wymiana silnika w sharanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

artur246
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 18, 2007 23:23
Lokalizacja: anglia

wymiana silnika w sharanie

Post autor: artur246 » pt paź 19, 2007 15:55

Witam.
prawdopodobnie będe musiał wymienić silnik w moim sharanie AUY 115kM rok 2001 nowy model, ponieważ obecny praktycznie się rozsypał. głowica do robienia, wałek do wymiany popychacze do wymiany a i dół nie jest ciekawy. To wszystko po zagotowaniu i około 120000km. Chyba ktoś przekręcił licznik. i moje pytanie jest następujące jakim silnikiem mogę go zastąpić, jeśli mogę bo ponoć AUY nie jest za szczęśliwy i jakie są ceny. A może ktoś ma coś ciekawego do mojego sharana? A jeśli wstawiłbym np 130KM to czy muszę jeszcze coś zmieniać np kompa?Wielkie dzięki za ewentualne odpowiedzi.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: wymiana silnika w sharanie

Post autor: mirass » sob paź 20, 2007 21:48

artur246 pisze:Witam.
prawdopodobnie będe musiał wymienić silnik w moim sharanie AUY 115kM rok 2001 nowy model, ponieważ obecny praktycznie się rozsypał. głowica do robienia, wałek do wymiany popychacze do wymiany a i dół nie jest ciekawy. To wszystko po zagotowaniu i około 120000km. Chyba ktoś przekręcił licznik. i moje pytanie jest następujące jakim silnikiem mogę go zastąpić, jeśli mogę bo ponoć AUY nie jest za szczęśliwy i jakie są ceny. A może ktoś ma coś ciekawego do mojego sharana? A jeśli wstawiłbym np 130KM to czy muszę jeszcze coś zmieniać np kompa?Wielkie dzięki za ewentualne odpowiedzi.
komputer trzeba obowiazkowo przeprogramowac, bo mozesz miec problemy z zapalaniem, poza tym wkladaj 130tke

jak cos - priv

pozdro mirass


www.vagtune.pl tel. 502730289

artur246
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 18, 2007 23:23
Lokalizacja: anglia

wymiana silnika w sharanie

Post autor: artur246 » ndz paź 21, 2007 10:15

A orientujesz się może czy rozrząd od AUY 115KM będzie pasował do 130KM. Bo ponoć to ten sam silnik a mam nowiutki orginalny VW i szkoda mi kupować następny.
Pozdrawiam.



sputek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 09:43
Lokalizacja: Łódź

Re: wymiana silnika w sharanie

Post autor: sputek » pt maja 06, 2011 09:02

Witam , przestrzegę innych zanim zabiorą się do takiego swapa. W moim przypadku jest to Seat Alhambra, ale to bliźniak Sharana.
Wymiana silnika TDI ze 115 KM ( u mnie BVK) na ASZ 130 KM to nie do końca dobry pomysł.
"Wszystko pasuje" ( hehe ) ale nie do końca ,,,,,,
Po kolei.
115 KM TDi mają inny układ chłodzenia , inna jest chłodnica wody i intercooler i przewody do nich - np króćce od chłodnicy wody wychodzą są po drugiej stronie chłodnicy ,,,,

115 KM ma dwa wentylatory na chłodnicach sterowane przez przekaźnik pod skrzynką bezpieczników oraz dwustopniowy (3 przewodowy) czujnik temperatury wody w chłodnicy (oczywiście wentylatory są również sterowane z climatronica). 130 KM natomiast ma jeden duży wentylator na chłodnicy sterowany bezpośrednio z ECU :) i bez tego sygnału silnik NIE RUSZA , dodatkowo czujnik temperatury cieszy chłodzącej jest w kolanku wyjściowym z chłodnicy i jest 2 przewodowy :) - i łączy się bezpośrednio do ECU !!!.

To teraz ECU :) - nie pasują ze względu na sterowanie wentylatorem chłodnic , i połączenie z czujnikiem cieczy - komputer sypie błędami.

Wiązka elektryczna silnika (to jest ciekawe) łącze T14 (14 pinów za akumulatorem) jest identyczne w dwóch przypadkach, jednak jest inne rozmieszczenie przewodów w gnieździe :)

Namawiam do zaopatrzenia się w szczegółowe schematy elektryczne i serwisówki przed podjęciem decyzji :)

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Sputek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

wymiana silnika w sharanie

Post autor: wesol » pt maja 06, 2011 17:48

kupuj slupek AUY i nie kombinuj. Bedziesz chcial wiecej mocy to sobie zmienisz turbo i zrobisz program. Za duzo zabawy z taka przekladka. AUY wcale nie jest jakis trefny bo to prawie taka sama konstrukcja jak reszta 1.9 PD. Roznice sa w osprzecie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

wymiana silnika w sharanie

Post autor: Detektor » pt maja 06, 2011 21:21

sputek pisze:130 KM natomiast ma jeden duży wentylator na chłodnicy
sputek o czym Ty mówisz moja 130-ka ma dwa wentylatory ale to dlatego że mam climatronic, te bez klimy
pewnie mają jeden
artur246 gdybyś chciał mieć 130KM pod maską to musiał byś kupić sobie cały kompletny silnik i albo wgrać
dla niego soft od 130-ki lub kupić od niej sterownik. Osobiście uważam że to droga impreza i dużo roboty, lepiej kup silnik
taki jaki miałeś a jak Ci mało koni pod maską to z czasem możesz zaserwować mu wirusa.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

sputek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 09:43
Lokalizacja: Łódź

Re: wymiana silnika w sharanie

Post autor: sputek » sob maja 07, 2011 22:10

sputek o czym Ty mówisz moja 130-ka ma dwa wentylatory ale to dlatego że mam climatronic, te bez klimy
pewnie mają jeden

Detektor w Sharanie/Alhambrze są inne chłodnice i wentylatory.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

wymiana silnika w sharanie

Post autor: Detektor » sob maja 07, 2011 22:55

sputek pisze:Detektor w Sharanie/Alhambrze są inne chłodnice i wentylatory
w to nie wątpie ale skoro do 115-ki wkładali 2 wentylatory to czemu w 130-ki mieli by wkładać tylko 1,
przy okazji zajrzę do Etki i sprawdzę to ale z tego co wiem to w autach z klimą jeden wentylator jest od klimy
a drugi od chłodnicy, chyba że w Sharanie rozwiązali to tak, że ten jeden wentylator włącza się już po uruchomieniu klimy a kiedy ona nie jest włączona to dopiero kiedy silnik zaczyna łapać zbyt wysoką temp.

sprawdziłem w Etce i faktycznie do ASZ i BTB montowali jeden duży wentylator, jestem ciekawy czym producent się kierował wprowadzając takie zmiany przecież to zawsze jedna część więcej do zepsucia na której mogą zarobić i dlaczego w golfach z tym samym silnikiem są już dwa wentylatory.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości