MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

b4rszczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt paź 16, 2007 12:15
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: b4rszczyk » wt maja 03, 2011 14:44

Witam.
Piszę ten temat ponieważ nie znalazłem informacji poprzez szukajkę.
Mam następujące problemy z moim goferkiem III tdi silnik 1z otóż po odpaleniu i nawet lekkim dodawaniu gazu pojawia się biała chmurka z wydechu ale po przejechaniu dość małego dystansu (minimalne zagrzanie silnika) powoduje całkowite zaprzestanie dymienia. Dodam, że w moim autku 2 lata temu wymienione zostały pierścienie, a także splanowana i uszczelniona głowica. Kolejnym problemem również na całkowicie zimnym silniku jest to, że po przegazowaniu i to wcale nie takim ostrym po już niewiele ponad 3000 obr/min (wiem o tym, że nie powinno się tego robić na zimnym silniku) nagle zaczyna szarpać i po spadku z obrotów chodzi nie równo dymiąc przy tym strasznie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika, a jak się silnik zagrzeje mogę go gazować do woli do czerwonego pola na obrotomierzu i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.


Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: Haki » wt maja 03, 2011 14:59

Oleju ubywa ? to 1 pytanie ....
W jakim stanie filtry ?
Zdiagnozuj autko - logi statyczne i dynamiczne i do działu DIAGNOSTYKA

A na koniec - jeśli jest na dworze wilgotno to z każdego TDI i nie tylko na początku wylatuje z rury para wodna , która się skropliła w wydechu ,,,


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

b4rszczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt paź 16, 2007 12:15
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: b4rszczyk » wt maja 03, 2011 18:50

No więc tak co do oleju ciężko jest mi to stwierdzić bo do tej pory moje turbo puszczało olej i to prawdopodobnie przez nią był ubytek oleju rzędu 0.5 l / 10000 km i nie dawno padło dodam, że na starej turbinie było to samo i myślałem, że to ona jest sprawcą tego stanu rzeczy. Ale po wymianie turbiny nic się nie zmieniło jeśli chodzi o przydymianie. O olej i filtry dbam przejeżdzam od 8 do 10 tys km i wymieniam olej. Jeżdżę na Castrolu Magnatec 15W40. Kolego co do pary wydobywającej się z wydechu to na tyle jestem rozgarnięty, żeby odróżnić parę od białego dymka.

P.S logi których bloków masz na myśli?


Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)

chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: chrzaniu » wt maja 03, 2011 19:36

a moze kąt wtrysku , sprawdz to .


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

b4rszczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt paź 16, 2007 12:15
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: b4rszczyk » wt maja 03, 2011 23:27

a możesz mi powiedzieć jaki powinien być?? i czy sprawdza się go na rozgrzanym czy zimnym silniku?


Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: Haki » śr maja 04, 2011 00:00

o kącie http://www.golf3.pl/topics10/kat-wtrysk ... t28215.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.golf3.pl/topics10/pytanie-do ... t28905.htm" onclick="window.open(this.href);return false; i tu :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=275221" onclick="window.open(this.href);return false; o logach w 1Z i nie tylko :bigok:

PS - nie chciałem Cię urazić w żaden sposób z tą parą itp ... ale wielu userów na forum miało podobne pytania , i okazywało się potem ,że była to para .... więc sam wiesz ... :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: chrzaniu » śr maja 04, 2011 07:20

No ale sprawdzic kąt wtrysku niezaszkodzi - i logi zrobic to tez nieproblem :)
Haki ci tu pokazal linki - zrob to co trzeba i wtedy bedziemy myslec :)
Haki pisze:o kącie http://www.golf3.pl/topics10/kat-wtrysk ... t28215.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.golf3.pl/topics10/pytanie-do ... t28905.htm" onclick="window.open(this.href);return false; i tu :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=275221" onclick="window.open(this.href);return false; o logach w 1Z i nie tylko :bigok:

PS - nie chciałem Cię urazić w żaden sposób z tą parą itp ... ale wielu userów na forum miało podobne pytania , i okazywało się potem ,że była to para .... więc sam wiesz ... :pub:


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

b4rszczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt paź 16, 2007 12:15
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: b4rszczyk » ndz cze 12, 2011 15:14

Dobra no więć tak, co do kąta wtrysku to został ustawiony bo był zły i to znacząco i zauważam tyle, że na zimno troszkę szybciej zapala, ale niestety przydymianie na zimno się nie skończyło, a co najlepsze oleju nie ubywa praktycznie wcale, a jak tylko się troszkę zagrzeje przestaje wogóle przydymiać.


Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)

Awatar użytkownika
maro1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 20:43
Lokalizacja: Gródek Szl. okolice Parczewa
Kontakt:

Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: maro1982 » pn cze 13, 2011 20:53

Ja bym sprawdził czy rozrząd nie przeskoczył,czy koło pasowe nie "fajcze",ja kiedyś miałem w golfie ze na zimnym kopcił po przejechaniu paruset metrów ustawało.na pewno koło mi krzywo chodziło-pewnie z klinem coś nie tak,ale nie wiem czy przypadkiem oleju mi nie żarł(może uszczelniacze bo tylko przy odpaleniu dym,a przy ostrej jeździe dyma z tyłu nie widziałem)wtedy mało wiedziałem za dużo i go sprzedałem:)i tez miałem ze po przegazowianiu ale to mocnym(kupca niestety:( zaczął dziwnie chodzić,jakby nie na wszystkie gary,pomyślałem pewnie koniec pierścieni,po zgaszeniu odczekaniu i odpaleniu ok.) szwagier miał w td z tym klinem coś chyba nie tak bo zaczął mu nierówno chodzić i dymić mocno.po zrobieniu klina spokój.najpierw sprawdź rozrząd i koło jeśli ok.to bym sprawdzał ciśnienie i próba olejowa.no i by się przydały logi tak jak koledzy napisali.



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: markim321 » wt cze 14, 2011 19:42

Dodam tylko że zimne TDi prawie każde nie oddaje przejrzystych niewidocznych spalin. Na zimnym po małej przegazówce może pojawić się niewielka ilość niebiesko-błękitnego dymku. Dym ten również wydobywa się na wolnych obrotach, widać go wyraźnie w refleksach słońca na czarnym tle. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej dymienie ustaje całkowicie. Byłem zainteresowany tą kwestią i z moich obserwacji wynika że każde TDi przydymia na zimnym.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: mobi65 » wt cze 14, 2011 20:39

Kolejnym problemem również na całkowicie zimnym silniku jest to, że po przegazowaniu i to wcale nie takim ostrym po już niewiele ponad 3000 obr/min (wiem o tym, że nie powinno się tego robić na zimnym silniku) nagle zaczyna szarpać i po spadku z obrotów chodzi nie równo dymiąc przy tym strasznie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika, a jak się silnik zagrzeje mogę go gazować do woli do czerwonego pola na obrotomierzu i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.
podwieszaja sie zawory :bajer:



b4rszczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt paź 16, 2007 12:15
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: b4rszczyk » śr cze 15, 2011 16:59

Kolego problem w tym, że nie każde tdi tak ma, nie pisałbym tutaj gdybym tego nie sprawdził. Co do rozrządu to tą teorię od razu odrzucam, a co do zaworów to co miałbym zrobić, żeby przestały się podwieszać?


Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)

Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku

Post autor: mobi65 » śr cze 15, 2011 19:31

Zacznij od pomiaru ciś. oleju na zimnym silniku. Zawór przelewowy w pompie ma się otwierać przy +/- 7bar.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości