzęgiełko alternatora potrzebny jest klucz Torx 50 i ten klucz do sprzegiełka. Odkręcili mi to w warsztacie ale nowe sam już sobie dokręciłem.

Obrazek

Postanowiłem wrzucić jeszcze schemat jak przeciągnąć pasek bo miałem z tym wiele kłopotów. Pomógł miły Pan ze sklepu motoryzacyjnego, w którym kupowałem sprzęgiełko.

Obrazek


Pozdrawiam!

P. S. Jeżeli miał by ktoś jeszcze jakieś problemy to chętnie pomogę.
Ostatnio zmieniony śr maja 18, 2011 18:30 przez kemer85, łącznie zmieniany 2 razy.


było E34 M50B20 & E34 M50B25 & E34 M60B30 & MK IV ALH teraz jest E46 M47
POZDRAWIAM!!!
kemer85

Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: apokalipta1 » czw maja 12, 2011 21:30

Nie wiem jak to u mnie mechanik zrobił ale udało mu się wymontować alternator bez demontażu czegokolwiek w aucie...i chwała mu za to.


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: guziolek » czw maja 12, 2011 23:51

apokalipta1 pisze:Nie wiem jak to u mnie mechanik zrobił ale udało mu się wymontować alternator bez demontażu czegokolwiek w aucie...i chwała mu za to.
Zrobił to takim oto sposobem:
Auto: Golf 4 TDI PD
Silnik: AJM
Jakbyś miał VP jak kolega wyżej, to by sobie musiał coś wykręcić, a w PD problemów nie ma żadnych :bigok:



Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Sprzęgiełko alternatora?

Post autor: apokalipta1 » pt maja 13, 2011 21:45

Faktycznie dzięki za czujnośc już widzę pompę vp na pierwszym zdjęciu


ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości