Ajm 115km uszkodzenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » ndz maja 08, 2011 00:05

Witam wszystkich. Mam zapytanie dotyczące samochodu jak w opisie. Zaczeło sie od stukania w okolicy pokrywy zaworów. Stukanie hmm tak jak by "wytarty wałek rozrządu"- stwierdzenie mechanika. Stuki wystepowały tylko na obrotach wyższych niż po odpaleniu. Przejechałem tak z 700kilometrów czekając na termin wizyty w warsztacie. Jednak stuki pojawily sie i rownież po odpaleniu na obrotach jałowych. W dniu dzisiejszym po przejechaniu 20km rozpedzając sie po zjeździe z zjazdu drogi szybkiego ruchu silnik zgasł i zaczoł dymić tak jak by sie olej zapalil z odczuciem w szoferce tak jak by zerwal sie pasek jakiś. Wrzucilem luz, sprzegło i zjechałem na pobocze. Otwarłem maske kupa dymu. Silnik z tylu zarzygany olejem a po późniejszych obserwacjach odłamki żeliwa pompy oleju ma osłonie, jak i ślady oleju w koło niej. Laweta, mechanik. Do tygodnia czasu zostanie zbadana przyczyna i skutki spustoszenia. Dodam z wczesnijeszych wiadomosci wymiana oleju Castrol Edge do pompowtrysków, wczesniej regeneracja turbiny <koszt 2300zł> robiła firma turbo tec Jaworzno. Wczesniej żadnych problemów przez 40 tysięcy kilometrów. Co mogło być przyczyna awarii? być może miał ktoś podobną sytuacje z uszkodzeniem pomy oleju? Pasek rozrzadu cały do wymiany całosci zostało mu jakieś 30 tysiecy według zalecen producenta zestawu rozrzadu.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Haki » ndz maja 08, 2011 00:17

Stukanie mogło być spowodowane szklankami .... ale to co opisałeś zdarzyło się jakiś czas temu mojemu znajomemu ,,, tyle ,że u niego pasek przeskoczył o kilka zębów i zrobiło się małe kuku w komorze bo jechał z dość dużą prędkością ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Adamm » ndz maja 08, 2011 00:17

ajm115km pisze:odłamki żeliwa pompy oleju

pompa oleju nie jest zeliwna, poza tym gdybys mial miec jej odlamki to i miska lub blok musialyby byc pekniete


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » ndz maja 08, 2011 04:12

Haki na pasek patrzałem jak zdjołem osłone byl na miejsci i cały tak że nie mogł przeskoczyć, mi to stało sie przy rozpędzaniu nie wime jaka predkość może do 60 km doszło. Hmm pompą oleju dla mnie jest to co jest pod tym plastikiem w którym mieści się filtr oleju silnikowego i to jest przymocowane do korpusu silnika (do boku), być może to nie było żeliwo ale jakiś taki stop podobny do niego, a dziura wyleciala pod spodem tej pompy ( hmm chyba że to nie pompa jest- ale umiejscowienie kto wie powinien kojażyć o co mi chodzi- do tego jest wkrecany ten plastik z filtrem. Mogły to być i szklanki- to stukanie Tylko dlaczego dziura wyleciała własnie w tamtym miejscu? To z oględzin wstepnych, bo nie chciałem sobie już dnia masakrować. Martwi mnie to zarzyganie olejem z tyłu jak dziura niby z przodu motora- cała kolyske zlało. Czy mogło mieć to związek z niewłaściwym założeniem filtra oleju ( gdybam na mechanice samochodowej diesla się nie znam), czy można tam zrobić coś w taki sposób że nie ma smarowania w górnej czesci silnika? Czy wyrobienie tych "szklanek" może powodować to że nie są zapełniane olejem i klepią.

Jak ktoreś z pytań jest nie zadane w sposób techniczny z góry przepraszam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Adamm » ndz maja 08, 2011 09:30

pompa oleju jest schowana pod miska olejowa :)


to o czym piszesz to podstawa filtra oleju i troche dziwne zeby sama z siebie piekla, najlepiej jak dasz jakies foto


to ze jest zalany caly silnik to nic dziwnego bo zawiewa olej podczas jazdy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » ndz maja 08, 2011 10:09

Adamm postaram sie zrobi to foto, więc w tej podstawie od spodu wyleciała dziura, tak jak by cos tam sie rozleciało i rozerwało jej korpus, no ale co tam mogło by uderzyć jak to tylko podstawa :-) Mogło uszkodzić ja jakieś wewnetrzne ciśnienie i rozerwać?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Adamm » ndz maja 08, 2011 17:16

ajm115km, pierwszy raz bym sie z czyms takim spotkal, jak pokazesz foto to bede mogl cos powiedziec


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » ndz maja 08, 2011 18:35

ajm115km pisze:Mogło uszkodzić ja jakieś wewnetrzne ciśnienie i rozerwać?
to jest nie realne bo tamtędy przepływa tylko olej który nie jest w stanie uszkodzić podstawy filtra, ja się tylko zastanawiam po tym opisie :
ajm115km pisze:to co jest pod tym plastikiem w którym mieści się filtr oleju silnikowego i to jest przymocowane do korpusu silnika (do boku), być może to nie było żeliwo ale jakiś taki stop podobny do niego, a dziura wyleciala pod spodem tej pompy
może koledze odpadła tzw. kapa podstawy filtra oleju (ta plastikowa pod spodem), tylko te żeliwne odłamki jak to
kolega ajm115km napisał mnie bardzo zastanawiają. Pozostaje czekać na foto albo info od mechaników, aż
jestem bardzo ciekawy bo opis zadarzenia jest nietypowy.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » wt maja 10, 2011 15:13

No i mamy opis zdarzenia. Stuki prawdopodobnie powodowały owe szklanki, uszkodzeniu ulegl korbowód ktory się złamał powodując wybicie z tyłu 2 dziur w bloku, plus tej pod tym żeliwem co trzyma plastik w którym jest schowany filter oleju, będe tam dziś postaram się zrobić zdjęcia szkód, dalsze poczynania w dniu dzisiejszym zamówiłem silnik ajm z 2002 roku z przebiegiem 145 tysięcy kilometrów z anglika, stan idealny- bez osprzętu, poprosiłem o nie wymontowywanie sprężarki klimatyzacji (moja podobno nie dawała odpowiedniego ciśnienia) diagnoza z kiedyś tam, plus zawór egr (kiedyś pseudomechanik przed awarią turbiny go czyścił a co dowiedziałem sie później trzeba umiejętnie go ustawić by go przykrecić a on go ustawił tak że zniszczył gwint, a później gwintowanie sraty taty, finał że lało z niego z okolic uszczelki. Koszt silnika z pompowtryskami, sprężarką, egr-em, oraz tą osłona na góre silnika (moja pęknięta jest lekko i brakuje jej tego wytłumienia)- 2600zł z dostawą do warsztatu. Dojdzie wymiana filtra oleju- kupię orginał niech ma, filtr powietrza, kompletny rozrząd bez tej hydraulicznej rolki regulującej- bo wymienia się ja podobno co 2 raz, sprawdzi się czy nie ma luzu na niej, oleje, uszczelki itp, chłodziwo i będzie chodziło. W między czasie kożystając z gwarancji na turbo (2 lata Turbo Tec- Jaworzno) Dam ją do spradzenia czy sie coś nie wytarło czy wyważone itp.

O ile będzie możliwość wykonam fotki.

Detektor miało być pod spodem podstawy filtra a nie pompy jak to napisałem w Twoim drugim cytacie.
Ostatnio zmieniony wt maja 10, 2011 15:21 przez ajm115km, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Adamm » wt maja 10, 2011 15:17

no to ladna masakra Ci sie zrobila :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » wt maja 10, 2011 15:19

Adamm szkoda gadać- ale dobrze mi się jezdzi tym autem, wnioskuję że mogł mieć nie 160 tyś jak teraz a moze 460 :-) a po regeneracji turbo nie jedna 130 konną wersje spod świateł śmigał jak i na drodze.

Link do motora http://allegro.pl/vw-golf-iv-a3-seat-oc ... 13250.html" onclick="window.open(this.href);return false; i teraz przy tym pierwszym tdi wiem że każde stuki w tym silniku są nie pokojące.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » wt maja 10, 2011 18:10

ajm115km powiedz mi po co Ci pompowtryski skoro możesz wymontować ze swojego silnika, nie widzę
sensu osobiście ładować się w zbędne koszta skoro te 550zł mógł byś przeznaczyć na coś innego a i tak widzę, że zamierzasz
robić rozrząd ale to tylko moje skromne zdanie na ten temat. Przykro mi z powodu całej tej historii przechodziłem całkiem niedawno przez coś takiego, swoje auto odebrałem jakieś 3tyg. temu a tu jest po części moja historia:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=381093" onclick="window.open(this.href);return false;
ajm115km pisze:po regeneracji turbo nie jedna 130 konną wersje spod świateł śmigał jak i na drodze
pisząc to chyba nie miałeś na myśli golfów 130KM ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: ajm115km » wt maja 10, 2011 18:22

Detektor owszem mialem na myśli wersje 130 konne. A powodem jest to ze kupujac to auto zostałem poinformowany że zostalo coś w sofcie zmienione i jeździłem kolegi 130 kucykowym vw i powiem ci że mulaty sie wydawał. Oby się nie okazało że ten dziwny box który jest zamontowany nie okazał się przyczyną śmierci :-)

zagłebiam się w Twoją historie.

Też smutna historia. Po dzisiejszych oględzinach nie wykonałem zdjęć ponieważ brak dostepu (silnik siedzi w aucie) ale jak tylko zostaine wyjęty będą fotki a po zabiegu rozkręcenie i badanie przyczyny spustoszenia.

Detektor pytasz dlaczego wziołem z pompkami hmm, jedna z moich coś szwankowała kolega badał go komputerem i mówi by zalać do baku clean floo, wlałem ale nie miałem możliwości kolejnego badania z powodu braku czasu, powiedział mi że sie zawiesza lub leje a nie rozpyla. Powtarzam co słyszałem bo mechanikiem nie jestem, proszę nie krzyczeć za brak technicznego nazewnictwa. Więc uznałem to jako sygnał do tego by mieć te inne a te swoje sprzedam albo gdyby któraś z tych dawała złe znaki wymienie na lepszą z moich. Poza tym dostałem informację że nie ma sensu rozszczelniać silnika (zdejmować tej pokrywy) bo uszczelka pod nia występuje razem z tą pokrywą i jest droga. A tam nie ma wycieku. Chciałem tez od razu kompleksowo wymienić uszczelke pod miską ale zostałem skarcony że to nie ma sensu bo to zas rozszczelnianie, koszty i jak jest oryginał założony to tak ma być.

Zostałem równeż poinformowany że "Być może ktoś wgrał agresywna mape" chodzi o ten tuning programowy i trzeba to zmienić po oględzinach.

Czekam na wyjecie turbo i zbadanie go na gwarancji, oraz w kolejce na przekładke, poinformowany zostałem że w miedzy czasie przygotuje się wszystko co jest potrzebne do operacji i zajmie to góra 2 dni. Wręczyłem zaliczkę 4 tysiące ponieważ koszty nie są mi narazie znane (zaufany człowiek- i taką opinie posiada). Jak dotrze nowe serce sfotografuję.

Mam natomiast pytanie co do montażu spręzarki klimatyzacji- Trzeba ją w jakiś sposób przed podpieciem naoliwić by nie miała startu na sucho? Czy tylko poskręcać węże i ona z powodu braku czynnika się nie właczy a smarowanie zrobią jak będą nabijac?

Dostałem również informację że jezeli coś z głowicy zostało można sprzedać i torszkę rzeczy z silnika, tak że oddam co zostanie za małe pieniądze :-), albo i zostawię sobie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Adamm » wt maja 10, 2011 19:23

ajm115km, bez czynnika Ci sie kompresor nie wlaczy, a smarowany jest olejem ktory jest dodawany przy nabijaniu klimy czynnikiem

co do softu trzeba by sprawdzic co tam siedzi


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości