WItam! Od tygodnia jestem właścicielką GOlfa IV 1,9 TDIi mam już problem , a mianowicie termometr podnosi sie o 2 kreski a póżniej w ogole tak jakby silnik sie niedogrzewał, przy czym komupter warjuje i pokazuje spalanie 20 ,15 l/100 nawet jak jest włączony i na luzie. POdejrzewam że może to jakiś problem z termostatem ale nie jest pewna auto jest u diagnosty a wy jak sądzicie?
Mam jeszcze jedno p[ytanie : pierwszy raz mam diesla czy to normalne ze przy 3tys obrotow jak daje sie gazu wydaje ie jakby auto nie chciało jechać?i czy normalne jest jak słychać taki tupot kół?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
brak temperatury silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
po pierwsze coś z czujnikami jest nie tak, jakiś przewód walnięty albo komp zwariował.po drugie właśnie w dieslu przy 3 tyś obr wciśnięcie gazy powoduje niezły odjazd. proponuje podpiąć pod VAGa i sprawdzić, bo ja sie nie znam aż tak bardzo na elektroniczne TDI żeby dawać konkretne rady.
a ile ci pali w ogóle ?? bo jak byłby niedogrzany to wciągałby dużo paliwka
a ile ci pali w ogóle ?? bo jak byłby niedogrzany to wciągałby dużo paliwka
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
co do temperatury:
moim zdaniem to raczej kwestia czujnika niz termostatu - choć moze i jednoczesnie termostat...nawet na dużym obiegu (wadliwy termostat - otwarty) przy tych temeperturach jeżdżąc po mieście powinnaś złapać większą temperaturę...
ponieważ czujnik ów przekazuje info zarówno do wskaźnika w liczniku jak równiez do komputera może być przez to zmieniona dawka paliwa i duże spalanie ... jak również być może wariowanie silnika
co do braku mocy powyżej 3 tys to albo to pokłosie wariującego czujnika albo łapiesz notlauf - czyli tzw tryb serwisowy...
pytanie: jakie masz oznaczenie silnika - pierwsze trzy litery z numeru silnika?
oraz czy po tym jak przycisniesz powyżej 3 tys traci moc i odzyskuje dopiero po zgaszeniu silnika czy tylko brak mozy jest odczuwalny powyżej 3 tys. obrtów ?
tak czy inaczej auto czeka diagnoza VAG-iem ...
pozdroawiam i witamy forumowiczke z Wrocławia?
moim zdaniem to raczej kwestia czujnika niz termostatu - choć moze i jednoczesnie termostat...nawet na dużym obiegu (wadliwy termostat - otwarty) przy tych temeperturach jeżdżąc po mieście powinnaś złapać większą temperaturę...
ponieważ czujnik ów przekazuje info zarówno do wskaźnika w liczniku jak równiez do komputera może być przez to zmieniona dawka paliwa i duże spalanie ... jak również być może wariowanie silnika
co do braku mocy powyżej 3 tys to albo to pokłosie wariującego czujnika albo łapiesz notlauf - czyli tzw tryb serwisowy...
pytanie: jakie masz oznaczenie silnika - pierwsze trzy litery z numeru silnika?
oraz czy po tym jak przycisniesz powyżej 3 tys traci moc i odzyskuje dopiero po zgaszeniu silnika czy tylko brak mozy jest odczuwalny powyżej 3 tys. obrtów ?
tak czy inaczej auto czeka diagnoza VAG-iem ...
pozdroawiam i witamy forumowiczke z Wrocławia?
Re: brak temperatury silnika
Witamfunky pisze:WItam! Od tygodnia jestem właścicielką GOlfa IV 1,9 TDIi mam już problem , a mianowicie termometr podnosi sie o 2 kreski a póżniej w ogole tak jakby silnik sie niedogrzewał, przy czym komupter warjuje i pokazuje spalanie 20 ,15 l/100 nawet jak jest włączony i na luzie. POdejrzewam że może to jakiś problem z termostatem ale nie jest pewna auto jest u diagnosty a wy jak sądzicie?
Mam jeszcze jedno p[ytanie : pierwszy raz mam diesla czy to normalne ze przy 3tys obrotow jak daje sie gazu wydaje ie jakby auto nie chciało jechać?i czy normalne jest jak słychać taki tupot kół?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
Ja w 3 1z miałem to samo wskazówka od temp. na drugą kreseczke i koniec (Oczywiście w korku trochę więcej się podnosiła) - diagnoza - czujnik temperatury, po wymianie trzyma 90 stopni.
PS. PRZY WADLIWYM CZUJNIKU I DOBRYM PRZY OBTOTACH 3 tys. ŻADNYCH PROBLEMÓW Z SILINIKEIEM NIE MIAŁEM POZA BŁEDNYM WSKAZANIEM TEMPERATURY, POZDRAWIAM
Dziękuję za odpowiedzi autko odebrałam było podpięte pod komputerek i okazało się faktycznie czujnik temperatury do wymiany i dodatkowo wyszło jeszcze że przepływomierz jest od wymiany ale to już mi zrobili i autko w miarę jedzie;-) został jak narazie czujnik chyba że znowu coś wyskoczy ...ehh
pozdro
pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości