pompa wtryskowa z ALH do 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Klavish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 02, 2011 16:10

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Klavish » pn maja 02, 2011 16:38

Witam jako że jetem tu nowym użytkownikiem chciałem się przywitać i opisać pewien problem związany z wymianą pompy wtryskowej.
Samochód VW Vento silnik 1Z 90 KM
Silnik na oryginalnej pompie wtryskowej zaczął przerywać i szarpać podczas jazdy na stałym gazie, wolne obroty skakały w zakresie 100-150 obrotów.

Postanowiłem zmienić pompę, a z racji tego że posiadałem pompę oraz wtryski z silnika ALH z oryginalnym przebiegiem 170tyś km dałem przefrezować łapę mocującą pompę i zamontowałem ją.
Silnik pracuje teraz równo, niema szarpania przy przyspieszaniu, tylko w porównaniu do tamtej pompy na tej silnik jest odczuwalnie trochę słabszy, jest mułowaty do zakresu 2tyś obrotów w Polskim Vag'u a kanale 15 zyżycie paliwa na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wynosi 1.11L nie sprawdzałem jak narazie spalania podczas jazdy czy jest ono zmienione tylko nie pokoi mnie te osłabienie i spadek mocy w zakresie niskich obrotów, podejrzewam tylko że może to być spowodowane turbem jako że w silnikach ALH jest ono z zmienną geometrią łopatek i może dmuchać już od niższych obrotów niż w silniku 1Z ale oczywiście mogę się mylić.
Wtryski zmienione z orginalnych 190 bar na 220/300 bar

sprawdzałem w polskim vag'u wyprzedzenie wtrysku zakładane i aktualne oba się zgadzają
w vag com opcja tdi timming wynosi 21, grupa 001 blok 2 czyli opcja "injection quantity" wynosi 10.6 mg/str
i teraz nie wiem czym mam się sugerować czy danymi z polskiego waga i opcja wyprzedzenie wtrysku czy vagcom i opcja tdi timming

Proszę o pomoc w tej strawie
jeśli trzeba jakies logi albo coś to nie ma problemu zaraz wysyłam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Adamm » pn maja 02, 2011 17:58

ustaw dawke na 4.4 i bedzie cacy

w starej pompie wystarczyl wyczyscic nastawnik, koszt 300 zl i spokoj ;P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Klavish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 02, 2011 16:10

Re: pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Klavish » pn maja 02, 2011 18:45

próbowałem zmieniać w vag'u , lecz wartości zmieniały się tylko do 9.6mg/str,
chyba że robiłem coś źle, jest możliwość mechanicznej zmiany ?
Którym odczytem przy takiej zmianie powinienem się sugerować tym z polskiego vag'a czy opcja tdi timming w vag com ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Adamm » pn maja 02, 2011 19:33

oj chyba nie chce Ci sie szukac na forum...


mam dobry dzien wiec podpowiem

dawke regulujsz ruszajac nastawnikiem, w strone rozrzadu mniejsza dawka , w strone wyjscia na wtryski wieksza

sugerujesz sie grupa 001 dawka podana w mg/R powinna byc ok 4 - 4.4 mg fabrycznie jak ustawisz 3.6 tez sie nic nie stanie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: JABcok20 » wt maja 03, 2011 00:53

Też robiłem taką zmianę ostatnio, ALE do 1z 16bit z zmienionym programem, samochód dostał skrzydeł, nie klekotał, same pozytywy, ale zdziwiło mnie to że wykres dla timingu nie pkazywał żółtych linii, musiałem cofać pompą ręcznie do momentu aż złapię koniec timingu.
niestety w tej chwili nie mogę nic pogrzebac przy aucie bo stoi rozp... :panna:
Może ktoś wie co mogło byc przyczyną że nie pokazywał kąta?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Klavish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 02, 2011 16:10

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Klavish » wt maja 03, 2011 02:01

ok ustawione na 4.2
tylko z początku pogrzebałem przy tej miedzianej blaszce bodajże jest to czujnik rsw i teraz na zapłonie jest wartość ustawiona na 0.300v, czytałem że powinno być około 0.740 lecz nie umiałem osiągnąć takiego napięcie gdyż po wysunięcie na maxa w prawo tej miedzianej blaszki wartość była 0.600v a po uruchomieniu silnika dawka paliwa wzrosła do 20mg , więc zostawiłem te 0.300v dawka 4.2 i teraz auto w końcu normalnie przyspiesza w całym zakresie obrotów. :D
Tylko trochę niepokoi mnie te napięcie ...


a co to timmingu to był on na poziomie 20 ustawiłem na 46 tak aby pokrywał się ze środkową linią i po tych ustawieniach tak jakby auto mniej latało na tych 20 było lepiej :D



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Adamm » wt maja 03, 2011 14:30

Klavish, a po cholere ruszales RSW? przeciez tego sie nie tyka,

w jaki sposob go ruszalesc? zluzowales torxa i sciagnales ze stozka wskazowke?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Klavish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 02, 2011 16:10

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Klavish » wt maja 03, 2011 15:27

Ta miedziana blaszka co jest po lewej stronie to nią ruszałem i wtedy zmieniał mi się voltarz, a gdy ruszałem ta wskazówką po prawej to plastikową z uzwojeniem to wtedy zmianie uległa dawka paliwa.
Nie mogłem nigdzie znaleźć instrukcji co do regulacji tego nastawnika więc próbowałem na tym to ustawić i wynikło to co teraz jest .
Jeśli mógł bym prosić poradę bądź o link do jakiegoś poradnika do ustawiania tej dawki był bym wdzięczny

co do ustawień przed zmianą mam zrobione logi więc przywrócę do poprzednich ustawień.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Adamm » wt maja 03, 2011 20:17

z tego co mi wiadomo to tej miedzianej blaszki w cale sie nie rusza!!! jedynie co mozna robic to ruszac czujnikiem RSW czyli ta plastikowa wskazowka

poszukaj instrukcji czyszczenia nastawnika na forum, w niej bedziesz mial co i jak


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Klavish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 02, 2011 16:10

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Klavish » wt maja 03, 2011 20:32

znalazłem juz instrukcje co do czyszczenia nastawnika, tylko nie jestem pewien co do ustawiania dawki paliwa czym to dokładnie ustawić, z tego co wyczytałem to trzeba poluzować śruby z całego nastawnika i regulować nim ?
czy mógłbyś potwierdzić to ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Adamm » wt maja 03, 2011 22:29

tak dokladnie sie dawke reguluje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Klavish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 02, 2011 16:10

pompa wtryskowa z ALH do 1Z

Post autor: Klavish » sob maja 07, 2011 20:26

wszystko ustawione, auto w końcu normalnie jeździ :D
Dzięki za pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości