Auto nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » sob kwie 30, 2011 15:45

Witam

Otóż mam problem z uruchomieniem silnika. Z vaga odczytałem następujące błędy

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-00 - -
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Grounda
P1538 - 35-10 - - - Intermittent



Dodam że wymeiniłem już przekaźnik 109 i próbowałem uruchomić silnik bez grzybka w zaworze n109. Nieststy nic to nie pomogło. Zauważyłem, że pompa wtryskowa(vp37) nie zaciąga paliwa ze zbiornika nawt z fitra paliwa( jest napełniony paliwem).
Czy problemem może być uszkodzona pompa łopatkowa w pompie wtryskowej. Czy sprawdzenie ciśnienia wewnętrznego w pompie jednożnacznie stwierdzi że pompa przetłaczająca jest uszkodzona? Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
Tomek



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Auto nie odpala

Post autor: Adamm » sob kwie 30, 2011 16:26

N109 to nie przekaznik 109 :)

jesli wywala Ci blad temp paliwa to sprawdz podlaczenie pompy wtryskowej bo ten czujnik jest w srodku

a jak poluzujesz nakretki na wtryskach to pojawia sie paliwo podczas krecenia?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » sob kwie 30, 2011 17:40

Z tym przekaźnikiem to wymieniłem go profilaktycznie:). Zrobiłem mały test, nalałem ropy do przewodu doprowadzającego paliwo do pompy i odkręciłem jeden z przewodów wysokociśnieniowych. Rezultatem tego było sączenie się paliwa na wyjściu z pompy. Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo nadal się sączyło. Jak dla mnie nie miało ono ciśnienia 220bar (ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy). Wydaje mi się że powinno ostro trysnąć.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Auto nie odpala

Post autor: Adamm » sob kwie 30, 2011 18:36

jak poluzujesz nakretki na wtryskach i zakrecisz silnikiem to powinno tryskac :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Auto nie odpala

Post autor: t0mal » sob kwie 30, 2011 23:27

Chyba że nakrętki są odkręcone, nie poluzowane. Pompę przetłaczającą można sprawdzić w prostszy sposób - odepnij powrót i sprawdź czy wylata z niego paliwo przy kręceniu silnikiem. Normalnie nawet kręcąc kluczem za wałek pompy paliwo leje się przez powrót.



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » ndz maja 01, 2011 00:24

A więc jest paliwo na powrocie z pompy. Z króćca podającego paliwo pod wysokim ciśnieniem do wtryskiwacza paliwo się leje (nie tryska, chyba powinno? , 220bar zobowiązuje :grin: ). Zrobiłem mały test. Wykręciłem wtryskiwacz, ustawiłem przewód wysokociśnieniowy w pompie tak aby wtrysk po wkręceniu był w pozycji poziomej i sprawdziłem czy się otwiera. Otóż wtrysk ani kropelki nie uronił. Nie pojawiło się paliwo na wyjściu (mgiełka paliwowa). Co myślicie o takiej weryfikacji działania pompy. Czy wtryskiwacz powinien się otworzyć w takiej pozycji? Kombinować dalej, czy szukać nowej pompy, a może wtryskiwaczy?



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » śr maja 04, 2011 14:40

Odpaliłem auto na plaku. Golf do mnie zagadał. Pompa zassała paliwo z filtra, jednak auto pracowało dopóki był plak w dolocie. Podejrzenie padło na wtryski. Dzisiaj zawiozłem je do sprawdzenia. Okazało się że nie trzymają ciśnień (po ok 195barów na wtrysk) i co gorsza, 3 rozpylacze leją jakoś dziwnie na boki. Mechanik powiedział że pierwszy raz się z czymś takim spotkał. Dzisiaj zamówiłem komplety naprawcze boscha (nie będzie to tania impreza 190zl za komplet na wtrysk) nie liczą pracy Pana który wymieni końcówki i ustawi ciśnienia otwarcia. Chociaż z drugiej strony, w boschu dostałem informacje że położenia pompy na ich stole to już 650zl :bajer: .



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Auto nie odpala

Post autor: t0mal » śr maja 04, 2011 14:55

Nastawnik nie podaje paliwa, sprawdź, czy jest sygnał obrotów wału korbowego.



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » śr maja 04, 2011 15:01

Na vagu coś tam się wyświetlało, przed podaniem plaka do dolotu , kręcenie samym rozrusznikiem pokazywało ok 190obr/min. Czyli auto na starych końcówkach powinno załapać?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Auto nie odpala

Post autor: t0mal » śr maja 04, 2011 21:11

Powinno nawet na bardzo lejących wtryskach zapalić



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » pt maja 06, 2011 20:45

Dzisiaj odebrałem wtryski na nowych końcówkach, zamontowałem w aucie i nic :banghead: . Panowanie co proponujecie sprawdzić, ewentualnie jakie testy wykonać zanim zdecyduje się na zakup pompy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Auto nie odpala

Post autor: t0mal » pt maja 06, 2011 20:57

Podmiana pompy też może nic nie dać, proponuję zaopatrzyć się w oscyloskop i schemat - trzebaby sprawdzić co się dzieje z sygnałem obrotów wału podczas odpalania



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » pt maja 06, 2011 21:04

To jest jakiś trop. Jutro coś pokombinuje.



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Auto nie odpala

Post autor: tzebrowski » sob maja 07, 2011 17:38

Sprawdziłem błędy na vagu w sekcji dotyczącej silnika i pojawił się kolejny błąd. Dwa poprzednie które wymieniłem na początku zniknęły po wykasowaniu.
Oto błąd z vaga.

17971 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached
P1563 - 35-00 - -

I zauważyłem że mruga kontrolka świeć żarowych. Z tego co się zorientowałem to błąd dotyczy nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Typowymi objawami przy tym błędzie jest mrugająca kontrolka świec żarowych i problem z uruchomieniem auta. Zupełnie tak jak u mnie. Co proponujecie abym dalej wykonał, poza tym co zasugerował użytkownik t0mal ? Dodam, że silnikiem ostro trzęsie podczas kręcenia rozrusznikiem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości