Witam.Mam golfa mk1 z silnikiem 1.6d.To jest już 4 ty golf mk1 w mojej rodzinie a 3 ci z tym silnikiem.
Te silniki mają taki urok że jak są zimne to trzęsą się jak traktor.Wiem że to jest normalne że starego typu diesle poprostu tak drgają.Moje pytanie jest takie.
Z jakich rozwiązań konstrukcyjnych to wynika?Wiem że można odpowiedziec że to taka kultura pracy silnika, ale mi chodzi o to skąd ona się bierze?Czy kiedyś nie wyważano układów korbowo tłokowych?Czy wyważenie zmniejszy drgania?Czy może zawieszenie silnika i niska masa auta maja spory wpływ na przenoszenie drgań?Nie przeszkadza mi to jakoś wybitnie, ale bolą mnie czasem zęby od tego telepania hehe.
[MK1]Pytanie o klekotanie :)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: [MK1]Pytanie o klekotanie :)
Jesteś pierwszą osobą od której słyszę, że te silniki tak mają, też miałem 1.6 D i cykał równiutko (nawet zimą) jak zegareczek, problemem może być niepoprawne ustawienie początku wtrysku, nierówne ciśnienie w cylindrach, nierówne ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, lub lejące końcówki wtrysków, to tak na początek.
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
[MK1]Pytanie o klekotanie :)
Moim zdaniem konstrukcyjnie to stary motor i przyczyna leży w komorze wirowej (wstępnej) spalania. Czego nie mają już w miarę nowoczesne jednostki Diesla choćby TDI. Np
Dla przykładu:
- TDI ma mały stopień sprężania (19:1) bo ma mniejsze straty ciepła (mniej się grzeje)
- TD z komorą wirową ma większy stopień sprężania (23:1), bo ze względu na straty ciepła powietrze musi się bardziej nagrzać, że by doszło do detonacji paliwa. Pozdro
Dla przykładu:
- TDI ma mały stopień sprężania (19:1) bo ma mniejsze straty ciepła (mniej się grzeje)
- TD z komorą wirową ma większy stopień sprężania (23:1), bo ze względu na straty ciepła powietrze musi się bardziej nagrzać, że by doszło do detonacji paliwa. Pozdro
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Re: [MK1]Pytanie o klekotanie :)
Miałem 3 sztuki z takim silnikiem i wszystkie tak trzęsły autem na zimnym silniku.Co prawda wszystkie miały ponad 400 000 km przebiegu i ani jednego remontu :)Gdybym miał jakieś porównanie do jakiegoś nowego motoru to co innego .Posprawdzam wszystko co napisałeś i może się coś zmieni.A jak przyjdzie mi remontować silnik to jako test wyważę cały układ i może to też coś da.karol8114 pisze:Jesteś pierwszą osobą od której słyszę, że te silniki tak mają, też miałem 1.6 D i cykał równiutko (nawet zimą) jak zegareczek, problemem może być niepoprawne ustawienie początku wtrysku, nierówne ciśnienie w cylindrach, nierówne ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, lub lejące końcówki wtrysków, to tak na początek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości