Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Temat bardzo stary i wałkowany tu już dziesiątki jak nie setki razy. Ktoś go musi odświeżyć – wypadło na mnie. Chodzi o diodę oleju i brzęczyk wskazujący zbyt niskie ciśnienie oleju.
Czy naprawdę nikt czytający to forum nie ma pojęcia dlaczego ta dziwna (głupia) sprawa ma miejsce? Ja przynajmniej nie znalazłem.
O co konkretnie chodzi?
Od ponad roku jeździłem na oleju ELF 10W40, filtr oleju jaki miałem to Filtrom OP525 – wszystko było dobrze.
Wczoraj wymieniłem i olej i filtr na takie same – nic więcej nie ruszałem.
I co? Dopadła mnie podobna sprawa jaką przeżyło kilka(dziesiąt) osób z tego forum, tzn. dioda miga i odzywa się brzęczyk po przekroczeniu 2000obr. Po dojściu do ok. 3000obr. Wszystko wraca do normy, jeśli natomiast nie dodam gazu brzęczyk piszczy a dioda miga aż do wyłączenia silnika. Jeśli zapalam znów wszystko jest ok i sytuacja powtarza się znów aż wskazówka obrotomierza dojdzie do 2000obr i tak w kółko.
Oczywiście pierwsza myśl to „niskie ciśnienie oleju” ale jakim cudem ciśnienie ma być niskie skoro brzęczyk nie piszczy a dioda nie mruga cały czas. Zgodził bym się z tym że ciśnienie jest niskie gdyby dioda mrugała nie zależnie od ilości obrotów silnika ale tak się nie dzieje.
Zresztą gdyby ciśnienie było tak niskie to dało by się to usłyszeć, a silnik pracuje cały czas tak samo.
Jedyna racjonalna rzecz jaka przychodzi do głowy to „zepsuł się czujnik przy filtrze” ale jakim cudem mógł się zepsuć skoro kilka minut wcześniej działał bez problemu?
Ważna informacja – jeśli odłączę przewód z czujnika (w czasie gdy brzęczyk piszczy a dioda mruga) i przyłożę go do masy to wszystko wraca do normy.
Piszę oczywiście cały czas o szarym czujniku ciśnienia oleju (przy filtrze oleju)
Każdy z pewnością napisze mi teraz że na 100% padł mi ten czujnik, ale czytając podobne tematy na tym (i nie tylko) forum dowiaduje się ze to nie jest wcale takie oczywiste. I niby jakim prawem sie zepsuł skoro kilka minut wcześniej - przed wymianą filtra i oleju było wszsytko ok???
Ja oczywiście jutro kupie nowy czujnik i zobaczę co to zmieni ale ciekawe jestem jakie jest Twoje (Wasze) zdanie
Czy naprawdę nikt czytający to forum nie ma pojęcia dlaczego ta dziwna (głupia) sprawa ma miejsce? Ja przynajmniej nie znalazłem.
O co konkretnie chodzi?
Od ponad roku jeździłem na oleju ELF 10W40, filtr oleju jaki miałem to Filtrom OP525 – wszystko było dobrze.
Wczoraj wymieniłem i olej i filtr na takie same – nic więcej nie ruszałem.
I co? Dopadła mnie podobna sprawa jaką przeżyło kilka(dziesiąt) osób z tego forum, tzn. dioda miga i odzywa się brzęczyk po przekroczeniu 2000obr. Po dojściu do ok. 3000obr. Wszystko wraca do normy, jeśli natomiast nie dodam gazu brzęczyk piszczy a dioda miga aż do wyłączenia silnika. Jeśli zapalam znów wszystko jest ok i sytuacja powtarza się znów aż wskazówka obrotomierza dojdzie do 2000obr i tak w kółko.
Oczywiście pierwsza myśl to „niskie ciśnienie oleju” ale jakim cudem ciśnienie ma być niskie skoro brzęczyk nie piszczy a dioda nie mruga cały czas. Zgodził bym się z tym że ciśnienie jest niskie gdyby dioda mrugała nie zależnie od ilości obrotów silnika ale tak się nie dzieje.
Zresztą gdyby ciśnienie było tak niskie to dało by się to usłyszeć, a silnik pracuje cały czas tak samo.
Jedyna racjonalna rzecz jaka przychodzi do głowy to „zepsuł się czujnik przy filtrze” ale jakim cudem mógł się zepsuć skoro kilka minut wcześniej działał bez problemu?
Ważna informacja – jeśli odłączę przewód z czujnika (w czasie gdy brzęczyk piszczy a dioda mruga) i przyłożę go do masy to wszystko wraca do normy.
Piszę oczywiście cały czas o szarym czujniku ciśnienia oleju (przy filtrze oleju)
Każdy z pewnością napisze mi teraz że na 100% padł mi ten czujnik, ale czytając podobne tematy na tym (i nie tylko) forum dowiaduje się ze to nie jest wcale takie oczywiste. I niby jakim prawem sie zepsuł skoro kilka minut wcześniej - przed wymianą filtra i oleju było wszsytko ok???
Ja oczywiście jutro kupie nowy czujnik i zobaczę co to zmieni ale ciekawe jestem jakie jest Twoje (Wasze) zdanie
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Takim prawem,że dostał większe ciśnienie na nowym oleju i go szl. trafił...lowi85 pisze:I niby jakim prawem sie zepsuł skoro kilka minut wcześniej - przed wymianą filtra i oleju było wszsytko ok???
Czy owy olej spełnia normę VW 505 00?lowi85 pisze:ELF 10W40
Z tego co mi wiadomo,to leją to fabrycznie do francuzów...
Trzeba było odświeżyć któryś ze starych,a nie pisać od razu nowy.lowi85 pisze:Ktoś go musi odświeżyć – wypadło na mnie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
tu jest przyczyna filtron to gooooooooooooooooooooooooo kup filtr knechta i bedzie oklowi85 pisze:Filtrom OP525
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Wygląda na to że własnie tak się stało... Wymieniłem czujnik i wszystko jest OK - odkryłem Ameryke!Michaś_1977 pisze:Takim prawem,że dostał większe ciśnienie na nowym oleju i go szl. trafił...
Szczerze napisze, że o usterce czujnika przez większe ciśnienie nawet nie pomyślałem.
Z tego co wyczytałem w necie to spełnia - pierwsza lepsza strona:Michaś_1977 pisze:Czy owy olej spełnia normę VW 505 00?
Z tego co mi wiadomo,to leją to fabrycznie do francuzów...
•ACEA A3-96 / B3-96
•API SJ / CF
•US ARMY MIL-L-46152 D
•MERCEDES-BENZ 229.1
•Volkswagen 500.00 / 505,00 (11/92)
•Rover G4 / 057
•BMW / Porsche olej homologowany
Nie chcę czyjegoś tematu obracać w mój problem.Michaś_1977 pisze:Trzeba było odświeżyć któryś ze starych,a nie pisać od razu nowy.
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Lepiej odgrzać starego kotleta,niż zaśmiecać forum nowymilowi85 pisze:Nie chcę czyjegoś tematu obracać w mój problem.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
lowi85, jaki kolor zalozyles?? czarny czy bialy???
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
w AAZ ma być szary i taki założyłem.evolution pisze:lowi85, jaki kolor zalozyles?? czarny czy bialy???
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
kolego szary czunik to czujnik niskiego cisnienia, za brzeczyk przy 2 k rpm odpowiada czunik bialy ( ewentualnie czarny) zamontowanie szarego nie usunelo problemu a tylko pomniejszylo o polowe zakres zadzialania czujnika a nie usunelo ci problemu ktory bankowo masz dalej, twoj ori czujnik nie ulegl uszkodzeniu na co potwierdzenie masz w swojej pierwszej wypowiedzi gdzie sam napisales ze po dojsciu do 3 krpm wszystko sie uspokaja wiec czunik wykazywal minimalne mierzone cisnienie( musialbyc to bialy czujnik), proponuje zaac sie jeszcze raz tym i przedewszystkim zmierzyc cisnienie ma byc minimum 2 bary przy 2krpm mysle ze masz kolo 1,6 bara max i problemem bedzie tylko filtr filtrona ktory ogranicza przeplyw oliwy
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Mam to samo.lowi85 pisze:Temat bardzo stary i wałkowany tu już dziesiątki jak nie setki razy. Ktoś go musi odświeżyć – wypadło na mnie. Chodzi o diodę oleju i brzęczyk wskazujący zbyt niskie ciśnienie oleju.
Czy naprawdę nikt czytający to forum nie ma pojęcia dlaczego ta dziwna (głupia) sprawa ma miejsce? Ja przynajmniej nie znalazłem.
O co konkretnie chodzi?
Od ponad roku jeździłem na oleju ELF 10W40, filtr oleju jaki miałem to Filtrom OP525 – wszystko było dobrze.
Wczoraj wymieniłem i olej i filtr na takie same – nic więcej nie ruszałem.
I co? Dopadła mnie podobna sprawa jaką przeżyło kilka(dziesiąt) osób z tego forum, tzn. dioda miga i odzywa się brzęczyk po przekroczeniu 2000obr. Po dojściu do ok. 3000obr. Wszystko wraca do normy, jeśli natomiast nie dodam gazu brzęczyk piszczy a dioda miga aż do wyłączenia silnika. Jeśli zapalam znów wszystko jest ok i sytuacja powtarza się znów aż wskazówka obrotomierza dojdzie do 2000obr i tak w kółko.
Oczywiście pierwsza myśl to „niskie ciśnienie oleju” ale jakim cudem ciśnienie ma być niskie skoro brzęczyk nie piszczy a dioda nie mruga cały czas. Zgodził bym się z tym że ciśnienie jest niskie gdyby dioda mrugała nie zależnie od ilości obrotów silnika ale tak się nie dzieje.
Zresztą gdyby ciśnienie było tak niskie to dało by się to usłyszeć, a silnik pracuje cały czas tak samo.
Jedyna racjonalna rzecz jaka przychodzi do głowy to „zepsuł się czujnik przy filtrze” ale jakim cudem mógł się zepsuć skoro kilka minut wcześniej działał bez problemu?
Ważna informacja – jeśli odłączę przewód z czujnika (w czasie gdy brzęczyk piszczy a dioda mruga) i przyłożę go do masy to wszystko wraca do normy.
Piszę oczywiście cały czas o szarym czujniku ciśnienia oleju (przy filtrze oleju)
Każdy z pewnością napisze mi teraz że na 100% padł mi ten czujnik, ale czytając podobne tematy na tym (i nie tylko) forum dowiaduje się ze to nie jest wcale takie oczywiste. I niby jakim prawem sie zepsuł skoro kilka minut wcześniej - przed wymianą filtra i oleju było wszsytko ok???
Ja oczywiście jutro kupie nowy czujnik i zobaczę co to zmieni ale ciekawe jestem jakie jest Twoje (Wasze) zdanie
Od czego zacząć ?
Wymieniłem Filtr na NIE Filtrona.
Jutro wymienię olej na Mobil 15W-40
Co dalej sprawdzać?
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
a co to za filozofia wielka. SPrawdzasz ile wynosi cisnienie oleju odpowiednim sprzetem, sprawdzasz czujnik cisnienia i kabloteke bo tez lubi sie psuc no i jak sie okaze ze brak cisnienia to na poczetek pompa do wytargania.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
dla kogoś kto się za bardzo nie zna to wielka filozofia, więcej wyrozumiałości
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Witam wszystkich, podłączę się pod temat, sroger działałeś coś w temacie wymiany oleju? Filtr to podobno najlepszy Filtron. Pytam gdyż mam podobne objawy i nie wiem czy targać od razu pompę oleju czy zmienić sam filtr i olej?
Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
Działałem w tym temacie... Wymieniłem filtr i olej , podobno Filtron nie jest najlepszy.Grabnięty pisze:Witam wszystkich, podłączę się pod temat, sroger działałeś coś w temacie wymiany oleju? Filtr to podobno najlepszy Filtron. Pytam gdyż mam podobne objawy i nie wiem czy targać od razu pompę oleju czy zmienić sam filtr i olej?
Wymieniłem filtr na Norauto bo innego nie znalazłem.
Wymieniłem olej na mineralny Mobil.
Wymieniłem czujnik brązowy i biały. Przed wymianą czujników piszczek załączał się przy 2100obr a wyłączał przy 2500obr na rozgrzanym silniku. Po wymianie czujników i przy rozgrzanym silniku załącza się piszek przy 2100obr i wyłącza przy 2200obr. Już nic nie kumam.
Mechanior sprawdził ciśnienie manometrem i mówi że cisnienie jest więc silnik się smaruje, powiedział że to mogą być panewki , wał , pompa kurde wszystko.
Dolałem zagęszczacza oleju i piszczek załącza się rzadko ale wiem że to nie najlepsza metoda.
Silnik nie traci na mocy i nic się z nim nie dzieje, pewnie wyzionie ducha niedługo, ale wolę chyba kupić nowy-stary silnik i go wymienić niż teraz bawić się w eliminowanie poszczególnych części, pompa,szlif wału,panewki itd itd etc.
Pozdrawiam.
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu
czujnik biały, czarny i szary są montowane w podstawce oleju, a niebieski i brązowy w głowicy. Biały jest na ciśnienie 1.8 bar (prawdopodobnie tylko benzyna), czarny na 1.4bar (TDI) a szary na 0.9bar (TD). Niebieski i brązowy są zamienne i obydwa są na 0.3bar. Ja u siebie w TD miałem czary i przez to załączał mi się piszczek. Po wymianie na szary mam już spokój od ponad roku.evolution pisze:kolego szary czunik to czujnik niskiego cisnienia, za brzeczyk przy 2 k rpm odpowiada czunik bialy ( ewentualnie czarny) zamontowanie szarego nie usunelo problemu a tylko pomniejszylo o polowe zakres zadzialania czujnika a nie usunelo ci problemu ktory bankowo masz dalej, twoj ori czujnik nie ulegl uszkodzeniu na co potwierdzenie masz w swojej pierwszej wypowiedzi gdzie sam napisales ze po dojsciu do 3 krpm wszystko sie uspokaja wiec czunik wykazywal minimalne mierzone cisnienie( musialbyc to bialy czujnik), proponuje zaac sie jeszcze raz tym i przedewszystkim zmierzyc cisnienie ma byc minimum 2 bary przy 2krpm mysle ze masz kolo 1,6 bara max i problemem bedzie tylko filtr filtrona ktory ogranicza przeplyw oliwy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości