świszczy i piszczy na zimnym!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jarcage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw kwie 30, 2009 22:26
Lokalizacja: Dobrzany
Kontakt:

świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: Jarcage » pt kwie 22, 2011 00:38

Witam!! posiadam golf III 1.9d 93r, silnik 1Y. na zimnym silniku pasek wielorowkowy piszczy lecz po kilku minutach przestaje czasami zaczyna piszczeć gdy jade i skręcam w prawo. pasek wymienial sprzedający mi auto miesiąc temu, założył Gates'a. ja oczywiście doszedłem ze piszczy od strony płaskiej bez rowków, czyli tam gdzie napędzana jest pompa wodna. polałem oleju na strone płaską i cisza na kilka sekund. teraaz pytanie: czy to ten zatwardziały pasek Gates'a jest do wymiany na ContiTech czy pompa wodna moze juz być na wykończeniu? czekam na opinie i wielkie dzięki za odpowiedzi;)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: stonefree » pt kwie 22, 2011 19:12

Jarcage pisze:polałem oleju na strone płaską
Polewa się wodą jak już, teraz pasek jest do wymiany.
Jarcage pisze:piszczy od strony płaskiej bez rowków, czyli tam gdzie napędzana jest pompa wodna
Najpierw sprawdź, czy pasek był dobrze załozony, bo coś mi się wydaje, że ktoś założył go niepoprawnie. Jak już pasek zdejmiesz umyj wszystkie kółka i sprawdź, czy pompy i alternator nie mają luzów i czy obracają się cicho i lekko. Sprawdż też zawiasę alternatora, bo czasami otwory się wyrabiają i alternator stoi na ukos.



Jarcage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw kwie 30, 2009 22:26
Lokalizacja: Dobrzany
Kontakt:

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: Jarcage » sob kwie 23, 2011 15:32

stonefree pisze:teraz pasek jest do wymiany.
pasek od nowości tak ma i juz mam go wymienić?



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: snabollskrieg » sob kwie 23, 2011 16:23

jest do wymiany bo polałeś go olejem, nie wolno smarować rozrządu,został zaprojektowany do pracy na sucho i tak też ma być:)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: grandi » sob kwie 23, 2011 16:25

Jest spycialny spray do pasków


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: t0mal » sob kwie 23, 2011 18:53

Duże koło pasowe do sprawdzenia - guma w kole pewnie sparciała, koło ma bicie, albo podskakuje.
Jeśli to wina koła pasowego to następny poleci klin na wale, także ja bym raczej tego nie ignorował.

Jak upewnisz się że duże koło pasowe jest ok, zdejmij pasek i obadaj łożyska w alternatorze i kółko alternatora.



Awatar użytkownika
grzester
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sie 10, 2010 15:06
Lokalizacja: Baćkowice

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: grzester » pn kwie 25, 2011 09:09

snabollskrieg pisze:jest do wymiany bo polałeś go olejem, nie wolno smarować rozrządu,został zaprojektowany do pracy na sucho i tak też ma być:)
przeciez kolega nie mowi o pasku rozrzadu...

masz wspomaganie kierownicy?
tak jak napisal kolega stonefree sprawdz czy koła pasowe mają luzy i czy lekko się obracają.


mkII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p4394292" onclick="window.open(this.href);return false;

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: adamwwy » pn kwie 25, 2011 23:40

Mi w Vento 1.9 1Y też popiskiwał. Olałem to i jak dostał dobrze w palnik (150km/h przez 25km) to przestał i już od 2 tygodni jest spokój. Piszczy gładka strona o napinacz. U mnie jest pompa napędzana stroną z rowkami po gładkim kole od pompy. I nie tylko w 1Y. W 1.8 ABS i 1.6 1F też tak mam. W 1.8 ADZ też tak było.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: stonefree » wt kwie 26, 2011 22:04

adamwwy,
stonefree pisze:Sprawdż też zawiasę alternatora, bo czasami otwory się wyrabiają i alternator stoi na ukos



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Post autor: adamwwy » śr kwie 27, 2011 01:12

U mnie już jest ok. Ogólnie nie wiem czemu tak było. Wymieniałem rozrząd i musiałem odciągnąć napinacz, żeby zdjąć pasek wielorowkowy, a po założeniu i odpaleniu piszczał cały czas. Ale po przegonieniu auta się uspokoił.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 51 gości