[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Michau » pt mar 25, 2011 22:07

Witam,
Zakupiłem kolejnego golfa, cieknie mi na 99% spod sprężyn cięgna gazu. Czy jestem w stanie to sam uszczelnić? czy chodzi o oring pod sprężynami ? Mógłby ktoś napisać w skrócie co po kolei... (W opisie modyfikacji GOVa nie ma już zdjęć ani stronki z angielskim opisem)


Obrazek
Obrazek


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Orzeł_01 » pt mar 25, 2011 22:35

:bylo: poszukaj, jeszcze niedawno trafiłem na to, ale niestety nie mam linku :popcorn:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Michau » pt mar 25, 2011 22:43

Orzeł_01, szkoda.... kawałek opisu znalazłem w 2 miejscach ale dla pompy z 1.6 z 1 sprężyną


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Krystian GTD » pt mar 25, 2011 23:03

Siema. Operacja jest bardzo prosta. Do wymiany oring + nowa tulejka (miedziana) ośki przyśpieszacza i oczywiście nowa uszczelka pod głowiczkę pompy wtryskowej. Najlepiej kupić zestaw naprawczy pompy wtryskowej Bosch. Czas naprawy ok 3h (bardzo wolny uważnym tempem).
1. Ściągasz linkę przyśpieszacza
2. Z tyłu pompy odkręcasz wahadło od regulacji dokładnych obrotów biegu jałowego (można też ostrożnie wypiąć dźwigienkę).
3. Odkręcasz przewód powrotny ON z pompy wtryskowej (klucz 17).
4. Demontujesz wspornik linki przyśpieszacza (ten czarny, przykręcony na 2 imbusy)
5. Wypinasz wtyczkę z elektrozaworu.
6. Odpinasz przewód podciśnienia LDA.
7. Wykręcasz z boku pompy (prawa strona) na głowiczce regulacje wydatku szczątkowego (klucz 10 i płaski śrubokręt).
8. Odkręcasz dźwignie ze sprężynami - uważaj sprężyny są bardzo mocno naciągnięte (podczas demontażu należy zapamiętać znaki na wielowypuście- żeby potem wiedzieć jak to złożyć do kupy, najlepiej zrobić sobie fotki).
9. Wykręć regulacje dawki paliwa (ułatwi to założenie głowiczki)
10. Odkręć wahadełko z przodu pompy (klucz 10) jak tego nie odkręcisz to podczas demontażu głowiczki uszkodzisz dźwigienkę ze sprężynkami (wewnątrz pompy).
11. Odkręć siłownik (ten czarny amortyzatorek).
12. Demontujesz głowiczkę pompy 4 śruby (klucz imbus, ciężko odkręcić jedną śrubę z prawej strony - najlepiej dogiąć sobie klucz imbusowy), podczas demontażu ostrożnie podnoś glowiczkę i uważaj na sprężynkę (wewnątrz pompy od naciągu wahadełka)- należy ją odpiąć.
13. Tulejkę starą wybijasz młotkiem a nową najlepiej jest wciągnąć za pomocą śruby, podkładek i nasadki (wyższej niż tulejka).
14. Zakładasz nowy oring na ośkę i nową uszczelkę głowiczki pompy.
15. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Ogólnie musisz robić wszystko bardzo uważnie i pamiętaj żeby nic nie wpadło do pompy wtryskowej (uważaj na tą małą sprężynkę).
Po montażu oczywiście należy wyregulować dawkę paliwa, wydatek resztkowy i obroty biegu jałowego.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2011 17:13 przez Krystian GTD, łącznie zmieniany 2 razy.



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: apln » sob mar 26, 2011 00:05

Co do pkt 12, to warto dodać, żeby wciskać bolec do środka pompy :bigok:


I am traveler of both time and space...

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Michau » pn mar 28, 2011 15:07

Krystian GTD, chyle czoła za instrukcję :pub:


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Marcin997 » wt mar 29, 2011 09:59

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486" onclick="window.open(this.href);return false;
Na pewno się przyda :)



swierku20001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 22:18
Lokalizacja: Łódź

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: swierku20001 » ndz kwie 17, 2011 23:27

Witam, mój problem jest podobny, mianowicie mam wyciek spod cięgna gazu... ale moja pompa nie ma 3 sprężynek tylko jedną...tą pod cięgnem gazu.. czy wymiana tej tulejki jest podobna? czy zestaw naprawczy pompy wtryskowej Bosch'a też mi będzie pasował?



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Marcin997 » pn kwie 18, 2011 20:56

Z trzema sprężynkami to chodzi o 3 sprężynki na governorze nie pod Cięgnem gazu.. Ściągaj górę pompyjak w linku powyżej lub jak kolega wyżej pisał, kup zestaw naprawczy pod Twoją pompę (jeśli masz jedną sprężynkę pod gazem to masz krótszą bodajże tulejkę..) tak mi się przynajmniej wydaje.. ALe nie jestem pewien...



Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Michau » ndz maja 08, 2011 22:42

Krystian GTD, zabijesz mnie.... mechanik zabrał się za pompę przy okazji wymiany oleju+rozrządu. Teraz nie cieknie. Jutro sprawdzę czy zmieniło się coś z bolcem w LDA- może wysuwa się bardziej. Czy obroty 1000/min po rozgrzaniu nie są za wysokie? na zimnym 900-950.


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Marcin997 » pn maja 09, 2011 07:42

dobrze w miare... Ale możesz to wyregulować wydatkiem szczątkowym.. :)



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Krystian GTD » pn maja 09, 2011 10:38

Michau pisze:Krystian GTD Czy obroty 1000/min po rozgrzaniu nie są za wysokie? na zimnym 900-950.
1000/min po rozgrzaniu troszkę za wysokie proponuje wyregulować na ok 950 i będzie smacznie. Pozdro



Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Michau » pn maja 09, 2011 12:37

Krystian GTD, wkręcić śrubę z góry, która ogranicza cięgno? (jedna z dwóch-druga ogranicza max obroty przy pełnym gazie) ? Zauważyłem jeszcze że obroty po nagrzaniu (wydatek szczątkowy) rosną mi bardziej na paliwie z Auchan, a na normalnym z BP mniej...


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu

Post autor: Krystian GTD » pn maja 09, 2011 13:07

Michau musisz dojść do dobrych ustawień metodą prób i błędów. Dobrze ustaw wydatek szczątkowy. Pamiętaj, że wraz ze wzrostem wydatku szczątkowego rosną też obroty biegu jałowego. Jak ustawisz dobrze wydatek to nie powinny obroty skakać.
Wlepa jak ustawić wydatek szczątkowy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100796" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 150 gości