Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: dziechu » pt kwie 22, 2011 20:21

Witam. Zauważyłem dzisiaj wyciek z poduszki gumowo-olejowej zawieszenia silnika, lewej. Co będzie działo się dalej? Ile mozna z tym jeździć? I czy wymiana to duży problem?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: dziechu » sob kwie 23, 2011 12:36

Miał ktoś podobny problem? Nie wiem jak zbudoeana jest ta poduszka, czy po utracie oleju będzie trzaskało metal o metal, czy też są dodatkowe elementy gumowe.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: Gawior » pn cze 20, 2011 13:37

Odkopie trochę temat.

Poduszka pewnie zacznie latać bez oleju. Olej robi tam za materiał, trzymający i tłumiący drgania ( jak w amortyzatorach zawieszenia ), tak jak guma w poduszce gumowo-metalowej.

Z kolei ja sam dołączam się do pytania odnośnie wymiany tej poduszki.
Czy jest dużo zachodu z jej wymianą, co jest do tego potrzebne itp.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: don vittorio » wt cze 21, 2011 07:48

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=307405" onclick="window.open(this.href);return false;
Popatrz, to nie jest takie trudne ale bez kanału nie podchodź. Sumując: luzujesz wszystkie poduszki, podpierasz "żabą" silnik i odkręcasz całkowicie tą, którą chcesz wymienić. Potem silnik do góry i wyjmujesz poduchę. Montujesz nową, opuszczasz silnik i dokręcasz lekko, Zapalasz silnik; niech sobie pochodzi poduszki muszą się "ułożyć". Dokręcasz wszystkie i jazda.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
dj_k2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt maja 13, 2011 18:02
Lokalizacja: Toruń

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: dj_k2 » wt cze 21, 2011 08:21

Zgadzam się z przedmówcą, nie jest to tak dużo pracy ale kanał będzie raczej niezbędny.
Co do skutków jakie będą następstwem rozwalonej poduszki.
Najprawdopodobniej o ile już tak nie jest zacznie pukać / pukanie oczywiście będzie się nasilać
Szczególnie będzie to słyszalne podczas dodawania i ujmowania gazu podobne objawy daje też poduszka pod skrzynią.
Jakiś czas można z tym polatać ale oczywiście nie należy zwlekać zbyt długo bo w końcu silnik straci całkowicie jedno mocowanie i szlak trafi resztę poduszek gdyż ta uszkodzona będzie powodowała szybsze zużywanie się pozostałych.

Z dnia na dzień się nic poważnego nie stanie ale polecam naprawę i tak za pamięci polecam kupić coś lepszego
również olejowego a nie tanią podróbkę z samej gumy bo nie wytrzyma nawet 3 miesięcy i się wyrwie.


... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: Gawior » wt cze 21, 2011 09:12

Dzięki wielkie za odpowiedź.
U mnie jednak nie była to poduszka, tylko 2 inne rzeczy, których usterki nałożyły się na siebie.
Było to trzymający się na druciku filtr z aktywnym węglem i on dawał odgłosy jakby silnik czegoś dotykał na bardzo małych obrotach przy ruszaniu, przy jeździe.
Druga rzecz, to brak jednej śruby w belce silnika ( tej co jest w niej przednia poduszka ) i przez to silnik się bujał, i dobijał przy gwałtownym dodaniu gazu podczas jazdy ( z góry nie było tego widać, tylko dopiero z kanału ), z tego też były lekkie wibracje na karoserie.
Do tego ucichł dźwięk, który brałem za pukanie czegoś w zawieszeniu koła od str. pasażera, a był to ten latający filtr oparów paliwa.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
dj_k2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt maja 13, 2011 18:02
Lokalizacja: Toruń

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: dj_k2 » wt cze 21, 2011 16:09

Gratuluje udanego samonaprawiania niskim kosztem.
Oby wszystko było takie proste. :pub:


... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Cieknie z poduszki gumowo-olejowej.

Post autor: Gawior » wt cze 21, 2011 17:54

To że wszystko jest dobrze to zasługa memekk222


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 170 gości