Auto nie odpala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Witam
Otóż mam problem z uruchomieniem silnika. Z vaga odczytałem następujące błędy
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-00 - -
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Grounda
P1538 - 35-10 - - - Intermittent
Dodam że wymeiniłem już przekaźnik 109 i próbowałem uruchomić silnik bez grzybka w zaworze n109. Nieststy nic to nie pomogło. Zauważyłem, że pompa wtryskowa(vp37) nie zaciąga paliwa ze zbiornika nawt z fitra paliwa( jest napełniony paliwem).
Czy problemem może być uszkodzona pompa łopatkowa w pompie wtryskowej. Czy sprawdzenie ciśnienia wewnętrznego w pompie jednożnacznie stwierdzi że pompa przetłaczająca jest uszkodzona? Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek
Otóż mam problem z uruchomieniem silnika. Z vaga odczytałem następujące błędy
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-00 - -
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Grounda
P1538 - 35-10 - - - Intermittent
Dodam że wymeiniłem już przekaźnik 109 i próbowałem uruchomić silnik bez grzybka w zaworze n109. Nieststy nic to nie pomogło. Zauważyłem, że pompa wtryskowa(vp37) nie zaciąga paliwa ze zbiornika nawt z fitra paliwa( jest napełniony paliwem).
Czy problemem może być uszkodzona pompa łopatkowa w pompie wtryskowej. Czy sprawdzenie ciśnienia wewnętrznego w pompie jednożnacznie stwierdzi że pompa przetłaczająca jest uszkodzona? Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Auto nie odpala
N109 to nie przekaznik 109
jesli wywala Ci blad temp paliwa to sprawdz podlaczenie pompy wtryskowej bo ten czujnik jest w srodku
a jak poluzujesz nakretki na wtryskach to pojawia sie paliwo podczas krecenia?
jesli wywala Ci blad temp paliwa to sprawdz podlaczenie pompy wtryskowej bo ten czujnik jest w srodku
a jak poluzujesz nakretki na wtryskach to pojawia sie paliwo podczas krecenia?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Z tym przekaźnikiem to wymieniłem go profilaktycznie:). Zrobiłem mały test, nalałem ropy do przewodu doprowadzającego paliwo do pompy i odkręciłem jeden z przewodów wysokociśnieniowych. Rezultatem tego było sączenie się paliwa na wyjściu z pompy. Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo nadal się sączyło. Jak dla mnie nie miało ono ciśnienia 220bar (ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy). Wydaje mi się że powinno ostro trysnąć.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Auto nie odpala
jak poluzujesz nakretki na wtryskach i zakrecisz silnikiem to powinno tryskac
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Auto nie odpala
Chyba że nakrętki są odkręcone, nie poluzowane. Pompę przetłaczającą można sprawdzić w prostszy sposób - odepnij powrót i sprawdź czy wylata z niego paliwo przy kręceniu silnikiem. Normalnie nawet kręcąc kluczem za wałek pompy paliwo leje się przez powrót.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Auto nie odpala
A więc jest paliwo na powrocie z pompy. Z króćca podającego paliwo pod wysokim ciśnieniem do wtryskiwacza paliwo się leje (nie tryska, chyba powinno? , 220bar zobowiązuje ). Zrobiłem mały test. Wykręciłem wtryskiwacz, ustawiłem przewód wysokociśnieniowy w pompie tak aby wtrysk po wkręceniu był w pozycji poziomej i sprawdziłem czy się otwiera. Otóż wtrysk ani kropelki nie uronił. Nie pojawiło się paliwo na wyjściu (mgiełka paliwowa). Co myślicie o takiej weryfikacji działania pompy. Czy wtryskiwacz powinien się otworzyć w takiej pozycji? Kombinować dalej, czy szukać nowej pompy, a może wtryskiwaczy?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Auto nie odpala
Odpaliłem auto na plaku. Golf do mnie zagadał. Pompa zassała paliwo z filtra, jednak auto pracowało dopóki był plak w dolocie. Podejrzenie padło na wtryski. Dzisiaj zawiozłem je do sprawdzenia. Okazało się że nie trzymają ciśnień (po ok 195barów na wtrysk) i co gorsza, 3 rozpylacze leją jakoś dziwnie na boki. Mechanik powiedział że pierwszy raz się z czymś takim spotkał. Dzisiaj zamówiłem komplety naprawcze boscha (nie będzie to tania impreza 190zl za komplet na wtrysk) nie liczą pracy Pana który wymieni końcówki i ustawi ciśnienia otwarcia. Chociaż z drugiej strony, w boschu dostałem informacje że położenia pompy na ich stole to już 650zl .
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Na vagu coś tam się wyświetlało, przed podaniem plaka do dolotu , kręcenie samym rozrusznikiem pokazywało ok 190obr/min. Czyli auto na starych końcówkach powinno załapać?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Dzisiaj odebrałem wtryski na nowych końcówkach, zamontowałem w aucie i nic . Panowanie co proponujecie sprawdzić, ewentualnie jakie testy wykonać zanim zdecyduje się na zakup pompy.
Auto nie odpala
Podmiana pompy też może nic nie dać, proponuję zaopatrzyć się w oscyloskop i schemat - trzebaby sprawdzić co się dzieje z sygnałem obrotów wału podczas odpalania
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Sprawdziłem błędy na vagu w sekcji dotyczącej silnika i pojawił się kolejny błąd. Dwa poprzednie które wymieniłem na początku zniknęły po wykasowaniu.
Oto błąd z vaga.
17971 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached
P1563 - 35-00 - -
I zauważyłem że mruga kontrolka świeć żarowych. Z tego co się zorientowałem to błąd dotyczy nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Typowymi objawami przy tym błędzie jest mrugająca kontrolka świec żarowych i problem z uruchomieniem auta. Zupełnie tak jak u mnie. Co proponujecie abym dalej wykonał, poza tym co zasugerował użytkownik t0mal ? Dodam, że silnikiem ostro trzęsie podczas kręcenia rozrusznikiem.
Oto błąd z vaga.
17971 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached
P1563 - 35-00 - -
I zauważyłem że mruga kontrolka świeć żarowych. Z tego co się zorientowałem to błąd dotyczy nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Typowymi objawami przy tym błędzie jest mrugająca kontrolka świec żarowych i problem z uruchomieniem auta. Zupełnie tak jak u mnie. Co proponujecie abym dalej wykonał, poza tym co zasugerował użytkownik t0mal ? Dodam, że silnikiem ostro trzęsie podczas kręcenia rozrusznikiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości