Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pt kwie 22, 2011 21:53

Qubass pisze:musi spełniać normę VW 505.01
Musi. Może spełniać i wyższe np 507.00
Qubass pisze:do tych silnikow tylko i wylacznie syntetyk
Tylko i wyłącznie.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki olej?

Post autor: Detektor » pt kwie 22, 2011 22:26

Qubass pisze:i jeszcze kolejne pytanie czy w takim razie niezaleznie od tego jaki przebieg ma auto przez caly czas leje sie do tych silnikow tylko i wylacznie syntetyk ?
mój pompowtrysk jeżdzi na półsyntetyku 10W40 z normą 505.00 (bo przecież nie ma półsyntetyków 505.01)
temat ten istnieje już od 2006r. i jak by nie liczyć leci już piąty rok jak ludzie ciągle tutaj wypytują się jaki olej mają lać. Co najciekawsze właściciele pompowtrysków również, dla których to producent zaleca 505.01, pi razy drzwi minęło około 10lat kiedy VW wypuścił pierwsze pompowtryski a teraz pytanie ile mogą mieć nalatane km pierwsze wypuszczone przez VW pompowtryski które jeszcze takie jeżdzą po naszych drogach ? Odp. grubo ponad 500tyś.km, czy taki silnik może być na tyle zdrowy żeby lać do niego syntetyk 505.01 ? być może.
Teraz coś z innej beczki, dla nieuświadomionych; oleje wyróżniamy po ich klasyfikacji czyli 0W30, 0W40, 5W30, 5W40, 5W50, 10W40 itp.itd. i wszystkie oleje o danej klasyfikacji pochodzą z jednej beki np. Mobil1 ESP Formula 5W30
czy Mobil1 Synt S Special 5W30 to jest jeden i ten sam olej tylko producenci rozlewają go po różnych butelkach z różnymi etykietami i mącą w głowach nieświadomym potencjalnym klientom napędzając w ten sposób swoją machine sprzedaży swojego oleju, tylko pytam się po co takie kombinacje kiedy to mamy miliony pojazdów na naszych drogach a i tak prędzej czy pózniej właściciel kazdego z nich będzie musiał zmienić olej. Wystarczyło by gdyby każda firma miała po jednym rodzaju oleju o danej specyfikacji bez tych wszystkich udziwnień czyli nadawanie w nazwach ESP, Diesel, Turbodiesel, Special itp. bo i tak się ten olej sprzeda i tak skoro właściciel pojazdu chce mieć zdrowe auto jak najdłużej.

Na koniec dodam tylko tyle, jak leliście do tej pory pełen syntetyk a wasze auto jest na tyle zdrowe że nie trzeba lać półsyntetyku to jezdzijcie nadal na syntetyku i nie patrzcie na chore nazwy typu Magnatec czy Rally Formula. Jak nie wiecie na czym jezdził poprzedni właściciel auta a samochód jest stosunkowo młody to dla waszego świętego spokoju zalejcie go półsyntetykiem, zastanowić się można tylko nad tym czy ma to być np. 10W30 czy może 10W40 to wszystko na temat.

Szerokiej drogi.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Croom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 29, 2010 00:36
Lokalizacja: Wieliczka

Jaki olej?

Post autor: Croom » sob kwie 23, 2011 13:11

mój pompowtrysk jeżdzi na półsyntetyku 10W40 z normą 505.00 (bo przecież nie ma półsyntetyków 505.01)
Są syntetyki i półsyntetyki.
99% 505.01 to półsyntetyki oparte na bazach HC + IIIgr.
Olejów pełno syntetycznych na rynku jest tylko kilka a ich cena nie jest mniejsza niz ok. 40zł butelkę.
Określenie olej syntetyczny nie jest chronione prawnie to określenie "marketingowe"
Co do syntetyków to ani mobil ani castrol takowymi się nie pochwala.

Dalej jest mocna świadomosć wśród ludzie że olej 5W-40, 5W-30 czy nawet 0W-20 to musi być syntetyk a jak sie okazuje w 90% to oleje HC.


Mozna lac syntetyk nawet do auta z przebiegiem 500 000km ale pod warunkiem że silnik nie jest skatowany kiepskimi tanimi olejami.
Przebieg nie ma tutaj nic do rzeczy.
Sukcesywne wymiany, dobre filtry i dobre oleje sa tego gwarantem.

Prosze jeszcze zwrócic uwage że nie wszystkie filtr tanie posiadaja zawór powrotny aby cały olej nie ściakał od razu do miski.


Pozdrawiam gorąco..

Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Jaki olej?

Post autor: dimmer » sob kwie 23, 2011 14:30

Croom pisze:Prosze jeszcze zwrócic uwage że nie wszystkie filtr tanie posiadaja zawór powrotny aby cały olej nie ściakał od razu do miski.

jakies wskazówki które go posaiadaja a które nie??


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
Qubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw kwie 14, 2011 14:47
Lokalizacja: MIELEC

Re: Jaki olej?

Post autor: Qubass » sob kwie 23, 2011 16:32

dimmer pisze:
Croom pisze:Prosze jeszcze zwrócic uwage że nie wszystkie filtr tanie posiadaja zawór powrotny aby cały olej nie ściakał od razu do miski.

jakies wskazówki które go posaiadaja a które nie??

tez chciałbym wiedziec :chytry:



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki olej?

Post autor: Detektor » sob kwie 23, 2011 18:19

Croom pisze:99% 505.01 to półsyntetyki oparte na bazach HC + IIIgr
dziękuję kolego Croom za uzupełnienie tematu choć i tak to nie jest jeszcze wszystko na temat olejów, bo gdyby ktoś miał napisać odrazu całą prawde o olejach to powstał by z tego niezły referat którego i tak większość forumowiczów nie pojęła by go po jednokrotnym przeczytaniu bo jak by doszli do jego końca to już by zapomnieli o czym było na poczatku. Generalnie starałem się przekazać podstawową informację o olejach bo widzę u kolegów wielki bałagan w głowie na ich temat.
Croom pisze:Mozna lac syntetyk nawet do auta z przebiegiem 500 000km ale pod warunkiem że silnik nie jest skatowany kiepskimi tanimi olejami.
to jest raz a dwa ile procent kierowców wymienia olej i filtry na czas ? nie wiem czy 1/4, dlatego większość aut
z przebiegiem powyżej 500 tyś.km to są szroty

Jeszcze jedno napiszę, lejcie syntetyki, pseudosyntetyki i półsyntetyki i wymieniajcie je na czas razem z filtrami
a wasze silniki napewno się wam odwdzięczą a oleje mineralne traktujcie jako ostateczność i zwlekajcie z ich
stosowaniem najdłużej jak to tylko możliwe.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Croom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 29, 2010 00:36
Lokalizacja: Wieliczka

Jaki olej?

Post autor: Croom » ndz kwie 24, 2011 00:57

jakies wskazówki które go posaiadaja a które nie??
Ja polecam TYLKO filtry MANN-a oraz Knechta.

Z olejów wiem że w Polkowicach gdzie montują silniki do VW zrezygnowali niestety z zalewania fabrycznie olejami Fuchs na rzecz Castrola.
Uważam Fuchs-y za naprawdę solidne oleje :-)
Tam na nich jakoś turbiny nie padaja, silniki nie zaczynaja żlopac oleju po 300 000km itp.


Pozdrawiam gorąco..

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki olej?

Post autor: Detektor » ndz kwie 24, 2011 10:29

Croom pisze:w Polkowicach gdzie montują silniki do VW zrezygnowali niestety z zalewania fabrycznie olejami Fuchs na rzecz Castrola.
bo nie opłacało się Polakom sprowadzać dobrego oleju do aut montowanych w kraju więc podpisali umowe
z Castrolem który ma filie w Polsce i tu rozlewa oleje silnikowe którego bazowy produkt pochodzi z PKN Orlen w Płocku
jak również z tego samego koncernu pochodzi ten sam bazowy produkt do olejów Mobil, Lotos i cała reszta rozlewana
u nas w kraju i właśnie dlatego zawsze będę tłumaczył nieuświadomionym żeby nie zwracali uwagi na nazwy tylko na
podstawową klasyfikacje olejów przy ich wyborze (0W30,5W50 czy 10W40)


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Yelon09
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 27, 2011 21:14
Lokalizacja: Mielec

Jaki olej?

Post autor: Yelon09 » pn kwie 25, 2011 11:39

Panowie ja widzę ze mam problem bo jak kupiłem samochód to był zalany niestety mineralny z tego co pamietam mobil 15w40... no i nie wiedziałem co zrobić to zalałem mu to samo... jest jakieś wyjście z tej sytuacji? dodam że ktoś też nie wymienił na czas bo 5 tys prawie zrobił za dużo na tym oleju...
A dodam że jest zrobione niby 229 tys...



Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Re: Jaki olej?

Post autor: bikerxc » pn kwie 25, 2011 12:34

jeżeli silnik nigdzie nie cieknie i nie bierze oleju można mu wlać półsyntetyka :bylo:
jak po zmianie zacznie lać to raczej cię czeka uszczelnianie wycieków, wszytko zależy od kondycji motoru( z pełnym syntetykiem może być mniej szczęścia)



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Jaki olej?

Post autor: Detektor » pn kwie 25, 2011 19:58

bikerxc pisze:jeżeli silnik nigdzie nie cieknie i nie bierze oleju można mu wlać półsyntetyka


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Croom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 29, 2010 00:36
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Jaki olej?

Post autor: Croom » wt kwie 26, 2011 01:56

Panowie który oryginalny prawy czy lewy , to taka zagadka :-)

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4383_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam gorąco..

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Jaki olej?

Post autor: Detektor » wt kwie 26, 2011 05:37

Croom pisze:Panowie który oryginalny prawy czy lewy , to taka zagadka
jasnowidzem nie jestem, jeden i drugi wyglądają podobnie napisz odrazu jak wiesz coś bliżej na temat pochodzenia
tych olejów


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Croom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 29, 2010 00:36
Lokalizacja: Wieliczka

Jaki olej?

Post autor: Croom » wt kwie 26, 2011 12:22

Nie sledzę cenowych okazji ale coś mozna wyczytac na stronie krakowskiego dystrybutora motula:
" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam gorąco..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 102 gości