
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob lis 19, 2005 22:20
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
Hej. Zajeździłem bore AJM czyli 116KM.
Chodzi mi plan w głowie aby zrobić ją mocniejszą o 24KM czyli montaż 150konnej jednostki TDI. Znalazłem taki silnik kompletny lecz bez komputera, katalizatora i filtra powietrza... Pytanie? Czy jest możliwe w miarę możliwości proste zamontowanie tego silnika? Czy instalacja elektryczna w moim samochodzie zgra się z tą będącą na nowym silniku. Dzięki za pomoc . Po za tym zdaję sobie sprawę że wzmocnić/zmienić trzeba zawias i hamulce.

- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
a nie taniej Ci wyjdzie podrasowac ten?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
zajeździł więc pewnie i tak będzie wymienial co nieco. niby ajm p programie daje ok 140 koni. a zajeździłeś go w jaki sposób:P tzn co się stało?makinen_rally pisze:Hej. Zajeździłem bore AJM czyli 116KM.![]()
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
Nie rozumiesz istoty rzeczy. 150 KM od 115KM różni się w skrócie wytrzymałością układu korbowego. W ARL moc bierze się z osprzętu.
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
hmmm też się czasem nad takimi rzeczami zastanawiałem. Pomysł dość ciekawy jeśli da się go zrobić bez wyciągania połowy kabli z samochodu, a "jedynie" wymieniając silnik z osprzętem i programując/wymieniając kompa. Koszt wymiany silnika i tak trzeba ponieść, a może da się jeszcze ulepszyć w aucie przy okazji takiego zabiegu.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
nie doczytalem. jesli zajezdziles to wkladal ARLa z jego pompkami i turbo, reszta podejdzie bez problemu bo to blizniacze silniki tak jak 1z i AFN
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
skoro ma być 150KM to był by mocniejszy o 34KMmakinen_rally pisze:Zajeździłem bore AJM czyli 116KM. Chodzi mi plan w głowie aby zrobić ją mocniejszą o 24KM czyli montaż 150konnej jednostki TDI.
a na cholere Ci katalizator a filtr powietrza przekładasz ze starego AJMmakinen_rally pisze:Znalazłem taki silnik kompletny lecz bez komputera, katalizatora i filtra powietrza...
wszystko jest to samo więc korzystasz ze swojej starej instalacji do nowego silnika a jednostke sterującą silnikiem możesz sobie kupić na allegro za około 300zł i wszystko bedzie banglać jak trzamakinen_rally pisze:Czy instalacja elektryczna w moim samochodzie zgra się z tą będącą na nowym silniku

W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
TAK A KTO ZGRA KOMPA IMMO, I PEWNIE COŚ TAM JESZCZE WYJDZIE W MIEDZY CZASIE...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
silnik jako blok i glowica podejdzie bez problemu bo to taka sama konstrukcja, ecu nie trzeba zmieniac wystarczy soft wgrac i bedzie banglac na pompach od ARLa , tyle 

Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
Sam sobie zgra immo jak ma kabel, toć jest milion porad na ten tematJABcok20 pisze:TAK A KTO ZGRA KOMPA IMMO, I PEWNIE COŚ TAM JESZCZE WYJDZIE W MIEDZY CZASIE...

-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob lis 19, 2005 22:20
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
Dzieki za odpowiedzie
Padł na autostradzie przy normalnej jeździe , równe tempo i poszedł korbowód, uszkodził blok silnika
Faktycznie zmiana da 34 konie plus chip więc może być grubo
martwiłem się o katalizator bo średnica wydechu jest inna .... ale chyba już jest decyzja
Padł na autostradzie przy normalnej jeździe , równe tempo i poszedł korbowód, uszkodził blok silnika
Faktycznie zmiana da 34 konie plus chip więc może być grubo
martwiłem się o katalizator bo średnica wydechu jest inna .... ale chyba już jest decyzja

- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
kolego czym sie martwisz?
i tak wkladasz turbo od ARLa i flansza bedzie pasowala. mocowania itd tez, wiazka rowniez, ECU zostawiasz i robis chipa i latasz
i tak wkladasz turbo od ARLa i flansza bedzie pasowala. mocowania itd tez, wiazka rowniez, ECU zostawiasz i robis chipa i latasz
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob lis 19, 2005 22:20
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
czytam i czytam szukam i szukam i problemów może być parę... Ale pierwszy mocny to intercooler i przedni pas które są inne....
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM
Robisz FMICA i nie trzeba zmieniać pasa, fakt koszt jakiś jest, ale zawsze masz już potem bazę pod mody. Ori graty puszczasz tanio, żeby szybko zeszły i część kasy odbierasz, a skoro chcesz program to fmic jak najbardziej będzie wskazany, a na pewno nie zawadzimakinen_rally pisze:czytam i czytam szukam i szukam i problemów może być parę... Ale pierwszy mocny to intercooler i przedni pas które są inne....

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości