TDI ALH kontrolka akumulatora i zdechł;/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ulotens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:43

TDI ALH kontrolka akumulatora i zdechł;/

Post autor: ulotens » śr maja 04, 2011 00:29

Witam wszystkich forumowiczów! JAkieś 3 godziny temu jechałem sobie jakby nigdy nic i przy normalnym przyspieszaniu po wrzuceniu piątego biegu(80km/h), auto złapało notlaufa(tak myślalem). Sekunde później zapaliła się kontrolka akumulatora, po czym zgasła, lecz auto muliło dalej. Przekręciłem więc stacyjke(zawsze po tym zabiegu notlauf mijał), i auto zaczeło jechać normalnie, ale niestety zaraz znowu ta zamuła i auto zaczeło zwalniać i w ogóle nie reagował na pedał gazu.Zanim doszło do zatrzymania pojazdu przy prędkości 40 na godzine na 3 biegu auto nagle ożyło. Wrzuciłęm czwórke i tu bach kontrolka akumulatora i zdechł. Pech chciał, że nie miałem latarki i poświeciłem sobie telefonem, to wyglądało na to że pompa się zapowietrzyła(pusty wężyk paliwa). przejezdni podrzucili na mnie na stacje, kupiłem 5 litrów ropy, wlałem 4 do baku, później do filtra paliwa(choć tam ropa była) i uzupełniłem wężyk, w który później dmuchnąłem żeby paliwo doszło do pompy, po czym znowu uzupełniłem. Oczywiście auto nie odpaliło a kręcąc, słychać sam rozrusznik, a żadnej próby zagadania;/. Nie wiem czy dobrze zrobiłem z tym paliwem ale jestem laikiem i się nie znam. Auto stoi na jakiś wodociągach(bo obok nich zdechło) i nie wiem co zrobić. Dodam że nie mam osłony na silnik, a dziś był ten śmieszny śnieg, przez co dużo chlapy na drodze. Czy to możliwe żeby cos zamokło? lub co za tym idzie przymarzło? proszę o pomoc bo może jest szansa, żeby zrobić to bez lawety? bardzo prosze o pomoc! z góry dzięki!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

TDI ALH kontrolka akumulatora i zdechł;/

Post autor: Sztomel » śr maja 04, 2011 06:46

Problem może być banalnie prosty czyli uszkodzony przekaźnik 109. Jeśli nie masz możliwości go podmienić albo zregenerować na miejscu to podłącz sobie elektrozawór N109 na pompie wtryskowej na "krótko", chodzi o ten : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b9acffe39a" onclick="window.open(this.href);return false; oczywiście należy podłączyć do niego plus z akumulatora.


Obrazek

ulotens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 11, 2010 21:43

Re: TDI ALH kontrolka akumulatora i zdechł;/

Post autor: ulotens » śr maja 04, 2011 10:17

Na szczeście nie dawno nabyłem druga pompe wtryskową, więc pojade i spróbuje go podmienić. Ale mam też już chyba ostatnie pytanie- mianowicie czy ten przekaźnik 109
wygląda tak samo w pompie do alh?:) pewnie to głupie pytanie ale mam duży brak wiedzy:) choć chęci są:) dziękuje za rade!zaraz jade spróbować go zreanimować:)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

TDI ALH kontrolka akumulatora i zdechł;/

Post autor: Sztomel » śr maja 04, 2011 12:16

przekaźnik 109 nie jest w pompie tylko pod deską rozdzielczą, dostępny od dołu nad podstopnicą (dostęp możliwy po zdjęciu dolnej plastikowej osłony deski rozdzielczej). W pompie jest elektrozawór N109, który jest taki sam we wszystkich pompach VP37 czyli takich jakie siedzą w silnikach m.in. ALH, AGR, AHF, ASV.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości