mam "nowy" samochód z turbo. jak sprawdzić czy ono

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chip01 » wt cze 06, 2006 22:54

no to racja że olej musze wymienićbo nie wiadomo ile on tam siedzi juz. ty a kaj tyn cały nalepek jest w tym bagażniku?


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » wt cze 06, 2006 23:01

U mnie wyraźnie słychać świst turbiny w mk3. Załacza sie chyba przy około 2 tyś obrotów.
chip01 pozdro ze świętochłowic:)


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » wt cze 06, 2006 23:12

u mnie nalepka jest pod "hakiem" od zamka klapy tak troche w lewo. jest duza i napewno zauwazysz. oznaczenie silnika jest tak po srodku tejze nalepki(pisze przy tym motor coś tam)

[ Dodano: 06 Cze 2006 23:18 ]
Swoją drogą chip01 fajny podpis masz :rotfl: tylko zamiast merca moglby byc opel abo ford :vom: chyba najlepszy podpis jaki widzialem :okej:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr cze 07, 2006 06:23

U mnie nie słychać turbiny , słyszałem ją wyraznie jak miałem pekniety przewód idacy do intercoolera. Prawie wymieniłem turbawe dobrze że byłem u uczciwego mechaniora . Nawet nie chciał kasy a ja zaoszczędziłem 8 stówek :grin: Wczesniej dwóch mechaników wysłało mnie po nowa turbawe :grrr:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Post autor: Olaf » śr cze 07, 2006 09:06

Panowie ;)


Ja mam pod maską 1.6TD (1V). U mnie czasami słychać lekki świst jak juz najwyższy czas zmienić bieg na wyższy (np. jak wyprzedzam na 3 i dochodze do wysokiej prędkości). Czy taki okazjonalny świst to też oznaka jakiejs awari?? Turbinka jest suchutka, silnik tez nigdzie nie leje :)

Pomożcie proszę bo troszke sie przestraszyłem :(


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

Awatar użytkownika
moskitq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr sty 04, 2006 16:18
Lokalizacja: pomorskie Starogard Gg.
Kontakt:

Post autor: moskitq » śr cze 07, 2006 14:16

Panowie Turbawa działa cały czas, tylko ze wzrostem obrotów zaczyna ładować większe ciśnienie,

moim sposobem na sprawdzenie było ściśnięcie węża gumowego wychodącego z turbawy i dodanie gazu , wtedy robi się twardy i to wyrażnie jest odczywalne że turbina ładuje,

a teraz używam wskaźnika za 50zl i widać to dokładnie,

a też już chciałem turbawe wymieniać

pozdrowionka


*szukaj i pomógł dwa magiczne guziki* :)

kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » śr cze 07, 2006 14:19

są opinie że jak Turbo głośno gwizda to jego schyłek jest bliski.Słyszałem o takim domowym sprawdzeniu czy turbina wogóle coś daje,to przycisnąć palcami wąż gumowy na wyjściu z turbiny i dodać gazu.jak ładuje to powinien wąż pęcznieć.Na ile to skuteczny sposób nie wiem,zasłyszałem to tylko gdzieś ,a sam nie sprawdzałem



chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chip01 » śr cze 07, 2006 14:56

dzieki wielkie. sprawdze turbawe :-) jeśłi chodzi o naklejke to kule nie ma jej bo chyba down co malował moje auto sie jej pozbył. kaj jeszcze idzie to sprawdzić ?


te chopcy kukołch tyn slauf... to jest ten nad kolektorem co mo Φ ok 50 - 70mm? i dużo trza tego gazu dodać?


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr cze 07, 2006 15:35

U mnie też wychodzi za połowę ale jak depne 140 to spada przed połowę. Nr silnika jest na bloku zaraz jak się łączy z głowicą miej więcej ok z prawej strony (od kierowcy).
Chodki_18, może masz nie szczelny dolot i dlatego ci słychać turbo bo w dwujeczkach to chyba nie normalne.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chip01 » śr cze 07, 2006 16:24

no patrze jeśli to jest oznaczenie z przodu to ja mam chyba wwo :| <lol 6000> jeśli macie to podeślijcie zdjecie żebym obrazowo wiedział gdzie to szukać


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » śr cze 07, 2006 16:30

WWO to chyba oznaczenie budy



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr cze 07, 2006 16:41

Oznaczenia turba w Mk2 to 1V, JR, SB, RA i od tego zaczyna się nr silnika. Numer silnika znajduje się pod czujnikiem chyba wody. Fota na dole. Numer jest bity na bloku silnika tam gdzie się łączy z głowicą.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chip01 » czw cze 08, 2006 17:35

jest !@! turbo działa!! :-) i ciagnie nieźle. boje sie jednak szybciej jechać bo coś mi stuka w lewym przednim kole. trza chyba łożysko wymienić. a tak na marginesie dosło do mnie że to był niezły interes . kupiłem fure z el lusterkami, szyberdache, ,silnikiem turbo diesel , z głośnikami z blaupunktu i jeszcze z centralnym zamkiem (tyle że chydraulicznym ) lakier też świerzy granatowy metalik za 2,400.

gościu sie nie znał i mój sasiad wmówił m u że jest silnik go wymiany bo ciekło z każdej strony i mulił a na dodatek trzaskal jak teściowa w taleze. okazało sie że był przesuniety wałek .. nowa uszczeleczka i już jest super :-) alle biznes


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

M@K
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw cze 08, 2006 10:25
Lokalizacja: okolice: Zielona Góra

Post autor: M@K » sob cze 10, 2006 11:06

Witam

Mam Golfa IV 110 koni silnik AHF (dodam ze to jest mój pierwszy diesel i kompletnie się nie znam na silniku diesla, dlatego proszę o wyrozumiałość).

Też mam ten problem ze nie wiem czy działa u mnie turbo. Samochód jest dość silny.
Ale jadąc na 5 biegu cały czas trzyma mi się tak 120 KM i ciężko wydusić więcej. Obroty na tym biegu i przy tej prędkości są około 2000 tys. I teraz mam pytanie czy ja źle przełączam biegi - za szybko (Może przy tych obrotach jeszcze nie działa turbo w golfie IV). Czy np. należało by zredukować na 4 lub 3 bieg, aby obroty wzrosły, pociągnąć i dopiero na 5 bieg.
Czy ktoś mógł by napisać jakie mniej więcej zakresy prędkości na jakim biegu są optymalne dla takiego golfa.

I czy mógł by może ktoś wkleić zdjęcie który to wąż jest od turbo aby go sprawdzić jak to jest napisane powyżej. Bo nie wiem czy działa umie to turbo czy nie.

Naprawdę proszę o wyrozumiałość jestem zielny aż głupio :cry:

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości